Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4651
Finnes det noen andre rusmidler som er noe alla. Nikotin?

Noe du ikke blir veldig ruset av og som ikke sender deg rett i grava om du blir avhengi?
Khat for eksempel.
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Koffein
Vis hele sitatet...
Sitat av moret Vis innlegg
Khat for eksempel.
Vis hele sitatet...
Dette er vel de 2 jeg kommer på selv.

Noen fler må ikke være lovlig.
Betel nøtter?

Efedrin
Er en mengde milde rusmidler og kosttilskudd:
  • CBD (muskelavslappende og angstdempende)
  • lakris (øker bodtrykkk og kortisol/stresshormon)
  • kakao (mild eufori og opphisselse)
  • Grønn te/matcha (energi)
  • Yerba Mate (beroligende og gir masse energi)
  • B-vitaminer (vekker og gir energi)
  • Taurin (demper skjelving)
  • Betablokkere (sterkt legemiddel mot skjelving)
  • Astmamedisin (øker oksygenopptak og energi)
  • Muskat (oppkast, dehydrering og milde hallusinasjoner)
Spør fastlegen pent om du kan få resept på Bedrolite.
CBD weed uten THC.
Kava, kan minne om koffein.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sukker!
Nå er jo nikotin omtrent like fysisk skadelig som amfetamin.

Så stimulanter som har et lavere "nivå" enn amf legger jeg ved her.

Yohimbine
Efedrin
Koffein
DMAA
Synefrin
++
Anonym bruker
"Høflig Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
microdose fleinsopp
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Nå er jo nikotin omtrent like fysisk skadelig som amfetamin.



++
Vis hele sitatet...

kilder plz.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Nå er jo nikotin omtrent like fysisk skadelig som amfetamin.

Så stimulanter som har et lavere "nivå" enn amf legger jeg ved her.

Yohimbine
Efedrin
Koffein
DMAA
Synefrin
++
Vis hele sitatet...


I motsetning til andre farlige stoffer fra sigaretter, betraktes nikotin normalt som et relativt harmløst stoff, som ikke utgjør noen betydelig helserisiko


Men; med sigarett bruk så setter det seg nikotin overalt som kan være skadelig men nikotin tyggis etc er ikke så skadelig som man fryktet.

Husker når jeg slutter med sigaretter og gikk over til damp. Blandet juice selv og brukte først 18-24mg/ml og så jo nesten stjerner til slutt haha
Sitat av 420master Vis innlegg
I motsetning til andre farlige stoffer fra sigaretter, betraktes nikotin normalt som et relativt harmløst stoff, som ikke utgjør noen betydelig helserisiko


Men; med sigarett bruk så setter det seg nikotin overalt som kan være skadelig men nikotin tyggis etc er ikke så skadelig som man fryktet.

Husker når jeg slutter med sigaretter og gikk over til damp. Blandet juice selv og brukte først 18-24mg/ml og så jo nesten stjerner til slutt haha
Vis hele sitatet...
Er ikke nikotin koblet til høyt blodtrykk?
Sitat av Benway Vis innlegg
Spør fastlegen pent om du kan få resept på Bedrolite.
CBD weed uten THC.
Vis hele sitatet...
1% THC jo. Så det vil si om du inntar hele 5 gram, får du i deg 50mg THC, nok til en grei rus det vell?
Ingen som har nevnt Kratom? <3
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Benway Vis innlegg
Spør fastlegen pent om du kan få resept på Bedrolite.
CBD weed uten THC.
Vis hele sitatet...
Nytter ikke spørre pent om det. Må ikke alle resepter på cannabis sendes av en legespesialist og ikke fastlege, som har konkludert med at du oppfyller de medisinske kravene og deretter skal fylkeslegen vurdere om resepten skal innvilges, og det innvilges kun i de færreste tilfeller? Sånn var det hvertfall før
Er det noen som blir rusa av nikotin? Kan man regne grønn te eller koffeinte som rusmiddel også da? Gir mer følelse enn sigg syns jeg vertfall
Nikotin er en stimulant merker det jo litt er jo derfor man begynner med det. Koffein også og teanin som er i mye te
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Er ikke nikotin koblet til høyt blodtrykk?
Vis hele sitatet...
Det stemmer. "Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon og økt puls."


Kom på noen flere meget milde:
  • Kinin (letter og skjerper hodet)
  • Lavendelolje (nb. utvortes. avslappende)
  • Magnesium (søvndyssende, muskelavslappende, nb. gir krampe og flatt humør ved overdose)
  • Kardemomme (veldig mild antidepressiv)
  • Druesukker/glukose/dextrose (kortvarig, hurtig energi)
Sitat av 420master Vis innlegg
I motsetning til andre farlige stoffer fra sigaretter, betraktes nikotin normalt som et relativt harmløst stoff, som ikke utgjør noen betydelig helserisiko


Men; med sigarett bruk så setter det seg nikotin overalt som kan være skadelig men nikotin tyggis etc er ikke så skadelig som man fryktet.

Husker når jeg slutter med sigaretter og gikk over til damp. Blandet juice selv og brukte først 18-24mg/ml og så jo nesten stjerner til slutt haha
Vis hele sitatet...
" Harmløst" nikotininnholdet i 2 røyk er nok til å ta livet av en voksen person.

Amfetamin er i motsetning til nikotin ikke giftig for kroppen.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
" Harmløst" nikotininnholdet i 2 røyk er nok til å ta livet av en voksen person.

Amfetamin er i motsetning til nikotin ikke giftig for kroppen.
Vis hele sitatet...
Det er jo totalt håpløst å argumentere mot speedfreaks. Uansett hvor naiv en er kan en virkelig ikke diskutere hva som er "farligst" av nikotin eller amfetamin. De er ikke sammenlignbare, og at "nikotininnholdet" i 2 røyk er nok til å ta livet av en voksen person er så fjernt som du får det. Hvor får du den påstanden fra? Leser du årsrapport over overdoser, hvor mange overdoser er forårsaket av nikotin? Det er jo totalt bullshit og det vil en hvilken som helst oppegående person forstå. Likevel så finnes det de som sverger til sitt dop og hyller det til skyene. Og du finner det faen meg over alt, alt fra weed til ja, i dette tilfellet, amfetamin.

Og nei, jeg er ikke en dude som hater på alle rusmidler, jeg vet at REN amfetamin i utgangspunktet ikke er særlig skadelig. Men avhengighetspotensialet, styrke av rusen og ja, mye andre faktorer, gjør at nikotin 10/10 ganger ville jeg heller rådet noen å prøve kontra amfetamin. Stiller deg, og for så vidt resten som er så bastante på å likestille amfetamin med nikotin; hva hadde du hypotetisk gjort, dersom din sønn på 16 for første gang ville prøve et rusmiddel, og foran seg har han en linje speed + en sigg? For menneskehetens skyld håper jeg ingen velger førstnevnte. Dog, er det det så støtter det faen meg påstanden min om at det burde gjennomføres en slags test før en er egnet for å få barn.
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
" Harmløst" nikotininnholdet i 2 røyk er nok til å ta livet av en voksen person.

Amfetamin er i motsetning til nikotin ikke giftig for kroppen.
Vis hele sitatet...
Poenget er; med røyk når man tenner den så lager man mye drit som er langt mer skadelig enn nikotin i seg selv. Selvfølgelig er amfetamin en gift for kroppen?!

https://www.legeforeningen.no/conten...-juni-2015.pdf


Og her snakker vi også om hva som er i røyk kontra nikotin alene som for eks nikotin plaster og tyggis.

https://forskning.no/royking/nikotin...allende/867469

Og hvor er kildene dine som viser til at nikotin innholdet fra 2 røyk kan drepe et voksent menneske?
Nikotin e jo det rusmiddel som drep mest menneska i året da. Men så klart nån få sigg drep så ikke men å røyk i 40-50 år kan lett drep dæ.
En vanlig selvmordsmetode i amerikansk fengsel er bløtlegging av sigg og drikke dette. Eller rett og slett spise sigaretter. Visstnok
Sitat av Yoomyslime Vis innlegg
Nikotin e jo det rusmiddel som drep mest menneska i året da. Men så klart nån få sigg drep så ikke men å røyk i 40-50 år kan lett drep dæ.
Vis hele sitatet...
Men du kan ikke sammenligne tobakk med nikotin

https://www.lhl.no/sunnere-liv/tobak...royk-egentlig/

” En rekke kjemiske stoffer dannes også under forbrenning av tobakken når den røykes.”

For ikke snakke om alle sprøytemidlene

Men nikotin i seg selv er ikke verstingen
Kanskje han snakker om ren nikotin?
Det er veldig giftig.
Sitat av fustercluck Vis innlegg
Det stemmer. "Nikotin trekker sammen uskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon og økt puls."
Vis hele sitatet...
Det er en akutt effekt, på samme måte som fysisk anstrengelse øker blodtrykket. Men nikotin brytes relativt raskt ned til cotinin, som er blodtrykksenkende, så jeg vil tippe det går opp i opp. Nikotinens blodtrykksøkende effekt avtar også raskt ved gjentatt eksponering, til den knapt er målbar. Faktisk har vel epidemologiske studier vist at røykere paradoksalt nok ofte har lavere blodtrykk enn ikke-røykere.

Altså røyking er skadelig, men det har nok ikke noe med nikotinet å gjøre. Nikotin i seg selv virker relativt harmløst når det kommer til påvirking av hjerte- og karsystemet. Det som er farlig med røyking, er at man drar røyken fra brente plantematerialer ned i lungene, altså en cocktail av karbonmonoksid, polysykliske armomatiske hydrokarboner og ymse toksiske kjemikaler, hvorav flere har påvist kreftfremkallende virkning.
Til de som spurte etter kilde der nikotin er like fysisk skadelig som amfetamin

Edit. Jeg ser nå det gjelder "tobakk"og ikke bare nikotin, men da sammenlikner jeg nå istedet sigaretterog amfetamin

Sist endret av Superspurv; 10. november 2021 kl. 10:58.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nytter ikke spørre pent om det. Må ikke alle resepter på cannabis sendes av en legespesialist og ikke fastlege, som har konkludert med at du oppfyller de medisinske kravene og deretter skal fylkeslegen vurdere om resepten skal innvilges, og det innvilges kun i de færreste tilfeller? Sånn var det hvertfall før
Vis hele sitatet...
Spesialist må involveres for de andre typene med over 1% THC.
Bedrolite fikk jeg hos fastlegen. Sa at jeg hadde hatt god effekt av CBD kjøpt i sverige og gjerne ville ha resept. Legen må søke, jeg husker ikke hvor, og den søknaden var i orden på et par dager.

Så med mindre legen din er et rasshøl med huet opp i sin egen ræv så skal ikke det være noe problem.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Til de som spurte etter kilde der nikotin er like fysisk skadelig som amfetamin

Edit. Jeg ser nå det gjelder "tobakk"og ikke bare nikotin, men da sammenlikner jeg nå istedet sigaretterog amfetamin

Vis hele sitatet...
Den grafen var litt bak mål men! Metamfetamin forårsaker så lite smerte for de rundt? neppe! ikkno mindre enn heroin hvertfall
Hva er et mildt rusmiddel? Hvis man ikke er enige om en definisjon, så vil man fort bare snakke forbi hverandre. Her snakker dere om langvarige helseeffekter, akutt forgiftning, avhengighetspotensiale og grad av ruseffekt om hverandre. Dette er separate egenskaper, og henger ikke nødvendigvis sammen. Det er gjerne sistnevnte man tenker på når man snakker om milde rusmidler, men dette konseptet alene er lett å misforstå.

Såkalt milde rusmidler er i de fleste tilfeller bare rusmidler som gir så ubehagelige effekter ved høye doseringer at man er nødt til å holde seg i det nedre sjiktet av effektiv dosering. De er gjerne også ganske giftige i høyere doser, som er en av grunnene til at de fort blir så ubehagelige. Dermed reguleres inntaket automatisk, og man trenger ikke bekymre seg for at doseringen øker så voldsomt med tiden, eller at rusopplevelsene blir så sterke at de reduserer funksjonsevnene dine i hverdagen.

Det er ingenting mildt med for eksempel koffein og nikotin i seg selv, og doseringsmessig er de faktisk svært potente stoffer. 50 mg. nikotin er nok til å ta livet av et voksent menneske.

Hvis man har selvkontroll og orden på livet, så kan man like godt bruke "ordentlige" rusmidler i lave doseringer. Det er ikke for alle, men for de som klarer det så er det i mine øyne et bedre alternativ enn disse såkalt milde stoffene, som verken er noe særlig behagelige, eller nødvendigvis noe mindre helseskadelige.
Sist endret av mentalmelt; 10. november 2021 kl. 18:28.
Sitat av FourHorsemen Vis innlegg
Den grafen var litt bak mål men! Metamfetamin forårsaker så lite smerte for de rundt? neppe! ikkno mindre enn heroin hvertfall
Vis hele sitatet...
Grafen er en velkjent og akseptert graf innen de som forsker på rus. David Nutt er en av de fremst i verden på dette feltet (rus og skadeomfang).
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Grafen er en velkjent og akseptert graf innen de som forsker på rus. David Nutt er en av de fremst i verden på dette feltet (rus og skadeomfang).
Vis hele sitatet...
Men nederst står det "drugs harm in UK" så det kan jo ikke nødvendigvis være sånn i norge?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Rebo Vis innlegg
Finnes det noen andre rusmidler som er noe alla. Nikotin?

Noe du ikke blir veldig ruset av og som ikke sender deg rett i grava om du blir avhengi?
Vis hele sitatet...
Cannabis ved jevnlig, normal bruk.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Men nederst står det "drugs harm in UK" så det kan jo ikke nødvendigvis være sånn i norge?
Vis hele sitatet...
Mener du at det kan variere hvor skadelig det er å ruse seg utfra hvilket land man befinner seg i ?

Hvilke kriterier beror det i så fall på, kvaliteten på stoffet eller tenker du målt etter den generelle helsetilstanden
og tilbudet til rusbrukere i andre land?
Sist endret av vindaloo; 10. november 2021 kl. 20:40.
Anonym bruker
"Moden Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Koffein funker bra

sikkert overdrevet, men jeg lover deg. hvis du er trøtt som faen og lager "sterk" kaffe og drikker det på 5-10 min så får du faktisk en liten rus
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Mener du at det kan variere hvor skadelig det er å ruse seg utfra hvilket land man befinner seg i ?

Hvilke kriterier beror det i så fall på, kvaliteten på stoffet eller tenker du målt etter den generelle helsetilstanden
og tilbudet til rusbrukere i andre land?
Vis hele sitatet...
Tenker det er mye som spiller inn som kan være annerledes i England kontra i Norge som gjør at det er mere skadelig.
Hvordan kan metadon og benzo f. eks være under cannabis når man ser på den totale skaden?
Det er vanskelig og tolke den grafen der når man ikke vet utgangspunktet for hvorfor den ble sånn var egentlig poenget mitt.