Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2791
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla. Har pådratt meg covid-19, er det veldig dumt å fyre en jonas selvom? Noen som har erfaring? takk
Sliter du med pusten?

Om du ikke har noen mer symptomer enn vanlig influensa, burde det vel gå fint.

Ellers er det vel en gylden mulighet og lage noe hasj brownies?��
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da hadde vi sikkert fått beskjed om at røyking (sigg) med covid er farlig, men ser for meg man plutselig kan få noia får å bli alvorlig syk.
Jeg har ikke erfaring med akkurat Covid-19, men jeg har hatt andre basiller på besøk og røyket weed samtidig.

Det er ikke lurt hvis det er en sykdom som angriper luftveiene på noen måte. Hver gang jeg har prøvd å gjøre det, så begynner jeg å hoste før jeg får ned hele trekket engang. De gangene jeg har tvunget meg gjennom en joint så blir jeg sykere dagen derpå, da har jeg oftere enn ikke masse slim som jeg hoster opp og jeg merker at jeg sliter med pusten i større grad.

Hvis du fortsatt vil bli høy, så burde du heller lage edibles
Har lest på nett om at covid forårsaker en storm i lungene. Thc har visst antistoffer mot denne cytokinin stormen eller hva det var.

Satt med ett inntrykk av at rein hasj/weed var positivt
Inhalasjon av røyk gjør det nok bare mer sannsynlig med forverring av symptomer, spesielt luftveissymptomer. Enten ved at de blir verre om du allerede har noen, eller at du øker risikoen for å utvikle slike symptomer. Er du redd for dette bør du helst la være. Jeg hadde nok ikke røyka noe som helst selv, spesielt om jeg hadde hoste eller tegn på andre luftveissymptomer. Lag heller edibles.

Det er litt vanskelig å finne informasjon om akkurat det du spør om, men jeg fant en grei kilde her: https://www.ccsa.ca/sites/default/fi...-2020-en_0.pdf
Det at røyking utsetter luftveiene/respirasjonssystemet er velkjent. At THC kan lede til mildere covid-symptomer er så vidt jeg vet ikke bevist skikkelig noen sted. Uansett ville jeg heller testet det ut med edibles i så fall.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjør akkurat det samme sjæl nå…. Hatt Covid i tre dager og eneste problemet mitt er at tjallen ikke smaker no lenger
Sitat av Jerna Vis innlegg
Har lest på nett om at covid forårsaker en storm i lungene. Thc har visst antistoffer mot denne cytokinin stormen eller hva det var.

Satt med ett inntrykk av at rein hasj/weed var positivt
Vis hele sitatet...
Dette er ikke et personlig angrep, eller NOE i den duren. Men jeg lurer på om du har kilder?
Ingenting på norsk.

Greit å spørre, må være lov å spørre om kilder

Her er første og beste forskning på feltet.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7987002/

Bunnlinja der slik jeg leser det: cbd er antivirus og KAN hjelpe. Forskning indikerer det. Det er usikkerhet knyttet til leveringsmetode til kroppen(iom røyking er skadelig for lungene)

Det er ikke definitiv forskning men spennende resultater uansett
Sist endret av Jerna; 6. januar 2022 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tok meg en tjall før jeg så alle postene, ble litt mer chilled, merket ikke noe endring i luftveier osv, ble litt mer happy og sånt.. skal ta meg en til før natta.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tok meg en tjall før jeg så alle postene, ble litt mer chilled, merket ikke noe endring i luftveier osv, ble litt mer happy og sånt.. skal ta meg en til før natta.
Vis hele sitatet...
Går helt fint så lenge du ikke blir dårlig eller får noia
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går som regel fint å røyke om du røyker til vanlig, men er småforkjøla. Men ta det rolig, ingen tid for rekordforsøk, lytt til kroppen. Har du høy feber, ille hoste etc så vent til du er frisk. Eventuelt en god unskylding for å prøve seg på edibles.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde covid for en mnd siden, røyket uten problem
Går nok fint så lenge du ikke sliter m lungene. God bedring!
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyket konstant når jeg hadde korona, hadde det greit istedenfor kjipt
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dag 8 i isolasjon her. Røyk er uproblematisk for meg (hittil).
Er faktisk et studie som viser at CBDA i cannabis som finnes i planten, hindrer disse spike-proteinene som er i viruset og vaksinen, å binde seg til celler. Ved røyking vil en få i seg en liten mengde av dette. Det er altså en liten mengde, og uten at jeg vet noe om det, vil kanskje irritasjonen i lungene pga. røyk gjøre det mes ugunstig da mengden CBA en får i seg er så liten ved røyking.

Men hvis en har tilgang til kaldpresset cannabis-olje (i.e. må ikke være varmebehandlet - da omgjøres CBDA til CBD), så er dette gunstig for helsen, også med tanke på covid.
Jeg slet veldig med pusten, men klarte ikke holde meg unna jointen. Det var ikke akkurat digg å trekke ned, men jeg fikk i meg nok til å bli fjern, og da opplevde jeg at kroppen slappet av bedre og at det ble lettere å puste en stund..