Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3077
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
42 7
Hei! Har lest og vært mye innom Freak.no siden jeg startet med å eksperimentere litt med forskjellige ting i sommer. Vet at det er mange kloke huer her så tenkte at det er vel ikke noe bedre sted å spørre.

Jeg er 18 år, og dette er historien om da jeg tok noe mellom 0,3 og 0,45 miligram ren MDMA for første gang. har før opplevelsen røyka mye hasj, prøvd lsd og emmy en gang sammen, og prøvd knips i pilleform. Jeg veier omtrent 65 kilo hvis det har noe å si og føler jeg takler tripping ganske greit og å være ganske ute av det. Ihvertfall under turen.

Jeg sitter nå her og føler meg veldig rar. På Lørdag så tok MDMA med to veldig gode venner (min bestevenn og kjæresten hans). Var veldig stressa i begynnelsen, var usikker på doseringen (hadde ikke vekt), og på stoffer i seg selv. Var også bekymret for nedturen med tanke på at jeg har vært litt mindre glad i det siste. Cirka 20 minutter etter den første droppen så begynner jeg å gi slipp på stresset og urolighetene. Alt var bra, og det var ikke noe antydning til noen form for ''bad trip''. Ettersom timene gikk så fikk jeg i meg to drops til (dropsa var visstnok mellom 0,1 og 0,15). Fikk i meg alle tre med omtrent 2 timers mellomrom på alle.

De andre tok to drops til mer enn meg, og jeg merket først på kjæresten til kameraten min at hun hadde fått for mye. Hun gikk rundt og spydde, men det sære er at hun gjorde alt hun kunne for å skjule det for meg. Jeg sa til og med to ganger at hun spydde og at jeg fikk det med meg, men hun nektet. Hun gikk flere ganger rundt med spy i munnen og gikk støtt og stadig på do, og på kjøkkenet for å finne bøtta. (Mens jeg satt i stua, hun fant stadig på unnskyldninger)

Og mens tiden går og hun bare blir verre og verre, så ligger jeg flatt ut overvelmet av gode følelser på sofaen. Jeg følte ikke det ødela noe for meg i det hele tatt, jeg syntes bare synd på hun. Fikk derimot noen bilder i hodet innimellom av hun rett etter hun hadde spydd hvor hun så helt gåen og dårlig ut, da fikk jeg noen tanker innimellom om at det her kan ikke være helt bra. Jeg fikk ikke noen dårlige tanker som varte lenge, men jeg tenkte at faen det der kan ikke være mye bra.

Så begynner hallisene å kicke inn. Skal sies at jeg hallisunerte veldig på emma. Jeg så aldri klare hallusinasjoner men jeg så noe som så ut som gamle malingsrester på veggen, jeg så ting i sidesynet som så ut som personer eller ting som forandret seg. Følte også at jeg så på tv selv om den var avskrudd. Men jeg taklet det helt fint, jeg syns det er koselig og later som jeg ikke vet at hun spyr og ikke har det noe bra.

Vi har nå vært våken hele natten og klokken nærmer seg halv 12, 12 tiden på dagen. Vi ligger i sofaen og ser på TV før kameraten min bare hopper ut av sofaen og løper på do. Jeg spør hva han skal, men han sier bare med en skjelven stemme at han må på do. Jeg ser at før han går ut døra så stikker han en finger ned i halsen, så jeg skjønte hva som foregikk. Før jeg glemmer å nevne det og så ble det kombinert ganske store mengder hasj med mollyen, både på peaken og på nedturen. Det var etter hasjen som hallisene virkelig begynte å kicke inn.

Jeg som virket som den mest oppegående av oss tre spurte om ikke vi skulle legge oss. Tenkte det var best å bare la de få sove av seg rusen, og det samme gjaldt meg. De sovnet etterhvert tror jeg, etter noe spying og litt forskjellig. Jeg derimot sovnet ikke i mer enn en time til sammen tror jeg, så endte opp med at jeg hadde sovet cirka 1 time til sammen på to døgn.

Men så var det spørsmålet jeg egentlig sitter igjen med her, og som egentlig er grunnen til at jeg laget tråden. Jeg sitter her nå, på mandag (to dager etter turen) og føler meg drit rar. Føler at stort sett alt er ganske uvirkelig, og det føles ut som jeg er på en veldig mild trip. Istad så tror jeg at jeg så en hallis men jeg er usikker. Så ut vinduet på treet, og det bølget akkurat som om det skulle vært et bål under treet som jeg ikke så. Altså hetebølger, hvis det gir noe mening.

Når jeg satt og spiste middag i stad så føltes det veldig rart å prate. Følte meg rar, og følte meg ikke helt tilstede. (Skal sies at jeg har røyka en tre-fire piper med hasj fra morgenen av i dag). Men jeg følte at jeg ikke var normal slik som de andre som satt og hadde en normal samtale rett ved siden av meg.

Istad så hørte jeg en lyd i en youtube video. Med en gang jeg hørte den så spolte jeg tilbake og den viste seg å ikke være med i videoen. Når jeg hørte naboen rope på bikka (akkurat nå mens jeg skrev dette) så skvatt jeg veldig, fikk en type uro og angstfølelse i magen liksom. Ble fort OK igjen, men det føltes veldig rart. Så jeg vet ikke, er det her en helt vanlig nedtur eller har jeg pådratt meg noe slags hjerneskade under turen?

Føles også det er viktig å peke ut det at turen var INTENS til tider. Jeg husker jeg lå flatt ut på sofaen, mens alle musklene spente seg og bare lå å ristet. Det var noe av det beste jeg har opplevd, det var ren glede, ren eufori og lykke som bare strømmet igjennom kroppen min i bølger. Jeg klarte ikke å bevege meg en gang før det stoppet noen minutter senere, (Tror det var noen minutter senere, var dårlig på å oppfatte tid under turen).

Også må jeg bare beklage hvis teksten min ble uoversiktelig eller vrien å lese. Jeg føler meg som sagt ikke helt som meg selv. Jeg har en sterk følelse i kroppen om at jeg har skrevet masse feil, men velger å ikke respondere på den følelsen med å la vær å sjekke. Hva skjer med meg? Bare å spørre hvis noe er uklart eller noe, er strengt tatt utrolig nysjerrig på hva som skjer.
Sist endret av Buvard; 27. november 2017 kl. 19:50.
Personlig har jeg ikke erfaring med mdma, men har tatt altfor mye speed og røyka enda mer for mye oppgjennom åra. Jeg tenker det er tid for røykepause, jeg. Når det blir for mye kan cannabis skape mye forvirring, og i combo med en hard stimulantnedtur er det du opplever ikke så rart IMO. Har det ikke gitt seg etter en uke eller tre med rusfri, derimot, ville jeg blitt bekymret.
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Personlig har jeg ikke erfaring med mdma, men har tatt altfor mye speed og røyka enda mer for mye oppgjennom åra. Jeg tenker det er tid for røykepause, jeg. Når det blir for mye kan cannabis skape mye forvirring, og i combo med en hard stimulantnedtur er det du opplever ikke så rart IMO. Har det ikke gitt seg etter en uke eller tre med rusfri, derimot, ville jeg blitt bekymret.
Vis hele sitatet...
Hmm. Sikkert et dumt spørsmål, men jeg har cirka et gram igjen. Tror du det går greit om jeg røyker opp det i løpet av morgen dagen slik at jeg har litt tid å ihvertfall forberede meg på og å ta en pause? Har tatt pauser før og det har vært ganske tungt, med irritablilitet, søvnløshet, mye svette og generelt dårlig humør.

Er ganske kjedelig og ettersom alle vennene mine røyker, stort sett hver dag og hele dagen. Det fører til at jeg må være hjemme naturligvis og får følelser av ensomhet og bla bla bla, dere vet sikkert hvordan det kan være.

Vil nevne det at jeg gikk akkurat ned på toalettet. På vei ned mens jeg gikk gjennom loftstua så føltes alt veldig rart, når jeg gikk ned trappa så føltes den lang og kort og en følelse jeg ikke klarer å beskrive. Når jeg gikk ned på do så hørte jeg masse lyder, mens jeg satt og gjorde mitt så hørte jeg et tog som tuta. Jeg har 0 anelse om det jeg hørte er noe jeg faktisk hørte, eller om hodet mitt kødder med meg. Når jeg gikk ut av dodøra så tror jeg at jeg så en skikkelse i sidesynet mitt og ble øyeblikkelig drit rett. Gikk opp trappa og rett opp i senga igjen, og her er jeg. Føles mindre rart når jeg bare ligger helt rolig, er når jeg reiser meg og går rundt som alt føles 10 ganger rarere.

Skal også på jobbinterju nå til torsdag og er litt bekymra for at de her efffektene skal sitte i enda.

Ja og nå innså jeg akkurat det at det går i perioder. Akkurat nå for eksempel så føler jeg meg mye mer til stede enn det jeg gjorde istad.
Sist endret av Buvard; 27. november 2017 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vanskelig å diagnosere noen over internett, hehe. Men jeg har vært i en tilsvarende situasjon som deg. Var noen venner som tok MDMA (ca 0.2), vi gikk ut og koste oss. Det var da vi bestemte oss for å fyre en piff med hasj. Det tok ikke mer enn 5 minutter før jeg begynte å hallusinere som bare faen. Jeg så pokemon's, himmelen bevegde seg i bølger, og trær begynte å sveve. Ansiktet til en venn av meg ble usynlig og det smeltet sammen. Jeg husker ikke hvor lenge det varte, men var noen timer... Tok lang tid før jeg følte meg normal igjen - akkurat som du opplever, kan kalle det en slags "drømmetilstand?".

Et raskt google search: "mdma + thc hallucinations" så finner du tusenvis av folk som har vært i samme situasjon. Det jeg gjorde for å fikse dette var å spise sunt, trene, holde meg unna all rus, og tenke positivt. Tok ikke alt for lang tid før jeg ble "normal" igjen. Og for å svare på spørsmålet ditt ovenfor
Sikkert et dumt spørsmål, men jeg har cirka et gram igjen. Tror du det går greit om jeg røyker opp det i løpet av morgen dagen slik at jeg har litt tid å ihvertfall forberede meg på og å ta en pause?
Vis hele sitatet...
Jeg forstår godt at det frister, men anbefales ikke hvis du føler deg slik du beskriver.
Sist endret av The Magnificent; 27. november 2017 kl. 21:03.
Høres ut som om du har kjørt hodet litt for hardt egentlig, du har sovet én time på to døgn, har fått i deg en teit stor dose molly samt har røyket i sikkert to døgn og har en mulig nedtur. Selvsagt vil kroppen og hodet reagere negativt på alt det her, det du beskriver høres veldig ut som derealisering/depersonalisering.
Jeg vil tippe at dette går over etter noen netter med god søvn, prøv å mosjonere deg litt hver dag, enten dette er vektløfting eller en gåtur, alt hjelper på. Få i deg næringsrik mat og prøv å generelt vær aktiv istedet for å sitte inne foran PC'en, la kroppen slite seg ut fysisk da dette får i gang en del prosesser i blant annet hjernen.

Når det kommer til røykings så er dette noe du må bestemme deg for selv, men med tanke på at du opprettet denne tråden for å spørre hvorfor du føler deg som du gjør, og dette er som oftest et klart signal på at du bør bremse ned litt rusbruken. Om du snuser/røyker er dette også en fin tid for å ta en liten pause på den kanten også. Det sier seg med andre ord litt selv at du ikke bør røyke mer før du føler deg helt tilbake til hektene igjen. Ja, det er sykt kjipt og for mange vanskelig å plutselig ta seg en pause fra røykingsen, spesielt når man har noe liggende, men om du vil være smart ang. psyken din er dette veien å gå.
Det kan ta alt fra to dager til to år til du føler deg helt normal igjen, men som oftest går slikt over etter dager til uker med noen smarte valg =)

Jeg har selv hatt depersonaliserende/depersonaliserende perioder flere ganger, og da tar jeg meg en pause fra absolutt alt, inkludert kaffe, og fokuserer litt ekstra på kosthold og mosjon. Dette gjør kun godt for kropp og sjel, så du har absolutt ikke noe å miste på å gå igjennom med litt innstramming en liten stund.

Det som jeg har lært meg opp gjennom årene med de følelsene som du opplever er at positiv tenking er utrolig undervurdert. Jo mer du henger deg opp i ting du opplever (Alt fra synsforstyrrelser og "ut-av-deg-selv" -følelser og lyder du ikke tror er der) og tenker over disse (Skremmer deg selv) jo værre/lengre tid vil det ta før du føler deg normal igjen. Prøv å overse det negative du opplever og prøv å tenk positivt på ting. Hva gleder du deg til fremover? Hva skal du gjøre denne dagen som du syns er morsomt? Skal du lage favorittmaten din i dag? Kino med venner og en tur ut i marka og sove i telt/under åpen himmel? TREAT YO' SELF! Gjør ting du liker og som får deg over på andre tanker.

Ikke heng deg opp i det negative, overse det så godt du kan og prøv å tenke noe positivt. Jo oftere du tenker positivt jo fortere vil du til slutt overse og ikke tenke over det negative du opplever.

Om det er noe mer du lurer på eller vil snakke litt mer privat om kan du alltids sende på meg en PM, så skal du se at dette går seg til med tiden =)
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Høres ut som om du har kjørt hodet litt for hardt egentlig, du har sovet én time på to døgn, har fått i deg en teit stor dose molly samt har røyket i sikkert to døgn og har en mulig nedtur. Selvsagt vil kroppen og hodet reagere negativt på alt det her, det du beskriver høres veldig ut som derealisering/depersonalisering.
Jeg vil tippe at dette går over etter noen netter med god søvn, prøv å mosjonere deg litt hver dag, enten dette er vektløfting eller en gåtur, alt hjelper på. Få i deg næringsrik mat og prøv å generelt vær aktiv istedet for å sitte inne foran PC'en, la kroppen slite seg ut fysisk da dette får i gang en del prosesser i blant annet hjernen.

Når det kommer til røykings så er dette noe du må bestemme deg for selv, men med tanke på at du opprettet denne tråden for å spørre hvorfor du føler deg som du gjør, og dette er som oftest et klart signal på at du bør bremse ned litt rusbruken. Om du snuser/røyker er dette også en fin tid for å ta en liten pause på den kanten også. Det sier seg med andre ord litt selv at du ikke bør røyke mer før du føler deg helt tilbake til hektene igjen. Ja, det er sykt kjipt og for mange vanskelig å plutselig ta seg en pause fra røykingsen, spesielt når man har noe liggende, men om du vil være smart ang. psyken din er dette veien å gå.
Det kan ta alt fra to dager til to år til du føler deg helt normal igjen, men som oftest går slikt over etter dager til uker med noen smarte valg =)

Jeg har selv hatt depersonaliserende/depersonaliserende perioder flere ganger, og da tar jeg meg en pause fra absolutt alt, inkludert kaffe, og fokuserer litt ekstra på kosthold og mosjon. Dette gjør kun godt for kropp og sjel, så du har absolutt ikke noe å miste på å gå igjennom med litt innstramming en liten stund.

Det som jeg har lært meg opp gjennom årene med de følelsene som du opplever er at positiv tenking er utrolig undervurdert. Jo mer du henger deg opp i ting du opplever (Alt fra synsforstyrrelser og "ut-av-deg-selv" -følelser og lyder du ikke tror er der) og tenker over disse (Skremmer deg selv) jo værre/lengre tid vil det ta før du føler deg normal igjen. Prøv å overse det negative du opplever og prøv å tenk positivt på ting. Hva gleder du deg til fremover? Hva skal du gjøre denne dagen som du syns er morsomt? Skal du lage favorittmaten din i dag? Kino med venner og en tur ut i marka og sove i telt/under åpen himmel? TREAT YO' SELF! Gjør ting du liker og som får deg over på andre tanker.

Ikke heng deg opp i det negative, overse det så godt du kan og prøv å tenke noe positivt. Jo oftere du tenker positivt jo fortere vil du til slutt overse og ikke tenke over det negative du opplever.

Om det er noe mer du lurer på eller vil snakke litt mer privat om kan du alltids sende på meg en PM, så skal du se at dette går seg til med tiden =)
Vis hele sitatet...
Tusen takk for bra svar :-) La merke til det du sa om at tankegangen kan ha mye å si. Det høres kanskje rart ut men med en gang jeg begynte å føle meg litt klarere så har ting også vært en god del klarere. Men det er basert på den siste halvtimen omtrent bare. Men uansett, et godt tips. Får håpe at det ikke tar så lang tid, jeg er heldigvis ikke så veldig redd (merkelig nok). Så hvis det holder seg på det nivået her så tror jeg at jeg skal klare å holde det i sjakk, med dine tips + russtans en periode så er jeg kanskje inne på en sunnere vei.

Men tror du jeg bør slutte for alltid? Hasjen er noe jeg elsker, men jeg føler ikke det er et like stort tap som om hvis jeg aldri kunne tatt lsd igjen, eller prøvd flein liksom. Føler de virkelig store rusopplevelsene ligger i de psykedeliske stoffene egentlig. Har egentlig en ''avtale'' med han jeg tura med i helgen om at vi skal ta syre igjen i juleferien. Tror du det skulle gå bra eller tror du jeg bør regne med å være helt ren i flere måneder? Blir mye spørsmål her nå, men føles så godt å få svar på ting og
Sitat av Buvard Vis innlegg
Får håpe at det ikke tar så lang tid, jeg er heldigvis ikke så veldig redd (merkelig nok).
Vis hele sitatet...
Nei det er viktig å ikke være redd for disse følelsene da de ikke er farlige. Det er ikke slik at du kan bli gal eller noe, det er bare kroppen som sier ifra at nå vil den ha en pause =)

Sitat av Buvard Vis innlegg
Men tror du jeg bør slutte for alltid? Hasjen er noe jeg elsker, men jeg føler ikke det er et like stort tap som om hvis jeg aldri kunne tatt lsd igjen, eller prøvd flein liksom. Føler de virkelig store rusopplevelsene ligger i de psykedeliske stoffene egentlig.
Vis hele sitatet...
Om du bør slutte for alltid er jo en sak for seg selv, det finner du tidsnok ut. Jeg tviler på at det er noe big deal om du røyker videre litt senere når du føler deg bra igjen, men det er jo slik som med de fleste goder - Alt med måte. Å holde seg til helgene er for eksempel en fin plass å starte.

Jeg sleit veldig med å gi opp hasj selv etter noen uheldige scener, og har alltid følt at det er det perfekte rusmiddelet for meg, men etter å ha tenkt godt og lenge på det så har jeg kommet frem til at det ikke er verdt det å røyke så mye. Det eneste du sitter igjen med er å være usosial og ofte utvikler mange angst, både sosial- og panikkangst.

La kroppen hente seg inn før du bestemmer deg for noe som helst, så kan du prøve å røyke litt igjen når tiden er rett også tar du det bare derifra. Kjenner du på psyken/kroppen at dette ikke er sunt lengre så vet du selv hva du bør gjøre, men om det føles greit slik som før er det vell bare til å kjøre på (Ikke bokstavelig talt, alt med måte husk).

Sitat av Buvard Vis innlegg
Har egentlig en ''avtale'' med han jeg tura med i helgen om at vi skal ta syre igjen i juleferien. Tror du det skulle gå bra eller tror du jeg bør regne med å være helt ren i flere måneder?
Vis hele sitatet...
Dette må du føle på selv, jeg har som fast regel når det kommer til psykedelika å ikke ta det spontant og ikke ta det fordi jeg/vi har bestemt lengre bak i tid at på denne datoen skal vi ta det. Du må kjenne på formen, har du hatt positiv tankegang i den siste tiden, hvilken vei tar livet (Opp/ned), har du noe som henger over deg osv. Lev sunt uken(e) i forveien av trippen, så tar du det på en dag du føler deg super og klar for å dykke ned i din egen bevissthet. Dagsformen er som sagt veldig avgjørende - Du vet aldri hva du finner nedi dypet av bevisstheten

Sitat av Buvard Vis innlegg
Blir mye spørsmål her nå, men føles så godt å få svar på ting og
Vis hele sitatet...
Ja, å kunne snakke med noen om følelsene hjelper veldig. Enten det måtte være en nær venn eller en ukjent person på andre siden av kloden, å snakke om ting hjelper som oftest - Og ikke minst å ikke føle seg alene om det man opplever =)

Ellers er det bare til å skyte ut spørsmål i alle retninger, vi er her for å hjelpe deg, iallfall sparke deg i rett retning om ikke annet. Håper du får en god natts søvn nå, så må du tvinge i deg noe god mat før du finner sengen slik at magen har noe å jobbe med til du våkner i morgen!

Lykke til!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan står det til?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Hvordan står det til?
Vis hele sitatet...
Nå går det mye bedre heldigvis. Det var kun de to første ukene cirka som var veldig rare. Spesielt de første dagene etter turen så følte jeg at jeg ikke hadde landet i det hele tatt. Men tror ikke jeg var utsatt for noe mer enn en litt ekkel afterglow, eller en litt ekkel nedtur muligens. Tviler på at det er siste gangen jeg tar emmy, men jeg tror jeg skal ha en god pause før neste gang.

Men tross alt som skjedde både under turen, og etter så angrer jeg ikke. Syns det var konge. Men neste gang så skal jeg sørge for å være mer forberedt. Vi var tross alt ute etter å ta X den kvelden, men så fikk vi ikke tak i så det ble emmy istedenfor. Og siden det er mye mer intenst, og jeg egentlig ikke var så keen på å ta det fra starten av så føler jeg ikke at jeg hadde de beste forutsetningene. Er også verdt å nevne føler jeg at i etasjen over, så var det en som tok overdose på GHB mens vi tura på emmy nede.

Heldigvis så er jeg ikke en av de gjøkene som legger skylda på dopet. Skjønner veldig godt nå at doseringene var helt på jordet, set og setting var også helt ræva med tanke på at jeg ikke hadde noe særlig lyst en gang, haha. Neste gang skal jeg sørge for at jeg er godt forberedt og at doseringen er perfekt + set og setting må selvfølgelig bli vist litt mer respekt enn det ble på den første turen min.

Og jeg fulgte selvfølgelig ikke rådet til folk her, og røyket hasj samme kvelden og har gjort det hver dag fram til i går. Nå har jeg bestemt meg for å ta en pause. Ikke på grunn av emmyen, men fordi for mye hasj ikke er helt bra for meg. Blir litt som å drikke alkohol hver eneste dag i mine øyne. Skal heller kvitte meg med avhengigheten helt, slik at jeg kan kose meg med en joint eller en bong i ny og ne
Prøv en dose på 100 milligram neste tur. Ingen andre rusmidler eller redososering.
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Sitat av smetti Vis innlegg
Prøv en dose på 100 milligram neste tur. Ingen andre rusmidler eller redososering.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, skal prøve å huske det Hasj derimot gjorde rusen mye bedre i mine øyne, så vet ikke heeelt om jeg klarer å holde meg vekk fra det. Men skal gi det et forsøk
Sist endret av Buvard; 14. desember 2017 kl. 06:50.
Profesjonell amatør
Buvard's Avatar
Trådstarter
42 7
Hvis noen skulle lure så har jeg nå bytta ut planen om å ta syre i romjula, med å dra kola på nyttårsaften istedenfor. Den opplevelsen her sitter fremdeles ganske hardt i, så tror det er beste om jeg venter. Ikke lenger siden fattern rusla heller, og var i urnenedsettelsen hans i går. Be smart people!