Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4591
Hei Freaks. Har gjennom tiden som ekstra overinteresert i musikk å spesielt klassisk musikk prøvd å komponert noe eget. Mulig dette ikke er rette plassen å dele dette, men jeg gjør ett tappert forsøk på å få noe konstruktiv kritikk tilbake slik at jeg kan forbedre meg.

Link: https://soundcloud.com/espenaj/above
Sist endret av EspenaJ; 3. september 2015 kl. 10:31.
Jeg har ikke så mye konstruktiv kritikk, men syntes sangen var knall! Stå på
Tusen takk for det @tafsern. Betyr mye at det er noen som liker det jeg legger arbeid i
Du har helt rett, dette er en piano låt ordentlig slæck var den.

Diskanten på de høyeste tonene minner meg om et gnagsår av ei kjærring på jobben, men det er kanskje bare meg.

Ellers var det ei helt grei låt ja, kunne godt hørt mer av det mens jeg slapper av og nyter en fridag.

Stå på og ikke glem å ta det helt piano..
Tusen takk for feedback på dette @brewgrow. Du har helt rett i at det er litt i overkant med diskant.. så noe EQ justeringen skal gjøres på låta. Driver og jobber med ett ablum som skal være ferdig i løpe av desember en gang med den type musikk. Albumet kommer til og være en del ambient å i denne kategorien. Hvis dere har mulighet så har jeg også en del andre låter på soundclouden som dere kan ta en lytt på.
Skikkelig behagelig piano låt, jeg føler melodien har en litt dyster / depressiv gange, ordentlig chill låt.
Takker & bukker for det @luci tristis. Når jeg satt og komponerte låta i starten så hadde den en mere happy melodi men jeg endret den siste akkorden fra C ned til A å da fikk den en mere melankol "vibe" samtidig som at overtonene ble gjort om deretter også. Fint å se at noen liker det jeg lager
Fin låt jeg likte den godt.
Jeg kan ikke si så veldig mye om det tekniske, men har spilt piano i ganske mange år så kan prate litt ut ifra det.

Syntes du har gjort det bra, kunne gjerne sett for meg litt mer variasjon i v/hånd da det blir litt vel repetativt. Du har en fin melodi, men den blir litt "washed out" av at det kun er 4 intervaller du spiller på.
Tusen takk for det @knoyken. Det varmer å høre at folk liker det jeg lager
Takker for den konstruktive tilbakemeldingen du kommer med her @the riddler. Som du sier, melodien er fin men blir kanskje litt repetativt.
Noe av grunnen for dette er at jeg satt å hadde en melodi i hode som jeg måtte få ut, å slik ble denne låta til hehe. Men jeg skal eksperimentere litt nermere for å se om jeg kan avansere låta på en annen måte. Kanskje prøve å dele den litt mer opp i intro - vers - etc... å jobbe godt med hvert parti. Kanskje få inn noen flere elementer av perkusjoner. Setter veldig stor pris på gode tilbakemeldinger her på freak
Fin sang, men litt kjedelig i lengden. Spiller selv endel piano (da klassisk) og kjenner sånn smått igjen melodien fra noe jeg selv kan sitte å plukke på hvis jeg kjeder meg.

Fin melodi, litt variasjon hadde gjort den enda bedre
Knallrå sang! Stå på, dette var gode saker! c:
@Morgul tusen takk for konstruktiv kritikk, Det er noe jeg har tatt godt inn, å gjort noe med. Jeg har prøvd å gjort noe variasjoner, å skapt noe mellomparti som gjør låta litt mere spennende. @Kristian936 tusen takk, Det varmer at du liker det jeg lager.

Til dere alle, så har jeg da endret låta å føler jeg har kommet ganske nært mål, eller så å si Ferdig.

her har dere link til den oppdaterte versonen av låta
Link: https://soundcloud.com/espenaj/above
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Veldig fin synes jeg
@dudew8 kan ikke få sakt det nokk jeg. Men tusen tusen takk
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg misunner deg! Nydelig låt. Jeg elsker klassisk musikk. Spilte piano når jeg var ung, men sluttet når tenårene startet. I dag angrer jeg som som f.. på det.

Dette var vakkert å høre, tusentakk! Det kan også nevnes at klassisk pianomusikk fra Beethoven, Mozart, og Vivaldi er favorittene mine. Håper du legger ut flere låter?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veldig bra!! Mykje spennande variasjonar og god dynamikk! Om eg må være konstruktiv på komposisjon så vil eg høyre meir av mellomspela.
Ang. Mix så blir det for tynt i toppen. ville gått for ein mer naturleg sound men dette hadde sikkert fungert bedre i noe kygo greier
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tusen Tusen takk for gode tilbakemeldinger både fra @Amygdala91 og @Doktor

Amygdala91* Det er aldri forsent å starte å spille igjen. Det ligger nokk i fingertuppene

@Doktor tusen takk for god konstruktiv tilbakemeldinger. Skal absolutt jobbe mere generelt med lydbilde mitt i forhold til plugin som jeg bruker i kontakt 5. vet ikke om dere har hørt om en plugin i kontakt 5 som heter for (The Giant) og alica Keys sin Plugin i kontakt 5. Disse 2 bruker jeg ofte i produksjonene mine, Med en del modifiseringer. Har jobbet generelt lite med eq og comp i denne produksjonen noe som sikkert godt kan høres igjen i låta. Skal sette meg mere teknisk inn i låta ettervært å se om jeg får mastra å tweeka låta enda mere.

Anbefaler dere også å høre en del fra Chilly Gonzales: Mine favorittlåter fra ham er :

Othello
White Keys
Minor Fantasy
Wintermezzo
Gogol

Finner han både på Spotify og Youtube -
Hvis du har dette i midi, og det høres det ut som du har, så lager jeg veldig gjerne en remix av det. Digget låta, høres veldig organisk ut
Jeg må spørre! Hvordan er du med rettighetene? Er dette noe man kan bruke gratis i sine non commercial video, mot kredit selvsagt?
Du har mye god saker på kanalen, samt den du har i tråden! Ikke ofte jeg finner musikker/lyder bra her på forumet, men idag fant jeg!

God saker, dystert og samtidig mysteriøs chill
Sitat av EspenaJ Vis innlegg
Tusen Tusen takk for gode tilbakemeldinger både fra @Amygdala91 og @Doktor

Amygdala91* Det er aldri forsent å starte å spille igjen. Det ligger nokk i fingertuppene
Vis hele sitatet...

Kanskje det. Håper og ber om at du kommer med en ny lignende klassisk låt Sangen din har gått på replay nå i eksamenstiden. Utrolig chill musikk.
@Lonely robot kan du ikke sende meg en mail: Slik at jeg får mailen din.. så skal jeg fikse Midi av det Send det til Espen@alijohansen.no

@KajN bare kontakt meg pr mail (Espen@Alijhohansen.no) så skal du ikke se bort ifra at det ikke skal være noe problem Morsomt å høre at dere liker det jeg produserer
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
Da har jeg gjort en del forandringer i låta mi. Tenkte kanskje å poste en liten update til dere for å høre hva dere synes ? konstruktiv kritikk tar jeg gjerne imot med stor takk !

Link: https://soundcloud.com/espenaj/above
Glemte å skrive kommentar sist jeg hørte den. En helt fantastisk låt. Du skaper en stemning her altså.

Vilt bra!
Trådstarter
@Frtoretang Tusen hjertelig takk! Det betyr veldig mye for meg. Fantastisk at du likte låta. Personlig er det en av de låtene jeg er mest fornøyd med selv også
Fikk gode Einaudi-vibber av det her! Vil tro han er en stor inspirasjon?
Trådstarter
Jeg har faktisk aldri hørt om han før du nevnte han her. Tok meg en liten lytterunde tidligere i dag å ble veldig mindblown! Det var bare merkelig å spennende å lytte til hans produksjon. Om han ikke var en inspirasjon for meg før.. vil han definitivt være det nå! Takk for at du delte dette
Spiller du på tangentene selv eller legger du inn tonene i musikkprogrammet ditt? Hvis førstnevnte, legger du ulike lag oppå hverandre, eller spiller du alt i ett take?
Sitat av EspenaJ Vis innlegg
Jeg har faktisk aldri hørt om han før du nevnte han her. Tok meg en liten lytterunde tidligere i dag å ble veldig mindblown! Det var bare merkelig å spennende å lytte til hans produksjon. Om han ikke var en inspirasjon for meg før.. vil han definitivt være det nå! Takk for at du delte dette
Vis hele sitatet...
Einaudi er en kunstner i reneste form, og jeg må si jeg er mektig imponert over at du ikke har hørt noe av han og likevel skriver så sjangermessig likt. Jeg vil absolutt anbefale deg å høre en del på det han gjør, og ta inspirasjon av hans progresjon. Som nevnt tidligere i tråden rår det en del ensidighet i sangen din. Produksjonen satt til side, så synes jeg personlig at du kun mangler dramatikk.
Første som slo meg var Nuvole Bianche og måten han bygger opp sangen som en film.
Sist endret av McLovin; 26. januar 2016 kl. 20:06.
Knall! deilig for mine ører!
Gjerne legg ut notene hvis du har lyst på tilbakemelding, så skal jeg se om jeg får tid til noe konstruktivt
Trist nok så hører jeg ikke så mye på klassisk musikk, og dette var første gangen på mange måneder vil jeg tro. Ikke fordi jeg ikke liker det, men jeg både spiller selv og hører i all hovesak på en god del tyngre sjangre. Men dette var virkelig pent å høre på. Det er ikke ofte jeg instinktivt lener meg tilbake, lukker øynene og nyter musikken som spilles.
Mange tusen takk for at du delte denne sangen med oss.
Trådstarter
Må bare få si tusen hjertelig takk for alle tilbakemeldingene å god konstruktiv kritikk ! Det hjelper meg veldig mye å få slik respons. @Tihi skal prøve å få lagt ut notene slik at du kan få se de. @Marshmallows tusen tusen takk! betyr veldig mye å få høre slikt!


@mclovin Nuvole Bianche var første låta jeg hørte fra einaudi å jeg ble helt satt ut (positivt) skal virkelig jobbe mere teknisk fremmover å han er allerede veldig inspirerende for meg.

Glemte foresten å svare deg @Realist1 Jeg spillte først inn (Venstre hånd Akkordene | Spiller inn Live) så spillte jeg inn topptonene | Live. Så til slutt la jeg på litt subb bass samt ett bass clarinet for å få litt mer dybde. Grunnen til at jeg la på litt i bunn, er for at jeg brukte en equalizer på pianoet å tok vekk en del fra bunn å opp mot 140-150 HZ å da ble det litt lite dynamikk følte jeg. så har jeg lagt på litt reverb (Romfølelse) der brukte jeg noe som heter for RC48 å athmosphere med ca 48% Dry/Wet. På første parti hvor de første lyse tonen kommer inn har jeg også brukt ett multiband for å forsterke den litt samt RC48 for romfølelse.
Sist endret av EspenaJ; 27. januar 2016 kl. 12:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.