Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 6773
Yeah, yeah, yeah. Loven er lik for alle, ingen grunn til å blåse seg opp. Men alle er ikke like. Mener dere virkelig at det er like farlig om jeg kjører 120@80 som når Petter Solberg gjør det? Om det er helt lovlig å kjøre 80 på en mørk, regnfull kveld, er det da totalt hasard å kjøre litt fortere på en varm sommerdag med lite trafikk?
Han får nok sin straff, det er ikke saken her. Jeg støtter ham fordi det trenger faen ikke være slik han beskriver. Skal førerkortet til folk (og for enkelte jobb og levebrød) kunne ryke fordi politiet tar ting på husken? Eller tror det er samme bil? I dag er det å dokumentere slike målinger med video teknisk plankekjøring. En GoPro på toppen av laseren ville vært nok.
Hvis du trenger førerkortet til jobb og levebrød så er det enda mer grunn til å følge loven og kjøre forsiktig.. Det er på ingen måte formildende at noen "trenger førerkortet til jobb/levebrød", da hadde alle diktet opp slike unnskyldninger hver gang de blir tatt..
Erfaring er komplett irrelevant her, da offentlig vei ikke på noen måte kan sammenlignes med en lukket bane. Hvis du ikke forstår hvorfor fortjener du ikke mer enn et busskort og burde ta teoriprøven på nytt. Når to av tre mener de er bedre til å kjøre enn snittet sier dette også litt om denne typen «entusiasters» vurderingsevne. Med historikken til sjåføren krysser jeg fingrene for en hard dom, håper jeg aldri møter han i trafikken.

Seriøst, ta mer utdannelse, bytt jobb, tjen mer penger og kjør oftere på bane eller begynn med alle farts-hobbyene det kan velges mellom hvor en ikke utsetter andre for livsfare. Dra til psykolog. Lær grunnleggende sannsynlighetsberegning og statistikk. Sjåføren eller trådstarter fremstår som den verste typen umodne adrenalin-junkie, med en hel del andre negative trekk jeg velger å utelate. Slutt å dra motorsport inn i dette, slutt å risikere alle som bruker veiene sine liv. Det er de som betaler for å lappe deg og kompisene dine sammen den dagen det går til helvete.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Yeah, yeah, yeah. Loven er lik for alle, ingen grunn til å blåse seg opp. Men alle er ikke like. Mener dere virkelig at det er like farlig om jeg kjører 120@80 som når Petter Solberg gjør det? Om det er helt lovlig å kjøre 80 på en mørk, regnfull kveld, er det da totalt hasard å kjøre litt fortere på en varm sommerdag med lite trafikk?
Han får nok sin straff, det er ikke saken her. Jeg støtter ham fordi det trenger faen ikke være slik han beskriver. Skal førerkortet til folk (og for enkelte jobb og levebrød) kunne ryke fordi politiet tar ting på husken? Eller tror det er samme bil? I dag er det å dokumentere slike målinger med video teknisk plankekjøring. En GoPro på toppen av laseren ville vært nok.
Vis hele sitatet...
Hvis det er en mørk og regnfull aften med dårlig sikt, så er det ikke fullt lovlig å kjøre i fartsgrensen jamfør en hel haug paragrafer i veitrafikkloven.

Resten er jeg enig med deg i.

Tror det er håpløst å ta dette til retten, men du kan jo prøve deg på rallybilforsvaret ditt og si du er bedre enn alle andre, kanskje du får medhold der.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 200cdi Vis innlegg
Både undertegnede og sjåfør av bil nummer 2 har drevet med med motorsport siden barndommen, det var et tilsvar til at du kaller kjøring du ikke har sett for idiotisk. Det er irrelevant om sjåføren er idiot eller smart, eller om kjøringen er god eller dårlig. Det var et juridisk spørsmål knyttet til rettspraksis på området. Bilen det gjelder er ikke ny nok til at den kunne blitt lånefinansiert, og det ville absolutt ikke vært hensiktsmessig med en kasko forsikring.
Vis hele sitatet...
Det var du som drog inn kor dyktig sjåføren var, og då må du heilt ærleg forvente svar på det. At det i forrige innlegg var relevant, og no er irrelevant er jo ltit søtt.

Forøvrig trur eg ikkje elg sjekker kompetanse på fører før dei hopper ut i vegen.
Det er ingen voksne mennesker som tror at bil nr 1 og 2 er to forskjellige biler.

Da jeg jobbet som lærer hadde jeg en elev som mente at det var en bonus for samfunnet at han var en effektiv sjåfør og lå i 145 km/t over Askøy-broa. Får litt samme vibben her.
Sist endret av BlueGrot; 27. mai 2021 kl. 09:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.