Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1629
Hei mistet lappen etter en ulykke med div stoffer i blodet. Den tiden har nå gått (2år) og jeg vil ha lappen igjen. Hører mange kjente plutselig får beskjed av fastlegen ol om urinprøve i både 6 og 12 mnd. Kan mann unnga dette? Bør man isafall ta teori / søke oppkjøring med en gang eller få legeattest på forhånd??
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Kan mann unnga dette?
Vis hele sitatet...
Nei. Dette er opp til lege og politiet å vurdere. Hvis det er et problem så anbefaler jeg å vente med å ta lappen på nytt. Hvorfor burde du ikke gå igjennom en periode med testing?
Fordi jeg har en jobb som maser om at jeg må ta førerkort, som jeg har sagt at jeg kan ta igjen snart. Og da er det litt dumt om jeg må vente et år liksom
Du må ikke nødvendigvis vente ett år med å ta lappen selv om dem ber deg pisse så lenge. I visse tilfeller så kan det også holde å ta 1 urinprøve, men det tror jeg er opp til legen din. Jeg måtte kun ta en urinprøve for å ta lappen fordi jeg hadde narkosaker på meg fra før jeg tok den, men mulig det er anderledes om du har blitt tatt for ruskjøring. Jeg regner egentlig med at du må pisse i 6mnd når du har mistet lappen pgs rus. Sånn har det egentlig vært for alle jeg kjenner i den situasjonen
Sist endret av Alge; 14. mars 2021 kl. 07:44.
New generation
colakork's Avatar
Jeg måtte ikke ta urinprøver når jeg tok førerkortet selv om jeg hadde narkosaker på rullebladet.

Tror du stiller sterkere til å ta førerkort siden du trenger det i jobb.

Pluss du har jo sonet straffen din. Bare vær clean og håp på det beste..
Så lenge det ikke er et krav fra politiet kan du unngå det, men det er opp til fastlegen din. Jeg trengte ikke å levere urinprøver da jeg ikke klarer å pisse foran andre. Men jeg fikk levere blodprøve en gang i mnd og det var ikke noe problem for fastlegen min.
Første tap av førerrett og ingen andre dommer i samme gate gir deg gode argumenter for oppkjøring med en gang, om du er villig til urinprøve. Ser ikke helt problemet om du ønsker å kjøre opp. Rus og bilkjøring hører ikke sammen, så hvis hensikten er å slippe unna urinprøver fordi du vil ruse deg og samtidig ha førerkort (så kort tid etter en rusrelatert ulykke), synes jeg du burde tenke deg om.