Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1123
Hei, jeg har fått tilbud av en kar på internet om å kjøpe Nikon D70 til 3500. Dette er selvfølgelig veldig fristende, men lurer på om hva dere syntes? Skal sjekke om adressen han oppgir er ekte ivertfall, men åssen ligger jeg ann hvis det alikevel er noe tull med kameraet han sender meg? Hvordan burde jeg gå fram med betalingen? Venneligst svar så snart som mulig, mange takk for hjelpen.
D70 til 3500,- høres nesten ut som en for god avtale. Hvor skal du kjøpe det? QXL? eller noe slikt?
Dersom det er igjennom en seriøs aktør har du muligens rettigheter; dersom det er privat har du også rettigheter, men spørsmålet blir hvordan man skal håndheve dem. Betaling: Enten oppkrav eller via bankkonto. Første mest sikkert.
D70(s) koster rundt 8000,- nytt, så jeg tror faktisk ikke at du blir flådd her, det er jo nesten halve prisen. Mitt forslag til deg er å ringe han personlig, evt. møte han for å se på kameraet så du ser at det ikke er ødelagt/slitt.
Ja, det var også var litt skeptisk til, litt for godt til å være sant... Fant annonsen på foto.no, men han har fjernet annonsen. Jaja, får nesten tenke over saken, er fint lite hypp på å bli scamma for 3500 når jeg er fattig student. Vet du hva jeg kan gjøre hvis det viser seg at jeg får et ødelagt kamera eller? Er det så enkelt som at han kan påstå at det var jeg som ødela det, uten at jeg kan motbevise det?

Sitat av Lundern
D70(s) koster rundt 8000,- nytt, så jeg tror faktisk ikke at du blir flådd her, det er jo nesten halve prisen. Mitt forslag til deg er å ringe han personlig, evt. møte han for å se på kameraet så du ser at det ikke er ødelagt/slitt.
Vis hele sitatet...
Hvis han bor i Trondheim skal jeg gjøre det ja, men syntes å huske han bodde i Oslo. Får jo adressen, så jeg kan jo alltids true med torpedo eller noe hvis han scammer meg.
Er han medlem på foto.no så kan du være ganske sikker på at han ikke scammer deg, et annet tips er å se på bildene hans. Er han faktisk flink så er muligheten for at han er seriøs ganske høy.
Er det brukt? Da er det hvertfall ingen usannsynlig pris på kamerahuset. Hvis du er veldig i tvil kan du be han sende i oppkrav, så er du ganske trygg. Du kjenner sikkert noen i Oslo, så da kan du be de gjøre handelen for deg.
Sitat av Waffel
Er det brukt? Da er det hvertfall ingen usannsynlig pris på kamerahuset. Hvis du er veldig i tvil kan du be han sende i oppkrav, så er du ganske trygg. Du kjenner sikkert noen i Oslo, så da kan du be de gjøre handelen for deg.
Vis hele sitatet...
Han kan jo fortsatt scamme deg om du ber han sende i oppkrav..
Ingen veit hva som er inni pakken, og om det er kameraet som faktisk er inni, så veit du ikke tilstanden heller. Blir bare ei ekstrautgift med postoppkrav.