Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1626
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De er så strenge med adhd medisin? Forferdelig vanskelig for meg å forklare hvordan jeg har det på medisin. Jeg driver å trapper opp Ritalin og går på 40mg.
Merker ikke at jeg har tatt den. Jeg har begynt å trene mer, spiser sunt fra før men ulvehunger er borte. Men jeg merker sultfølelse altså.
Har ingen kvalme eller urolig søvn.
Det kan virke som Ritalin kanskje hjalp meg å ta første stegene, men at kroppen er blitt veldig vant med den.
Aduvanz var ikke aktuelt og jeg har ikke nevnt det noe mer. De øker dosen veldig sakte.
Jeg ble tilbudt angstdempende da jeg sa at tankekjøret kunne komme om kveld enten jeg har fylt på med Ritalin eller ikke.
Det vil jeg ikke ha fordi
1. Jeg har ikke slik type angst at jeg får hjertebank og blir direkte hemmet.
2. Jeg vil ikke begynne å øke på med forskjellige medisiner.
3. Jeg har blitt tilbudt å mikse Rit med antidepressiva. Dette ville jeg heller ikke ha fordi jeg har mange venner som gikk på antidep og fikk et verre liv i lengden.

Hvorfor så slepphendte med disse medisinene?
Anonym bruker
"Målløs Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åpenbart fordi narkotiske legemidler har potensielt meget alvorlige bivirkninger og kan gjøre deg avhengig, legen er lite ute etter å gi deg ekstra problemer. Gruppen SSRI/SNRI osv. er ikke assosiert med dette og er relativt trygt, kunnskapsgrunnlaget er godt for å tilby slik behandling selv om du av anekdotiske grunner ikke ønsker det.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Det er veldig liten risiko for en lege å skrive ut SSRI.
Hvis du trenger de så bruker du de og blir tilsynelatende bedre. Mulig du er litt tom innvendig, men blir kanskje en bedre arbeider. Gir du pasienter masse benzo og stimulanter så kan de kræsje ganske fort og du sitter meg ansvaret. Med SSRI så styrer de seg sakte men sikkert ut i grøfta på egenhånd. Muligens. Hater ikke SSRI, det har absolutt en funksjon men jeg er enig at de er litt for villige til noe som de ofte ikke klarer å forklare hvordan fungerer.


Hvis du ikke trenger de så kommer du ikke til å bruke de. Det er ikke noe misbrukspotensiale, de er ikke gøy og ingen vil kjøpe de av deg.
Folk bruker ritalin, benzo og masse andre medisiner for moro skyld, men aldri SSRIer.
Sist endret av Bothrops; 12. april 2020 kl. 17:09.
Choose life...
Bardo's Avatar
De er strengere med ADHD medisiner fordi det er A-preparater.
Mens det meste av SSRI, SNRI og andre atypiske medisiner for depresjon ofte er C-preparater.
Sist endret av Bardo; 12. april 2020 kl. 17:08. Grunn: Typo