Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2329
Heisann, er lidenskapelig opptatt av musikk, og har funnet ut at jeg ikke klarer å "fake" meg gjennom et arbeidsliv på 40-50 år med noe jeg ikke trives innen. Har derfor "bestemt" meg for at jeg må studere, og være skattebetaler gjennom å drive med musikk. Bakteppet for denne vurderingen er selvsagt et sammensurium av hvordan jeg er som person, som vil være vanskelig å få frem på en god måte skriftlig, i et forum.

Lidenskapen min innen musikk går mest i det å analysere lyrikk og lydbilde til det gitte tidsrommet musikken er utgitt i (politiske drivkrafter, påvirkende krefter, etnografiske problemstillinger etc), akustikk (lyd som et fenomen i ulike rom og arenaer), enkelt-instrumenter som en del av en helhet, og selvsagt hva alt dette gjør med mennesker (eksempelvis at musikk kan frembringe gode og vonde minner, og følelser av ulike slag).

Det eneste jeg har vurdert så langt, er musikkvitenskap ved Griegakademiet. Sendte en mail til Griegakademiet angående spørsmål omkring studiet, og om mine interesser vil tilsi at jeg vil føle at studiet passer meg, uten noe særlig til svar.

Andre ting som er verdt å nevne er at jeg har gått et år på folkehøgskole på bandlinje, der jeg spilte som bassist (erfaringer innen spillejobber både innenlands og utenlands, improvisasjon, øvingsmetoder, ulike genre innen musikk, innspilling i studio, og at jeg har berørt Cubase/Fruity Loops. Merk berørt).

Har også studert på høgskole, der jeg gikk 2 år på grunnskolelærer-linja, der jeg har dybde innen norsk, og samfunnsfag.

Dette ble en merkelig sammensetning av setninger og strofer, men jeg håper at noen kan gi noen tips eller råd, i og med at jeg har en frist som kommer alt for fort, og at jeg ikke klarer å sette livet på vent i ett år til.
Vet rett og slett ikke om alle mulighetene som finnes angående jobber og studier innen musikk.

Takk på forhånd, håper på svar