Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2118
Anonym bruker
"Forbannet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei. jeg tenker og ta lsd

alle rundt meg forventer at jeg ikke ruser meg på noe. det er for så vidt greit men jeg føler at jeg trenger lsd for og ordne opp i et par ting med meg selv.

jeg vet ikke helt om jeg skal ta det eller ikke. jeg kommer ikke til og fortelle noen at jeg har tatt det men samvittigheten er ikke helt på nivå for og si det sånn.

hva synes dere andre? ruser jeg meg om jeg tar lsd for det formålet? jeg vil ikke røre noen andre rusmidler for da føler jeg at jeg ruser meg. jeg vet hva lsd er jeg har tatt det før.
Vil definitivt si ja
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror ikke du bare må kalle en spade for en spade her altså. Men rus er jo ikke ille hvis du mener det er det som skal til for å fikse deg? Hva med å mikrodosere?
Tidligere kaldte jeg LSD for omvendt rusmiddel, da det ofte virker motsatt av andre rusmidler. Vanligvis inntar man et stoff og blir rusa, men på LSD så er det omgivelsene som "bestemmer" hva rusen blir.

Tar du mer enn 100-150mcg vil mest sannsynlig merke en eller annen form for rus, men det er svært vanskelig å sammenlikne dette med et annet rusmiddel.
Hva legger du i begrepet å ruse seg? Lsd er et rusmiddel, det er vell også koffein. Jeg tenker at når man tar noe for å skjerpe sansene, få nye inspirerende inntrykk. Generellt gjøre det for å vokse og utvikle seg, så er det vell forsvarlig og bra. Så lenge det gjøres i trygge omstendigheter og sjeldent for å minske eventuelle bieffekter. Mens å bruke noe hele tiden, for å undertrykke og fortrenge en problemstilling. Så langt at det er destruktivt på ulike aspekter av seg selv og sitt liv. Det er kanskje det mange ser på som å ruse seg? Ikke for å forsvare å innta et rusmiddel, men intensjonen, hyppighet og utfallet har veldig mye å si på om det kan sees som en positiv eller negativ hendelse.
Anonym bruker
"Forbannet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av bewaah Vis innlegg
Hva legger du i begrepet å ruse seg? Lsd er et rusmiddel, det er vell også koffein. Jeg tenker at når man tar noe for å skjerpe sansene, få nye inspirerende inntrykk. Generellt gjøre det for å vokse og utvikle seg, så er det vell forsvarlig og bra. Så lenge det gjøres i trygge omstendigheter og sjeldent for å minske eventuelle bieffekter. Mens å bruke noe hele tiden, for å undertrykke og fortrenge en problemstilling. Så langt at det er destruktivt på ulike aspekter av seg selv og sitt liv. Det er kanskje det mange ser på som å ruse seg? Ikke for å forsvare å innta et rusmiddel, men intensjonen, hyppighet og utfallet har veldig mye å si på om det kan sees som en positiv eller negativ hendelse.
Vis hele sitatet...
dette var svaret jeg håpet på! da gjenstår det bare og vurdere om samvittigheten er sterk nok til at jeg skal kunne si «jeg har ikke tatt noe» for det gjør jeg jo. jeg er i stand til å si at jeg ikke har ruset meg i denne forbindelsen. tusen takk for svar alle sammen kom gjerne med flere inspil
Det høres ut som en dårlig setting hvis du må gå rundt og skjule at du er påvirket av LSD. Husk at slike stressfaktorer kan være med å ødelegge en opplevelse og gjøre den ubehagelig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
dette var svaret jeg håpet på! da gjenstår det bare og vurdere om samvittigheten er sterk nok til at jeg skal kunne si «jeg har ikke tatt noe» for det gjør jeg jo. jeg er i stand til å si at jeg ikke har ruset meg i denne forbindelsen. tusen takk for svar alle sammen kom gjerne med flere inspil
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle du få dårlig samvittighet av å ta LSD? Du er da en egen, selvstendig person.

Selvfølgelig er det å ta LSD å ruse seg. Det er jo per definisjon å ruse seg. Nevn gjerne ett stoff man blir mer ruset av enn LSD! Ingen andre rusmidler greier å få meg i en sånn form at jeg ikke greier å bruke en telefon, eller engang forstå hvordan den fungerer. Eller at jeg ikke greier å kle av og på meg mine egne klær, liksom.

Men kos deg, og lykke til! Jeg håper du oppdager noe mens du tripper som gjør at du løsriver deg litt fra forventningene til folk rundt deg.
Sist endret av TrippyKing; 8. juli 2020 kl. 12:10.
Jeg vil ikke si at LSD gir deg rus. Det er mer enn reise eller en opplevelse.
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Jeg vil ikke si at LSD gir deg rus. Det er mer enn reise eller en opplevelse.
Vis hele sitatet...
Det betyr jo bare at vi mennesker har forskjellig definisjon på hva rus er, og de fleste vil sette alkohol som standard.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hei. jeg tenker og ta lsd

alle rundt meg forventer at jeg ikke ruser meg på noe. det er for så vidt greit men jeg føler at jeg trenger lsd for og ordne opp i et par ting med meg selv.

jeg vet ikke helt om jeg skal ta det eller ikke. jeg kommer ikke til og fortelle noen at jeg har tatt det men samvittigheten er ikke helt på nivå for og si det sånn.

hva synes dere andre? ruser jeg meg om jeg tar lsd for det formålet? jeg vil ikke røre noen andre rusmidler for da føler jeg at jeg ruser meg. jeg vet hva lsd er jeg har tatt det før.
Vis hele sitatet...
Alt man påfører kroppen som gir en eller annen form for rus er i teorien "å ruse seg". Om det er alkohol, 5 valium du har fått på resept, hasj eller lsd. Det viktigste er hvilket syn du selv har på det. Jeg for min del tar en god del sopp og lsd, men ser på ingen måte på meg selv som en typisk rusmisbruker, nettopp fordi jeg ikke misbruker det. Alkisen på pubben er mere rusmisbruker en meg, den gamla tanta som tygger sobril for og komme seg mellom dagen er mere rusmisbruker en meg. Jeg for min del har god kontroll på hva jeg driver på med og det kommer aldri i veien for andre ting jeg holder på med i mitt liv. Jeg mener det er viktig å utforske de gledene livet har å gi, og ikke basere sitt eget liv på hva andre tenker å mener om dine personlige valg. Misforstå meg rett, jeg skal ikke sitte å oppfordre til rus, men jeg mener det skal være ditt valg og ta uten og ha dårlig samvittighet for den uvitende. Alle har sin greie de ikke flyr å forteller alle om, og det er helt greit! Kos deg meg god samvittighet! Du ble ikke satt til verden for og ikke kunne ta egne valg!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hva synes dere andre?
Vis hele sitatet...
Jeg syns du skal drite litt mer i hva andre syns også skal du tenke mere på hva du føler er rett for deg. Så lenge bruken din ikke går utover andre så er det ingen som har noe med hva du driver med på privaten, selv om det skulle være heroin eller hva pokker.
og så synes jeg du burde avgjøre selv ut i fra egne tanker. hadde det vært meg ville jeg vært forsiktig om det kunne påvirket selve trippen. min mor ville ikke godtatt det. om det for eksempel er din mor som er greia så kanskje du kan prate med henne? vet ikke jeg, men husk og tenke på alt som kan påvirke trippen
Sitat av Stingray Vis innlegg
det har seg sånn at jeg har lovet folk og ikke bruke noe dop igjen. mamma blir lei seg om hun finner ut at jeg har tatt noe. jeg må nok tenke litt på dette for jeg kan ikke gå rundt med dårlig samvittighet etterpå eller under tripen...
Vis hele sitatet...
Du er TS? Eller? Funksjonen som gjør at man kan poste anonymt fører stadig vekk til forvirring hos meg i alle fall.

Uansett Stingary så kan du trøste deg med det at å love folk å ikke bruke rus er en tabbe man bare gjør en gang.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Du er TS? Eller? Funksjonen som gjør at man kan poste anonymt fører stadig vekk til forvirring hos meg i alle fall.

Uansett Stingary så kan du trøste deg med det at å love folk å ikke bruke rus er en tabbe man bare gjør en gang.
Vis hele sitatet...
håper virkelig det tenkes godt på det, for om det handler om familie, så kan det være dumt og ha det i tankene under trippen tror de fleste svarene her hjelper godt da, for jeg fikk nesten lyst
Mora mi har sett meg på syre en gang. Kliss naken satt jeg der helt øverst i en trapp, blodrusa med akutte selvmordstanker. Fullstendig ute av stand til å forstå hva som hadde truffet meg. Hvorfor jeg kunne se mine egne tanker var også et mysterium, men jeg husket etter et par timer at jeg hadde spist to styggsterke sukkerbiter med syre på.
Sist endret av TrippyKing; 8. juli 2020 kl. 13:41.
Anonym bruker
"Fortvilet Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil fraråde deg å ta LSD siden du plages med dette. Typisk at man er redd for å oppleve enkelte følelser under trippen (f.eks dårlig samvittighet), du kan være sikker på at dette kommer opp i trippen og smacker deg hardt i ansiktet. På LSD har du ingen sted å gjemme deg. LSD viser deg ingen nåde, og alt underliggende som ligger gjemt vil kunne komme fram. Jo mer du prøver å unngå det, jo lettere kommer det opp. LSD og psykedelisk er noe man generelt ikke bør ta før man er fullstendig i en stabil og sikker situasjon, ikke redd sine egne følelser og velkommen til alt som kommer frem.

Er du ukomfortabel eller lignende under en tripp, risikerer du "bad"trip. Grunnen til jeg skriver det i anførselstegn er pga. en bad trip er som regel en tripp du lærer veldig mye av i etterkant. Men den kan oppleves svært traumatisk, og tvinger deg til å konfontrere deg selv med all mulig problemer og tanker du har unngått de siste årene.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Mora mi har sett meg på syre en gang. Kliss naken satt jeg der helt øverst i en trapp, blodrusa med akutte selvmordstanker. Fullstendig ute av stand til å forstå hva som hadde truffet meg. Hvorfor jeg kunne se mine egne tanker var også et mysterium, men jeg husket etter et par timer at jeg hadde spist to styggsterke sukkerbiter med syre på.
Vis hele sitatet...
kan det ha vært syre når du har glemt å ha tatt det? mener å huske at syre ikke fører til hukommelsestap..
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Mora mi har sett meg på syre en gang. Kliss naken satt jeg der helt øverst i en trapp, blodrusa med akutte selvmordstanker. Fullstendig ute av stand til å forstå hva som hadde truffet meg. Hvorfor jeg kunne se mine egne tanker var også et mysterium, men jeg husket etter et par timer at jeg hadde spist to styggsterke sukkerbiter med syre på.
Vis hele sitatet...
Sitat av Stingray Vis innlegg
kan det ha vært syre når du har glemt å ha tatt det? mener å huske at syre ikke fører til hukommelsestap..
Vis hele sitatet...
Det var syre ja. Det kan selvfølgelig ha vært i bare to sekunder at jeg ikke kom på det, men føltes i alle fall lenge ut
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil fraråde deg å ta LSD siden du plages med dette. Typisk at man er redd for å oppleve enkelte følelser under trippen (f.eks dårlig samvittighet), du kan være sikker på at dette kommer opp i trippen og smacker deg hardt i ansiktet. På LSD har du ingen sted å gjemme deg. LSD viser deg ingen nåde, og alt underliggende som ligger gjemt vil kunne komme fram. Jo mer du prøver å unngå det, jo lettere kommer det opp. LSD og psykedelisk er noe man generelt ikke bør ta før man er fullstendig i en stabil og sikker situasjon, ikke redd sine egne følelser og velkommen til alt som kommer frem.

Er du ukomfortabel eller lignende under en tripp, risikerer du "bad"trip. Grunnen til jeg skriver det i anførselstegn er pga. en bad trip er som regel en tripp du lærer veldig mye av i etterkant. Men den kan oppleves svært traumatisk, og tvinger deg til å konfontrere deg selv med all mulig problemer og tanker du har unngått de siste årene.
Vis hele sitatet...
^This.

LSD er et rusmiddel, et fantastsisk et hvis du spør meg, så lenge det brukes riktig. Sitter du med klump i magen og nervøs så vil det påvirke trippen din. For en god trip burde du føle deg bra, og klar til å utforske LSD's effekter. Bad trips som sagt kan gjøre godt, men det vil være veldig ekkelt, og jeg anbefaler ingen å sette seg i en situasjon der de vil ha en bad trip første gang. Det kan bli veldig mye å håndtere for en nybegynner.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sist jeg tok LSD klarte jeg ikke engang å lage spilleliste på Spotify. Så ja, det er å ruse seg.
Sitat av Stingray Vis innlegg
kan det ha vært syre når du har glemt å ha tatt det? mener å huske at syre ikke fører til hukommelsestap..
Vis hele sitatet...
Hvis du tar nok psykdelika, være seg lsd, sopp eller lignende.
Så kan man bli så tura at man ikke husker å ha intatt noe som helst. Eller hvor man er eller hva man er for den sags skyld :P
Anonym bruker
"Forbannet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
faen heller, jeg lar være!!!!
jeg vil at mamma skal være glad og lykkelig. det blir hun ikke om jeg gjør dette. jeg vil heller ikke holde sånne ting skjult for henne. fuck dette her så jævlig.
Anonym bruker
"Fortvilet Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
faen heller, jeg lar være!
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke dumt. Husk, du har hele livet på deg, er ingen grunn til å forhaste seg.

For nyskjerrighetens skyld, dersom du vil dele, hva var det du ville finne ut av?
Anonym bruker
"Forbannet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
jeg ville bli kvitt impulsiviteten min, glemme ekskjæresten min, lære å reagere mer fornuftig på situasjoner, f.eks. «Kan du vennligst la være å komme med sånne utsagn?» istedenfor «sånn prater du faen ikke til meg!», lære å ikke bry meg så mye om at folk behandler meg dårligere enn jeg forventer (de behandler meg ikke dårlig, men jeg forventer at de svarer på det jeg sier istedenfor å bare holde munn).. det er bare det jeg kommer på i farta. Fuck rusavhengighet så jævlig.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg ville bli kvitt impulsiviteten min, glemme ekskjæresten min, lære å reagere mer fornuftig på situasjoner, f.eks. «Kan du vennligst la være å komme med sånne utsagn?» istedenfor «sånn prater du faen ikke til meg!», lære å ikke bry meg så mye om at folk behandler meg dårligere enn jeg forventer (de behandler meg ikke dårlig, men jeg forventer at de svarer på det jeg sier istedenfor å bare holde munn).. det er bare det jeg kommer på i farta. Fuck rusavhengighet så jævlig.
Vis hele sitatet...
I min erfaring er dette noe som også kan læres gjennom kognitiv terapi, DBT kan være noe du burde vurdere. Man kan lære slikt gjennom LSD også, men det er å gamble rett og slett. Du kan komme ut på den andre siden værre en nå hvis det går alt for galt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I min erfaring er dette noe som også kan læres gjennom kognitiv terapi, DBT kan være noe du burde vurdere. Man kan lære slikt gjennom LSD også, men det er å gamble rett og slett. Du kan komme ut på den andre siden værre en nå hvis det går alt for galt.
Vis hele sitatet...
Enig, med kognitiv terapi kan man lære mye om seg selv, hvorfor man reagerer som man gjør, hvorfor andre mennesker oppfører seg som de gjør, og man får verktøy til hvordan en kan forholde seg til dette. Anbefales på det sterkeste.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ville først og fremst tatt sopp fremfor lsd. Uansett hvilken du velger å ta så kan du bare starte med en veldig liten dose og heller redosere etter en stund. Kanskje tilogmed ta flere ganger og bygge deg opp, man forstår seg mer og mer på det jo mer erfaring man har.

Hva andre syns om at du tar det skal du ta skikkelig lang fart å drite i. Du er din egen sjef for ditt kropp og sinn og du gjør ingenting galt ved å ta det. Så ingen grunn til dårlig samvittighet whatsoever. Hadde alle i verden som taklet det tatt sopp eller syre så hadde verden vært et mye bedre sted. Du har tatt det før sier du så du vet hvertfall at du tåler minst en like stor dose som du tok.
Kjør på haha, føler meg langt fra 'narkoman' når jeg turer på LSD. Det er hva du gjør det til selv! Jeg synes det er terapi, Fantastisk. Å ruse seg trenger ikke være en negativ ting, for meg er det naturlig og innta lsd spesielt i skogen på en solskinns dag, som sagt er det hva du gjør det til selv. Lykke til
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
... Hvorfor jeg kunne se mine egne tanker var også et mysterium, men jeg husket etter et par timer at jeg hadde spist to styggsterke sukkerbiter med syre på.
Vis hele sitatet...
Hvordan kunne du se dine egne tanker?
Visuelt eller inne i hodet eller noe annet? Jeg vil gjette på noe annet. Syre er ofte noe annet.

Åja, omforladels trådstarter. Glemte å svare deg.
Lao Tzu kan svare “Care about what other people think and you will always be their prisoner.”
Sist endret av En Skabbete Hund; 17. juli 2020 kl. 01:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.