Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1173
Hei freaks!

Jobbet litt i siste med en produksjon som ikke er helt på plass enda.

Hadde vært fint med litt tilbakemeldinger på hva dere her inne synes, kanskje dere har noe tips&triks som kan hjelpe meg videre i produksjonen

Produsert i Ableton Live 9

Link: https://soundcloud.com/espenaj/gloomy-steps/s-vY0ru
Sist endret av EspenaJ; 25. september 2016 kl. 17:17.
Kul låt! Likte den ganske godt, spesielt bassen, synthen og vokalen. Er det du som har kødda med micen eller er det sampla? Syns kicket drukner litt da, burde kanskje sidechaine basslinen litt mer eller noe. Kanskje eksperimenter litt med EQ også? Bruker ikke Ableton selv så har ikke peiling på åssen det gjøres der.
Takk for tilbakemeldingen @Morty Mali. Vokalen er sampla å choppa å leika med, har bruk litt eq,Compressor, rc48 Reverb samt Reaktor og the mouth på noe parti. Jeg er veldig enig i at kicken drukner veldig mot midtparti, så der har jeg en jobb foran meg. Mulig jeg kan få eqa litt mer, så det blir mindre krangling om plassen, samt mulig få sidechaina litt hardere, Kan jo eventuelt bruke en annen kick med litt lengre tail for sidechain (Stum kick) - har hørt at det og bruke et annet element ofte kan være løsningen i forhold til sidechain. Synes det her er en veldig morsom produksjon. Godt å føle man har frie tøyler "hehe"

Hvilket program å utstyr har du når du produserer musikk?

Husker jeg startet med Fruityloops 3 på 2000 tallet en gang. Gikk over til ableton live 9 i 2013 -

Kjøpte meg ettervert følgende utstyr:

Monitorer: Roland DS-8
Midi Synth - Semiveid 61Key
Telefunken Chrome 80 Elektroakustisk mic.
2X Gitarer med nylon/stål strenger
1x EL-gitar.

+ Har også handla en del som Komplete 10 Ultimate og Fabfilter Pro.
Bare hyggelig kompis! Stum kick til sidechaining var ingen dum idé, det skal jeg prøve selv en dag.

Bruker FL12 og en haug med forskjellige VST's. Serum, Output Substance og Exhale, Balinese Gamelan, Massive, Sylenth1, Nexus, Izotope, osv. Har ingen analoge synther, er ikke på det nivået helt enda

Monitorer: Altec 9844A
Headphones: Sennheiser HD650
Mic: Blue Snowball Ice, kjøpte den originalt til gaming
15-ish år gammelt Casio keyboard
Også hadde jeg et Akai MPK Mini jeg var veldig fornøyd med, men det fucka jeg nå nylig...
Sist endret av Morty Mali; 26. september 2016 kl. 08:36.