Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  177 11296
jeg er enig i det, men på hvems regning skal Saddam få leve ut resten av sine dager på? Det anngår selvsagt ikke meg, siden jeg ikke styrer økonomien til det landet som eventuellt ville hatt Saddam som fange - men at Saddam skal få bedre behandling en hvordan han selv har behandlet folk irriterer meg en smule.

Dessuten har han er rekke loyale tilhengere, et fengselsopphold ville resultere i gjentatte rømmingsforsøk.

Og Saddam vil selv dø - nå vet ikke jeg hvor nedbrytt og sliten han må være for å komme med en slik uttalelse, men han vil skytes ikke henges som "en hund og kriminell".

Det er en vanskelig situasjon, og jeg er på mange måter enig med Dalai Lama, og jeg er glad det ikke er jeg som trenger å foreta noen form for avgjørelse i denne saken.
Ville tatt i bruk de gamle metodene. f.eks la han sitte i et bur offentlig i byen, der folk kunne spytte på han osv.
...eller at en gjeng med karer på kamel kom og hjalp han ut?
Ta livet hans så fort som mulig sier jeg
Jeg synes han skal dø raskt, men samtidig ikke. Men med tanke på at hvis han hadde blitt fenglset for livet, så er det garantert noen av hans allierte som vil ha han ut etterhvert.
Da kan de true med alt mulig, som terrorangrep for å få han ut av fengselet. Hadde han blitt fenglset så hadde det sikkert endt opp med en eller annen konflikt.
Men jeg er enig at han skulle hatt en skikkelig pinsom straff. For alt det jævlige han har gjort, henging er liksom bare et rykk. Han fortjener å bli pint/torturert.

Han fortjener en straff hvor han hadde følt seg liten. F.eke gapestokk som ble nevnt tidligere.
Sist endret av iNter^; 24. november 2006 kl. 16:44.
[CENTER]hva med å sette han på enecelle resten av livet..all den ensomheten vil nok slå inn på psyken hans etterhvert.. ikke servere han luxus mat eller koste på han mange penger.. bare la han råtne i fengsel til sine siste dager.. Det er ingen straff for saddam å slippe å få leve,da har han jo vunnet. Beste måte er å få han til å råtne.. hva slags rett har vi mennesker til å ta et annet liv?[/CENTER]
For og si det mildt: USA (bush og replubikanerne) er gærne
De tok et land på grunn av olje og hva det kostet det? : 150 sivile pr dag!
Saddam er bare en liten brikke i dette spillet
USA må UT
Hvor mye olje tror du USA har tjent på dette?
Det dreier seg ikke om olje lenger men BLOD..........
Sitat av lygra
Det dreier seg ikke om olje lenger men BLOD..........
Vis hele sitatet...
Er du helt idiot, eller har du faktisk memorert en banner fra et demonstrasjonstog som eneste grunnlag for dine meninger om utenrikspolitikk?
Først hadde vi Korea så kom Vietnam og nå har vi Irak
Hva faen er forskjellen?
▼ ... over en måned senere ... ▼
endelig er det bestemt, Saddam henges innen 30 dager og mest sannsynelig innen 24 timer. Er det noen som får tilgang på video??
AL-jazira (sånn det skrives?) eller en annen kanal vil vel sende det ut og du kan søke dagen etter på youtube,limewire eller en annen fildelingsdritt "saddam execution faces of death -illegal- snuff movie
Hvorfor skal du ha tilgang på video? Kanskje var han en dritsekk som drepte et par muslimer og andre badguys, men han bisto også med landets fremgang, i forhold til Amerika som har drept flere tusen sivile, nærmer seg like mange militære dødsfall som Twin Towers og generelt bombet landet tilbake til steinalderen og forbi. Nei, jeg venter heller på video av Bush som blir skutt ihjel av barn. Video er ikke morsomt av slikt.
Av han jo.
Gal jævel som førte landet sitt på en dritt måte!
Noen som skal pinest og dø så er det han.
Dette er vanvidd. Drap straffes med drap. Ta den, liksom, nå gjør du ikke det mer!
Det hadde vært mye bedre om de hadde latt ham bli gammel og dø - det de kan klare å oppnå med å henge ham er å martyrisere ham en smule eller to. Hvem glemmer vel Saddam med all den fokusen dette kommer til å få?
Han blir martyr uansett! Om han dør av henging eller av alderdom kommer det nok av 'martyriserer' som vil hylle han..
Samme om han dør nå eller siden. Like greit spør du meg.
Det finnes en lang tråd om dette fra før, hvor drapshisserene har utfoldt seg allerede :

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=74072
Det er snakk om prinsipper, du er like ille som han når du dreper han, fordi han har drept andre.
Torsken; Det der er barnehagelogikk! Du kommer ingen vei med den!
Sitat av RadioSlave
Hvorfor skal du ha tilgang på video? Kanskje var han en dritsekk som drepte et par muslimer og andre badguys, men han bisto også med landets fremgang, i forhold til Amerika som har drept flere tusen sivile, nærmer seg like mange militære dødsfall som Twin Towers og generelt bombet landet tilbake til steinalderen og forbi. Nei, jeg venter heller på video av Bush som blir skutt ihjel av barn. Video er ikke morsomt av slikt.
Vis hele sitatet...
Ja Saddam er åpenbart et bedre menneske enn Bush. Kommunist!
Sitat av comicz
Dette er vanvidd. Drap straffes med drap. Ta den, liksom, nå gjør du ikke det mer!
Det hadde vært mye bedre om de hadde latt ham bli gammel og dø - det de kan klare å oppnå med å henge ham er å martyrisere ham en smule eller to. Hvem glemmer vel Saddam med all den fokusen dette kommer til å få?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal han leve seg gammel mens alle de unge han drepte!
Henging er den milleste straffen han kan få!
hadde det vert opp til meg skulle vi brent han levende.
Han har valgt dette selv.
comicz: om han ikke ville blitt dømt til døden, tenk deg alle de som mistet noen i 9/11 kaoset, eller krigen i midt-østen.. Vet jo nå at mye av det er Bush sin egen feil, men det å dømme sin egen president til døden tror jeg USA er et stykke unna. Saddam derimot har skadet og drept så mange mennesker at han ikke fortjener noe annet, skulle bare ønske de kunne gjøre noe værre enn å bare henge han, virker som en litt for easy way out for en kar som han...
Hva har saddam med 911 å gjøre Zepplin?
Han vil aldri bli hengt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av torsken
Det er snakk om prinsipper, du er like ille som han når du dreper han, fordi han har drept andre.
Vis hele sitatet...
Enig med cikey: Eneste forskjell er at han har drept noen fler enn du har (håper jeg)
når man gjør noe av det verste man kan gjøre mot mennesker, fortjener man det samme selv. samtidig som man tar personen ut av samfunnet for godt. Er for dødsstraff
"Jeg er for dødsstraff. Den som har begått en forferdelig forbrytelse, må få en passende straff. Så han lærer til neste gang" - Britney Spears

Britney og jeg er for dødsstraff.

(Unnskyld, måtte bare..)
Det beste hadde vært om både saddam og bush hadde sittet i samme rom i fengselet, til de hadde sultet ihjel.

så vi kunne sett hvem av dem som hadde levd lengst.
Sist endret av Sibben; 29. desember 2006 kl. 21:59.
Sitat av ch0izz
Han vil aldri bli hengt.
Vis hele sitatet...


Og dette kan du begrunne med...?
Sitat av ch0izz
Han vil aldri bli hengt.
Vis hele sitatet...
Word.

Korrupsjon anyone? De faker garantert hengingen ved å bruke en look-alike, så kan amerikanerne få enda mer ut av han.
hehe hadde vært ganske pissed off hvis jeg var en av de 2000 Saddam dobbeltgjengerne og fikk beskjed om at jeg skulle henges mens han skulle leve livets glade dagen på en sydhavsøy med masse kommunist chiks og sånn...
Denne tråden er som fluepapir på Norges svar på rednecks of white trash. Hvor er det dere får nyhetene deres fra - Se & Hør?

Her er saken:
Saddam Hussein sitter fengslet og tiltalt for et massedrap på 1-200 irakere, som angivelig skulle ha planlagt og gjennomført et mislykket attentatforsøk mot Saddam. Disse fikk en (urettferdig) men lovlig gjennomført rettsak, og ble dømt til døden. Saddam underskrev drapsordrene, og kunne gjøre det helt lovlig - fordi det var lov i Irak på den tiden.

Dersom vi nå går og dreper han, så er vår egen tankegang ikke det spor forskjellig fra Saddam selv. Noen forsøker å drepe Saddam, de feiler, de blir drept, vi fanger Saddam, vi dreper Saddam. Ser noen sammenhengen her?

Dette handler om prinsipper. Å la ham leve er å gi hele verden et bevis på at den vestlige tankemåte er den eneste riktige. Å drepe noen for en ugjerning er ikke det rette; selv om man virkelig føler at de fortjener det. Rettferdighet skal basere seg på fornuft, ikke følelser.
Men hva iraq vil gjøre med saddam blir deres sak. Etter sånn som jeg har forstått det, så føres rettsaken av iraq. Usa har ikke noe med rettsaken og gjøre.
Sitat av Lundern
Word.

Korrupsjon anyone? De faker garantert hengingen ved å bruke en look-alike, så kan amerikanerne få enda mer ut av han.
Vis hele sitatet...
Hæ hva pokker trenger amerikanerne ham til nå? Er ikke som om Saddam vet stort nyttig. Absurde konspirasjonsteorier kan du ta et annet sted.
En ting som kanskje er litt interessant, er å se paralellene mellom denne rettsaken; og våre egne rettsaksoppgjør, i etterkant av andre verdenskrig. Norge hadde jo en rekke krigsforbrytere og forrædere på tiltalebenken i tiden etter 1945, og såvidt meg bekjent ble jo en rekke av disse skutt.

Nå er Norge litt forskjellig fra Irak, ved at vi allerede da var et ganske stabilt og trygt land - men hvordan hadde Norge sett ut om vi IKKE hadde drept disse forræderne, men heller latt de råtne i fengsel?

Kanskje for den norske folkesjela, så ville det ikke betydd så mye - men jeg er overbevist om at forbryterne selv, 4-6 år inn i sin straff, ville ha innsett sine egne feil - og således fått en mye strengere straff enn noen domstol noensinne kunne ha gitt de; nemlig straffen av å innse den fulle og hele sannheten om smerten man har påført andre mennesker.
VG og VGTV vurderer å sende. NRK har vel sagt nei, mens Sky, CNN, AlJazeera og BBC World er i tenkeboksen.
på NRK står det at ingen norske kanaler vil vide det..
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/1.1560065
men den havner sikkert på nett etter hvert..
Sitat av kamikaze666
Og dette kan du begrunne med...?
Vis hele sitatet...
la saddam gå han kan få slutt på krigen jeg synes bush også skall henghes
men dødsstraff er for letthvint heller gi ham livstid i fengsel
du får sikker tak i video av saddams henrettelse på www.youtube.com
Sist endret av mikael525; 30. desember 2006 kl. 01:17.
Tror det ikke før jeg får se det,men hvis det skjer, var faen meg på tide!
Til informasjon og siste nytt melder VG.no at han vil bli hengt kl. 4 i natt! Les artikkelen her.
mulig det,men kan skje ting innen den tid..hehe
Foruten storm og moy sine innspill, er det nyeste av innspill i denne tråden helt useriøst. Ikke en kjeft som vet hva det går ut på engang.

edit: merket at dette var en gammel tråd som ble tatt opp igjen.
Sist endret av Matthiesen; 30. desember 2006 kl. 02:19.
Sitat av Matthiesen
Foruten storm og moy sine innspill, er dette den mest useriøse drittråden jeg har vært borti. Ikke en kjeft som vet hva det går ut på engang. Unger.
Vis hele sitatet...
Og det at du konstanterer dette gjennom posten din forbedrer tråden på hvilken måte?
Istedet for å si at det er en drittråd, kan du vel heller prøve å forbedre den ved å forklare hva "det går ut på" istedet for å oppføre deg hovent, og poste unødvendig crap som det der?
Sitat av skaarj
Og det at du konstanterer dette gjennom posten din forbedrer tråden på hvilken måte?
Istedet for å si at det er en drittråd, kan du vel heller prøve å forbedre den ved å forklare hva "det går ut på" istedet for å oppføre deg hovent, og poste unødvendig crap som det der?
Vis hele sitatet...
Det var et forsøk på å unngå 10 stk ekstra "HENG HAM HENG HAM"-poster. For om du leser gjennom, så har det vært stort sett det. Gjalt forøvrig de siste innspillene som kom i det tråden ble tatt opp igjen pga bekreftet dom.

Bl.a. EU og FN har protestert stort mot dødsdommen. Tross presset fra vesten ser det ut som om de velger å henrette ham likevel. Jeg tror det er for å rett og slett få vekk alle muligheter for at han noensinne kan komme tilbake igjen - enten ved statskupp eller andre mirakuløse vis. Store deler av den Irakiske befolkning er i hvertfall redde for at han skal komme tilbake, og med tanke på dette er det gode argumenter for at han bør dømmes til døden. Rett og slett for å roe ned landet. Saddam selv sier jo at han fortsatt er presidenten, valgt på lovlig vis - og vi må ikke glemme at han forsatt har mange tilhengere. Det er teoretisk mulig at han blir satt fri også, selv om det er lite sansynlig.

Forøvrig beklager jeg om folk synes det var dumt med en så hissig tone i forrige posten min, men selv mener jeg det er værre når folk forsøpler alle tråder vi har om dødsstaff med "øye for øye"-mas uten noen form for argumenter.
Sist endret av Matthiesen; 30. desember 2006 kl. 02:19.
Sitat av empty_other
Svært så mange av dere som ønsker å torturere Saddam da... Har han gjort dere noe personlig? Har dere falt inn i amerikanernes propaganda? Eller er det bare at dere liker å se blod? Tror det er det siste, vi mennesker har ettellerannet instinkt i oss som liker å se andre bli torturert...
Vis hele sitatet...
Hadde ikke han vert tiol stede hadde vi sluppet å sitte å se på nyhetene hver dag, se og høre hva saddam nok en gang har gjort..
Han har jo drept tusenvis av uskyldige mensker så han fortjener det verste!
Synest det er litt feil å blande Bush inn her for akuratt nå er det ikke han som er dømt til døden.
Jeg liker å se de som har torturert eller gjør noe urettferdi bli torturert, de folka har jeg ingen sanvittighet for.
Sitat av PolkagrisLaila
Jeg liker å se de som har torturert eller gjør noe urettferdi bli torturert, de folka har jeg ingen sanvittighet for.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du er femten år gammel, og det er jo en slags unnskyldning for å være hjernedød, men selv du MÅ da se hva som ikke stemmer i argumentasjonen din? "De som torturerer er slemme, fordi det er slemt å torturere, derfor skal de tortureres selv."
Synes ikke at Saddam skal henges jeg. Han kunne blitt brukt til noe mer fornuftig enn døden. Saddam er jo rene terrorismen. Og hva er en av verdens problemer? Jo,nemmelig terrorisme. Nå som han er fanget, kan han heller brukes til forskning. I gjennom Saddam kan man finne ut hvordan en terrorist tenker slik at terrorangrepet blir stoppet før det allerede er gjennomført. Dessuten er livsdom mye hardere straff for en slik skapning som har gjort såå mye skade!! Det blir som et psykisk-torturkammer når han i det hele tatt forstår hva han har gjort! (hvis han i det hele tatt hadde greid å forstått det )

Men uansett..nå er det for sent! 1 time og 8 min til han dør!
syns de kunne torturert han dag inn og dag ut til han dauer med noe jævlig noe jeg
Det dummeste av alt i denne tråden, er folkene som sitter og rakker ned på Saddam - uten engang å vite hva han står anklaget for, som jeg vet at minimum 10 mennesker i denne tråden faktisk ikke vet.

Dere sitter og hater et menneske på bakgrunn av et medieskapt bilde av en "satan" og "slemming". Har noen av dere bodd i Irak? Fått familiemedlemmer drept av Saddam? For all del; jeg forsvarer ikke Saddam, jeg bare ønsker å påpeke hvor farlig det er for et demokrati - å ha så dumme mennesker blant sin befolkning, som ikke har et kritisk øye på sine medier - og som hater, bare fordi VG og Dagbladet sier "hat!"...