Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1224
Nå begynner det å koke for meg. To ganger denne uka har firefox bestemt seg for å slette alt av bookmarks. Nå husket jeg de vanligste favorittene, men mista mange gode sider der ja. Jeg søkte etter andre som hadde problemet, og fant en del. I motsetning til en del andre var backup-filen min borte, den var visst også overskrevet (0 kb begge to). *sukk*

Vurderte sterkt et øyeblikk å gå over til Opera igjen, men etter å ha brukt Firefox uten problemer siden 0.8 eller noe, er det vedmodig å forlate reven.

Det jeg egentlig lurer på er om det er mulig å låse filen, eller kjøre en regelbasert backup mot den fra et annet program, som sier "under x kb, ikke ta backup"?
De er ikke slettet, FF har bare byttet profil, tror jeg. Bare søk på forumet, så finner du ut hvordan du bytter tilbake.

Edit: Extensions er også borte?
Avslutt firefox.exe og skriv "firefox.exe -profilemanager" i kjør.
vell's Avatar
Trådstarter
Nope. Det hadde eg faktisk sjekka. Kun en profil 'default' og ingenting mer. Merka nettopp at alle extensionsene mine var vekke også. Ikke noe mer enn 'Mouse Gestures' og'Bookmark here', men likevel. Tror det er sterkt mulig at eg går over til favoritt-tjenesten http://del.icio.us/ som har en firefox plugin for import. Det virker litt halvveis, men bedre enn alternativet.
samme har skjedd her et par ganger, veldig plagsomt ja veldig bad bug,,, ta jevnlig manuelbackup av bookmarksa er vel det eneste som hjelper...
Jeg har siste update og jeg har aldri vært borti at de har sletta bookmarksene mine. Har du flere enn en profil i firefoxen din da?
vell's Avatar
Trådstarter
Nope. Har ikke brukt flere profiler.

Fant en genial løsning på problemet. Bookmark Backup 0.3.3 extension som lagrer bookmarks til en html fil for hver gang du lukker firefox. Merker ingenting til lagringen, faktisk tok jeg å sjekket for jeg trodde det ikke fungerte, men alt var der (av det jeg hadde lagt til på nytt). Den lager en ny fil for hver dag, slik at du har bookmarks for en uke tilbake. Om noe går galt, kan du bare bruke filen til å gjenopprette bokmerkene. Funker for meg.
Har du lenke til denne extensionen?
Aye, lider av det samme.
Pleier forresten å skje hver gang ScanDisk kjøres.
Har merket at det skjer samtidig som maskinen låser seg og firefox/mozilla er oppe. (ikke min maskin, men jobbmaskinene som vi tyner maks )
Har aldri hatt problemer med et du skriver. Nå har jeg for det meste brukt RSS (levende) bokmerker + Google.

Det virker litt rart på en måte, hvis Firefox bruker "virkelige" bokmerker når nettleseren er åpen, og ikke fra middlertidig lagrer, som å laste inn til cache controller. Linkene burde vel ikke blitt skrevet til, før behandlingsprogrammet til bokmerker ble kjørt, da ny eller endre. Kanskje dårlig forklart men.
▼ ... over et år senere ... ▼
Skriver her bare jeg..

Jeg restartet pc`en i stad, og da jeg skulle fyre løs FF, så var alle bokmerkene borte! Utrolig irriterende, for jeg har lagret massevis av linker som jeg MÅ ha der!
Noen som vet hvordan jeg får de frem igjen?

Har bare en profil i FF.