Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1886
Hei Freaks!

Bildene blir tatt i .raw - Problemet er når jeg har eksponering på f.eks 10 sekunder, så bruker kamera 10 sekunder etter bildet er tatt på prosessering. Nå har jeg tatt av alt av stabiliseringsfunksjoner, iso guide etc.

Men jeg har ett SD minnekort i en adapter i kameraet. Kan det være et problem ?

normalt skal kamera bruke SDXC kort.

Micro kortet som jeg bruker i adapteren i dag er av høy kvaltet speed 10.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Veit at t.d. canon har noise reduction, som tar eit bilde med lukkeren nede, etter lange eksponeringer for å fjerne støy. Ettersom du seier tida matcher eksponeringstida mistenker eg kanskje noko slikt.

http://www.dummies.com/photography/c...canon-eos-70d/
Sist endret av vidarlo; 5. februar 2017 kl. 12:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja jeg trodde først at det kunne være noe rundt støyredusering. Men alt av slike funksjoner er tatt av. Nå står jeg igjen med den ene konklusjon av at det mulig kan være at jeg bruker feil minnekort med tanke på at jeg må bruke en adapter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kva kamera er det? Mange har jo lysdiode e.l. for indikering av kortaktivitet.

Du skriv at om du tar ei 10-sekunds eksponering tar det ti sekund før kameraet er klart igjen. Om du derimot tar ei på 30 sekunder - er då kameraet klart på 10 sekunder, eller tar det 30? Om det tar 30 så er svaret at det neppe er flashkortet, men heller noisereduction av ein type.
Sist endret av vidarlo; 5. februar 2017 kl. 12:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for svar Vidarlo. Jeg har et Samsung nx 500. og har nå funnet ut av problemet. Det er som du sier, har ingenting med Kortet å gjøre. Her har jeg tatt av alle funksjoner av Noisereduction på foto instillinger, Men ikke på instillinger på selveste kameraet. Fjernet der, og vipps så var det borte