Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1540
Hei freaks.

Jeg har der siste året brukt LSD til og fikse opp i ting i livet mitt, og har hatt god effekt.
Jeg sliter veldig med angst og depresjon, men har lært meg og bruke LSD som eit verktøy. Selv om den mentale helsa mi er heilt ræva, så klarer jeg faktisk og unngå bad trips, og prøve heller og komme djupt inn i rota på meg selv.
Men hos meg er det liksom til høyere doser jeg tar, til nermere kommer eg rota, er det sånn for dere og?
Jeg kan fint ta 100-150ug, og ha det helt fint, og tenke litt gjennom ting, men vist jeg tar feks 200-300+ug så finner jeg utav så mye mer!
(Og nei jeg anbefaler ingen og ta høye doser med LSD uten erfaring)

LSD har fått meg til og gjøre ting som jeg har utsatt i nermere 15 år.
Hver gong jeg har trippa det siste året, så bruker eg ca 2-3 timer av trippen og lager meg noen nye gjøremål i livet. Og en liste med ting jeg må få gjort. Litt eksempler på hva det har fått meg til og gjøre:
Slutte og snuse (har snusa godt over en boks til dagen i 14 år.)
Bestille tannlege time (jeg har syko tannlegeskrekk..)
Slutte og røyke weed på daglig basis.
Fått meg til og gi litt extra på jobb (noe som nylig førte til at jeg faktisk rykka opp ein stilling! )
Fått meg til og ta kontakt med både psykolog og psykiater.
Fått meg til og være mye mer med familien min. Osv osv, the list goes on. Det har gjort meg til eit mye bedre menneske vill jeg si rett og slett.
Og ikke minst, det klarer og grave opp masse drit som har skjedd i livet mitt som er en del av rota til mange av problemene mine, slik at jeg vet hvor jeg må begynne og rydde.

Eneste jeg anker på er om jeg leker litt russisk rullet når jeg tar syre med ei dårlig mental helse, men føler jeg har klart og få veldig roen på syre og kontroll over den. Men plutslig kommer det en syre utløst psykose, who knows?

Jeg har også prøvd ut mikrodosering god en del, og det har faktisk hjelpt litt med depresjonen min, men ikke angsten. Men helt ærlig, så får jeg mer ut av en trip.

Hva er deres erfaringer med LSD?
Noen andre som har brukt det som eit verktøy?

Og sånn til info, så er jeg bare en helt vanlig sannfunsborger, har en relativ god jobb og er ellers aktiv i form av trening osv. Men sliter veldig mentalt dessverre, skal begynne med
behandling for dette no i midten av september, da skal jeg til psykiater for første gong.
Har endt opp med å bruke sopp som verktøy ved et uhell. Var kronisk deprimert, og fikk tak i 5g cubensis som jeg tok uten å lese noe om psykedelika på forhånd. Depresjonen bare forsvant etterpå. Senere leste jeg masse om psykedeliske midler, og nå tripper jeg på syre ca hver tredje måned med formål å bruke det som verktøy for å løse opp i ting i hodet. Funker som fy, det, men jeg tror grunnen til at alt ikke gikk til helvete til å begynne med er fordi jeg oppigjennom (oppvekst, ungdomsår og voksent liv) har jobbet med å ha et så sammenhengende verdensbilde som overhodet mulig. Så tror jeg hadde et godt utgangspunkt for å ta psykedelika.

Om man vil fikse på traumer/angst osv, tror jeg faktisk det aller beste man kan gjøre er å ta en relativt høy dose med sopp/syre mens man har en oppegående venn som man føler seg 100% trygg på (som gjerne enten interesserer seg for eller studerer psykologi) og snakke med vedkommende om disse tingene mens man er rusa.
Har selv brukt LSD som et slags verktøy i en ombygnings-fase i livet mitt hvor jeg prøvde å ta litt mer tak i ting å få alt på riktig spor

Vil ikke si at syre har gjort meg til noe «bedre» menneske men jeg tror det har gitt meg en litt rundere egenskap til å se på ting fra litt andre vinkler enn kun mitt eget ståsted og gjort at jeg kan se på visse situasjoner litt «dypere» eller «grundigere» enn det jeg har gjort før.

Jeg har ikke svært mye tro på LSD som «the drug of enlightenment» som så mange skal ha det ut til å være. Ta en syre lapp på tunga også ser du alle verdens mørke sannheter og universet for hva det virkelig er! Blah blah

Mange er under misforståelsen at det å ta syre gjør deg til Sokrates, blir smartere enn alle andre og at du kommer nærmere, jorda, universet og får en eksistensiell «oppvåknings opplevelse» som jeg ikke klarer å stå helt bak

Tror syre er flott når du setter intensjonen for trippen din før du begynner å ture. Om intensjonen din er å ta tak i problemer og røttene til problemene du står med i livet så er det noe som syre kan være veldig behjelpelig med og som mange har opplevd bra forandring ut av men jeg tror også det er fullt mulig å face problemene dine face-to-face og finne ut hva som forårsaker disse problemstillingene og fikse de uten å være påvirket av LSD-rus

Har en kompis som mistet moren sin som tok en syretur med noen av vennene hans i skogen med bål, friske bær og god stemning og det skal visst nok ha hjulpet han å finne roen etter hun døde og samtidig hjulpet han å slutte å røyke
Percocetfather oppsummerte egentlig tankene mine rundt LSD ganske godt. Det er andre vinkler og det er lettere å se problemer adskilt ifra egoet, men man må gjøre alt arbeidet selv.

Jeg har ikke noe tro på LSD som "the drug of enlightenment" heller, jeg tror mer at LSD gjør det lettere å se tanker du egentlig har gjort opp og ferdig, men som er begravd dypt nede i hjernebarken.

"we are all connected" og alt det andre stereotypiske greiene man ofte leser i sånne poster som dette er noe jeg visste dypt inne før jeg trippet, det var bare lettere for topplokket å grave det fram imens jeg var i trippen.
Veldig enig i det percocetfather sier jeg også.
For meg så gir LSD meg det sparket i ræva, og får meg i gang med ting.
Ting jeg ikke klarer og motivere meg selv til og gjøre ellers.
Da jeg ser på alt fra litt andre vinkler og får litt annet synspunkt på ting rett og slett.
Min erfaring med LSD er at det kan være gøy hvis du tar det med folk du er trygge på. For min del har jeg bare tatt det for gøy, og det synes jeg er helt greit.

LSD er absolutt ikke noe som er forbeholdt loka psykonauter.

Sitat av Amaste55 Vis innlegg
Veldig enig i det percocetfather sier jeg også.
For meg så gir LSD meg det sparket i ræva, og får meg i gang med ting.
Ting jeg ikke klarer og motivere meg selv til og gjøre ellers.
Da jeg ser på alt fra litt andre vinkler og får litt annet synspunkt på ting rett og slett.
Vis hele sitatet...
Det er ganske sykt å måtte ta medium doser syrer for å få det "sparket bak" for å bestille en tannlegetime.. synes du ikke?
Sist endret av Superspurv; 5. august 2021 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis de dosene er ideelle for deg synes jeg du skal fortsette, mange ender opp som interessert i psykedelika men blir overrasket og fortørnet når de må svelge det faktum at det er forunderlig at de står på stedet hvil mens de tripper, uten å ta med i beregning at psykedelika er utfordring og det faktum at de må øke dosering for en ny a-ha-opplevelse kommer som lyn fra klar himmel, jeg har ikke tall på hvor mange mennesker med denne innstillingen jeg har møtt. Men som du selv allerede har konkludert med, høyere doser er heller ikke for alle, så man må føle seg frem! Selv er jeg i den båsen som har fått minst ut av LSD, det betyr dog ikke at jeg har fått masse ut av det. Men, som mange også alluderer til er ikke syre en quick fix for noe som helst, etterarbeidet må man gjøre selv. Jeg er imidlertid også av den oppfatning av at syre, samt andre psykedelika har gitt meg et dypere perspektiv på andre mennesker, hvordan de tenker etc, men sånt kommer heller ikke over natta. der jeg virkelig synes syra skinner er syras evne til å rydde opp i drit jeg ikke trenger, eksempelvis hvis jeg har gått og gang på noe/stagnert noe jævlig osv, syra er forbilledlig i dens evne til å kvitte seg med sånne ballaster for meg.

@Superspurv jeg ser hvor du kommer fra, men hvis noe er psykedelika det beste verktøyet for å face ting du skulle ha gjort, så jeg vil banne i kjerka om jeg unnlater å nevne at i slutten av tennåra-tidlig 20-åra så hjalp det meg i disse baner selv.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Min erfaring med LSD er at det kan være gøy hvis du tar det med folk du er trygge på. For min del har jeg bare tatt det for gøy, og det synes jeg er helt greit.

LSD er absolutt ikke noe som er forbeholdt loka psykonauter.



Det er ganske sykt å måtte ta medium doser syrer for å få det "sparket bak" for å bestille en tannlegetime.. synes du ikke?
Vis hele sitatet...
Jeg er litt mellom to stoler når det gjelder å ta syre for "moro skyld". Min mening foreløpig er at det er en god nok grunn, så lenge det ikke er den absolutt eneste grunnen til å ta det. Men dette er jeg ikke ferdig med å diskutere med meg selv enda, så der kan jeg endre mening i fremtiden.

Synes egentlig ikke det er så sykt, selv om jeg skjønner godt hvorfor det kan oppfattes sånn. Tannlegeskrekk kan være en fobi for eksempel, fobier er noe jeg har hørt og erfart litt om på nært hold da en av mine nærmeste venner har en fobi for edderkopper. Det gir absolutt ingen mening at en voksen kar på 120kg som er sterk som en bjørn skal være redd for vanlige husedderkopper liksom, men han blir faktisk så redd at han nesten gjør i buksa. Den opplevelsen jeg hadde sammen med han hvor jeg måtte hjelpe han å takle denne fobien imens den ble trigget gav meg virkelig et nytt syn på det. Nå sier jeg ikke at det er akkurat sånn for TS, det får h*n beskrive selv.
Superspurv, jeg har en syklig angst og fobi for tannleger. Jeg har også syklig høydeskrekk, uansett hvor trygt det er og hoppe i strikk, og hvor mangen kilo tauene tåler og hvor mangen så har hoppa og det aldri har skjedd en ulykke der, så hadde eg fortsatt aldri hoppa.
Samme er tannlege.
Nå høres eg kanskje ut som en fit**, men sist gang jeg var hos tannlegen, da jeg satt i gangen og venta, begynte jeg og hyperventilere noe så jævlig, full blown panikk anfall, fikk ikke puste, sprang ut av venterommet, og avlyste timen min. Så ja, det er meg og tannlege.
Det er ganske sykt å måtte ta medium doser syrer for å få det "sparket bak" for å bestille en tannlegetime.. synes du ikke?
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige og har forskjellige utfordringer. For deg så kan et tannlegebesøk være lett ubehag. For andre kan det å gå til tannlegene bli en umulighet. Og noen har så store problemer med tannleger at det ender i tannløse smil fordi tenne til slutt faller ut pga manglende vedlikehold og service. Problemet er også så godt kjent blant fagfolk at det finnes alternativer. Feks tannbehandling med lystgass eller i full narkose.

For noen kan feks et tidligere tannlegebesøk ha skapt motviljen mot tannleger, om de feks besøkte en tannlege som var hardhendt eller på andre måter skapte en utrivelig situasjon eller forårsaket store smerter. Men for mange så har ikke heftig tannlegeskrekk noe som helst med selve tannlegen å gjøre. PTSD pasienter er en av de store gruppene med utstrakt tannlege vegring. Her er det vel naturlig å tenke at det er tidligere traumer som ligger til grunn for vegringen, da tanken på "være fast" på ryggen i tannlegestol mens en tannlege stapper alt mulig rart inn i kjeften din uten at du kan gjøre noe med det.

Om en medium dose LSD gjør at ts kommer seg til tannlegen så synes jeg absolutt han bør fortsette med det. Manglende "service og vedlikehold" av munnhulen kommer med voldsomme kostnader. Og det er mange som ender opp med redusert livskvalitet som følge av at en eller flere tenner har råtnet bort og falt ut. Den gode gamle regelen om 1 tannlegebesøk årlig gjelder fortsatt. Forebygging og nødvendig overhaling er det som skal til for å unngå "tannfelling" i voksen alder. Om det betyr medium dose LSD så er det helt klart verdt det.
Jeg kjenner folk som heller lar tennene råtne foran familie og venner enn heller å ta en tannlegetime Jeg forstår 100% frykten som ligger der.