Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3303
Teoretisk sett, hva ville vært den beste måten å bruke falske penger?

La oss si jeg hadde hatt 5000 falske euro. Kunne jeg da dratt til et litt slapt land som Bulgaria, vekslet 500 falske og 500 ekte euro til Bulgarske Leva sammen på currency stedene? Gjort dette et par ganger også evnt sagt om de så at noen av penge var falske at jeg selv var blitt lurt? Eller ville det bare vært å handle på bruktmarkeder som Finn i utlandet?
Teoretisk sett tipper jeg det safeste er å spørre forskjellige vanlige folk om de kan veksle et småbeløp som 100 og 100 euro eller mindre som du trenger fordi du trenger småpenger til bussen eller skylder kompisen din 50 og bare har 100 på deg og ingen av dere har veksel. Folk du møter på pub som ikke har vurderingsevnen helt på topp for eksempel!

Å prøve å veksle i en vekselskranke vil jeg tro er å be om å bli tatt og med mindre det er hundrevis av forskjellige fingeravtrykk på pengene og de kjenner til at akuratt disse kopiene finnes massevis i omløp av så slipper du nok ikke unna med å si at du selv har blitt lurt.
Hadde ikke tatt sjansen med å handle på bruktmarked ala finn heller siden det kan spores til deg om de blir tatt i neste handel de skal bruke sedlene. Safest teoretisk som jeg ikke oppfordrer til i virkeligheten men bare tenker på som et teoretisk scenario er å bytte med noen som du møter tilfeldig og ikke utveksler noe personlig info som navn, nummer eller nettprofil med og helst på et sted uten kamera hvor det ferdes mange.
Sist endret av Harek; 5. april 2021 kl. 21:55.
Sitat av Titsmaskin Vis innlegg
Teoretisk sett, hva ville vært den beste måten å bruke falske penger?

La oss si jeg hadde hatt 5000 falske euro. Kunne jeg da dratt til et litt slapt land som Bulgaria, vekslet 500 falske og 500 ekte euro til Bulgarske Leva sammen på currency stedene? Gjort dette et par ganger også evnt sagt om de så at noen av penge var falske at jeg selv var blitt lurt? Eller ville det bare vært å handle på bruktmarkeder som Finn i utlandet?
Vis hele sitatet...

Tenkte utenlandske bruktmarked på nett, som Gumtree osv! Evnt handle i litt sløve butikker eller gateveksling?
Kjøp kvanta med nark for de. Hadde aldri trodd jeg skulle foreslå hvitvasking med hjelp av narko. Takk!
Kjenner en fyr i Latvia som kjøpte falske euro på darknet som han kjøpte brukte biler for kontant, så solgte han dem igjen og fikk ekte eurosedler for dem
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kjenner en fyr i Latvia som kjøpte falske euro på darknet som han kjøpte brukte biler for kontant, så solgte han dem igjen og fikk ekte eurosedler for dem
Vis hele sitatet...
..and he lived to tell about it?
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Hvor langt kommer man med en kopimaskin?

Spør en dame på gata:

Svindleren: Hei, har du sedler? Kan du veksle?
Damen: Ja, har 500kr i 100-lapper.
Svindleren: Flott! [Gir 500-lappen som er falsk og brettet sammen]
Damen: [gir 100-lappene som er ekte]
Svindleren: Tusen takk! [Går fort vekk som han skal rekke en buss]

Funker det?
Sist endret av hasjkake; 6. april 2021 kl. 01:03.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
..and he lived to tell about it?
Vis hele sitatet...
innfødt latvier, klarer seg visstnok han
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Hvor langt kommer man med en kopimaskin?

Spør en dame på gata:

Svindleren: Hei, har du sedler? Kan du veksle?
Damen: Ja, har 500kr i 100-lapper.
Svindleren: Flott! [Gir 500-lappen som er falsk og brettet sammen]
Damen: [gir 100-lappene som er ekte]
Svindleren: Tusen takk! [Går fort vekk som han skal rekke en buss]

Funker det?
Vis hele sitatet...
Jeg tror de fleste du stopper på gata å spør om de kan veksle sedler
med deg vil si nei, selv om de kan.

Videre skal du være ganske full eller tilbakestående for ikke å kjenne/se forskjell.
Kopipapir og sedler har en del forskjeller. For det første så er sedler laget av stoff, ikke papir.

Ett mer gjennomførbart triks er å finne noen som står i kassa i en butikk og som har det travelt, er stresset.
Handle med en to hundre lapp, og si att du ga vedkommende 500 kr når du får tilbake veksel.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I land som plages av mye kopier, også penger så har de sånne maskiner de alltid kjører dem gjennom.
Når jeg var i Bulgaria, så var de ekstremt nøye på å sjekke alle sedler på samtlige plasser du kunne veksle inn.

Er nok større sannsynlighet for å lykkes med dette i Norge enn der :P
Sjansen for å lykkes i Norge er mindre, for vi bruker så lite kontanter her. Selv går jeg bare med en hundrelapp i lomma som nødpenger, og kan ikke veksle noe. Også blir du mer skeptisk på hvorfor andre bruker kontanter så du sjekker dem bedre. Sølvtråden og ekte vannmerke greier du ikke å forfalske uten å investere mye penger.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Kjøp knark med dem <-- beste
2. Utlending sjapper hvor de gir deg dårlig exchange rate, typisk 20% mindre
3. Var noen som lagde falske sedler som ikke finnes fra et land ingen har hørt om, bare at de så offesielle ut og fikk veksla i bank
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
3. Var noen som lagde falske sedler som ikke finnes fra et land ingen har hørt om, bare at de så offesielle ut og fikk veksla i bank
Vis hele sitatet...
Og hvordan fant de ut vekslingskurs ?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Hvor langt kommer man med en kopimaskin?

Spør en dame på gata:

Svindleren: Hei, har du sedler? Kan du veksle?
Damen: Ja, har 500kr i 100-lapper.
Svindleren: Flott! [Gir 500-lappen som er falsk og brettet sammen]
Damen: [gir 100-lappene som er ekte]
Svindleren: Tusen takk! [Går fort vekk som han skal rekke en buss]

Funker det?
Vis hele sitatet...
Du tror ikke oppriktig at dette kunne funket vel????? Enda mer ræva og mislykka forsøk enn å gå med kinaklokker på innsida av frakken å prøve å selge som Rolex. Kjøpe drugs er og idiotisk ide, er det noen som er nøye på å sjekke pengene er det de som selger større kvanta med drugs og er det noen som vet hvordan falske penger kjennes ut Vs ekte er det også de så vips er det to kuler i kneskålene
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av dggr Vis innlegg
Og hvordan fant de ut vekslingskurs ?
Vis hele sitatet...
Sjekka kursen, altså det var et land som finnes bare at sedlene ikke prøvde å herme engang etter de offesielle, bare at de så ofesielle ut.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Hvor langt kommer man med en kopimaskin?

Spør en dame på gata:

Svindleren: Hei, har du sedler? Kan du veksle?
Damen: Ja, har 500kr i 100-lapper.
Svindleren: Flott! [Gir 500-lappen som er falsk og brettet sammen]
Damen: [gir 100-lappene som er ekte]
Svindleren: Tusen takk! [Går fort vekk som han skal rekke en buss]

Funker det?
Vis hele sitatet...
Selg knark på gata, ta forhåndsbetalt, gå rundt hjørnet
funker 10/10 ganger, bare spør semi-junkie looking folk om de vil kjøpe 1g bønne etc
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selg knark på gata, ta forhåndsbetalt, gå rundt hjørnet
funker 10/10 ganger, bare spør semi-junkie looking folk om de vil kjøpe 1g bønne etc
Vis hele sitatet...
har h*n litt hjerneceller så sier de nok nei, de færreste gir sine penger før de får varene i hånden
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
har h*n litt hjerneceller så sier de nok nei, de færreste gir sine penger før de får varene i hånden
Vis hele sitatet...
jeg gjorde