Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4994
Ser jo forskjellige guides her inne på hvordan gjøre amfetamin og kokain helt rent og teste prosenter etc. Så jeg lurer; Noen som har peiling på hvordan man skulle gjennomført en test for å finne ut innhold og styrkegrad i steroider? Eller vet om labber i Europa hvor man kan sende inn samples(lovlig)? Eller vet hva slikt utstyr ville kostet?

Før brukte man http://www.wedinos.org/ men som dere ser så har de såpass mye innsendte samples at de har bestemt seg for å ikke ta imot mer. Grunnen til jeg spørr er etter forbudet mot aas er det igrunn ingen som vet hva som flyter rundt, så greit og få bekreftet innholdet norsk ungdom får i seg. Alle tips settes stor pris på!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Å rense salter er noe helt annet enn å måle potensen på anabole steroider.

For å finne ut nøyaktig innhold i en prøve må man ha en GC-MS maskin som er utrolig dyr og komplisert og drifte, så det er bare å glemme.
Styrkegrad må da evt måles i hvor mye av prøven faktisk er anabole steroider og evt se på data som allerede eksisterer om potens av kjente midler i gitte doser. Å måle gitt potens av et steroid fra bunnen av involverer et helt laboratorium, forsøk på dyr etc..

Dette er noe helt annet enn kjemien som involverer rensing av rusmidler, som er en veldig enkelt labteknikk enhver idiot kunne lære seg.
Sist endret av Dodecha; 10. november 2014 kl. 13:00.
Jeg skal ikke påstå at jeg har det minste peiling, så du har helt sikkert rett. Men slike tester ligger på 150-500 dollar. Det er samme hva det koster, vil bare forsikre oss om at man ikke forgifter folk.
http://postimg.org/image/dzue3f3ml/ - Denne kostet i underkant av 3000,- f.eks.

Før i tiden fikk vi NTNU-elever til og gjøre det for slikk og ingenting - Og de fleste som har peiling på området sier at alt man igrunn trenger er tilgang på en lab så kan ennhver idiot gjøre det, så hvor vanskelig kan det være(?) Skjønner jo at man må ha mer ressurser enn å pute noe salmiakk oppi kolaen men..

Tror ikke du har helt riktig - De fleste labber som ikke tar imot innsendte prøver(...) trenger bare noen ml av stoffet for å bekrefte innhold og styrkegrad.

http://www.elitefitness.com/b2/balka...rteLabTest.pdf - Her ble det heller ikke levert inn mange ml av steroidet. Slik jeg har skjønt det finnest mangfoldige måter og gjøre det på dog. Antar den maskinen du sikter til sikkert er noe av det mer avanserte(?), dyrt er vel utstyret uansett men..
Sist endret av et eller annet; 10. november 2014 kl. 13:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Den analysen du postet bilde av er en High Performance Liquid Chromotography, en metode som er mindre nøyaktig enn GC/MS, om du vil vite detaljene så utbroderes det i denne rapporten.

Her har vi misforstått hverandre, ja man trenger veldig lite av et gitt stoff for å vite hva som er i prøven samt prosent av stoff i prøven. Dette er noe helt annerledes enn å måle faktisk bioaktivitet, hvor potent et stoff er in vivo (inne i kroppen), beklager den.
Er kun ute etter kunne fastslå hva type stoffer vesken innholder, og hva styrke det er. Er en ting til som er viktig og fastslå hvor mye 'urenheter' som er stoffet og, men det viktigeste er det som man får svar på i de bildene jeg la ved. Er ikke mer enn et år siden noen fikk testet steroider som ble solgt i både sverige og norge og de var overdosert med 45% - Med andre ord skal ikke mye til før hjertet tar kvelden. All AAS er som regel hjemmelaget så kjipt at labs rundt i europa kun vil teste nark og ikke aas.

Maskinene som utfører High Performance Liquid Chromotography - Skamdyre de og eller?
Sitat av hideout Vis innlegg
Er kun ute etter kunne fastslå hva type stoffer vesken innholder, og hva styrke det er. Er en ting til som er viktig og fastslå hvor mye 'urenheter' som er stoffet og, men det viktigeste er det som man får svar på i de bildene jeg la ved. Er ikke mer enn et år siden noen fikk testet steroider som ble solgt i både sverige og norge og de var overdosert med 45% - Med andre ord skal ikke mye til før hjertet tar kvelden. All AAS er som regel hjemmelaget så kjipt at labs rundt i europa kun vil teste nark og ikke aas.

Maskinene som utfører High Performance Liquid Chromotography - Skamdyre de og eller?
Vis hele sitatet...
Litt usikker på hva selve maskina koster, men bare kolonnene (røret væska/gassen går gjennom) koster alt fra noen tusen til flere titusener. Jo lengre og bedre den er, jo dyrere blir det. Litt usikker på hva du mener med dyrt, men vil tro det er rimeligere enn en heftig atomabs. maskin..

Har ikke gjort research på om det finnes billigvarianter av disse, kun det jeg vet av hva jeg har erfart

edit: Om du kommer til å få tak i en HPLC-maskin, må du sannsynligvis også ha kalibrator for stoffet du skal teste med kjent konsentrasjon for å kunne analysere din ukjente prøve.
Sist endret av fotonewbie; 10. november 2014 kl. 17:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om det koster en 50-60 000 så er det doable, men om det er flere hundre så er det vel billigere og melde seg på ntnu for et år.. :P
Sitat av hideout Vis innlegg
Om det koster en 50-60 000 så er det doable, men om det er flere hundre så er det vel billigere og melde seg på ntnu for et år.. :P
Vis hele sitatet...
Hvor nøyaktig maskina er blir kanskje litt vanskelig å si.. Du kan kjøre kalibrering og kontroller for å instille selv. Du må ha en ren mobilfase og helst en ny kolonne om du ikke vet om den er behandla bra. + en væske som skal være i kolonna når maskina ikke er i bruk. Vet ikke helt hvor lett det er å få tak i mobilfase.. det får du finne ut

mange hplc maskiner ute på nett forresten. https://www.google.no/webhp?sourceid...8&q=hplc%20buy

Når jeg tenker meg om, tror jeg nesten det er lettere å starte på et relevant studie enn å starte opp selv
Sist endret av fotonewbie; 10. november 2014 kl. 17:27.
Tja, jeg leser overalt at med rette utstyret så er det ikke så vanskelig. Folk i Usa som betaler 300 dollar for å komme inn på labben til berkley f.eks og utfyre lignende tester.. Men man må vel få et par leksjoner. Men de maskinene jeg har sett på hittil får du med instrukser og opplæring. http://www.hitachi-hitec.com/global/.../lc_index.html - Er vel det her?
Gløym det.
Det er ikke slik at du bare kan skaffe en magisk maskin og finne ut av alt du vil. En ting er selve utstyret, som er svinedyrt. Nå er det ikke ulovlig å kjøpe slikt utryr for privatpersoner, men du kan ikke bare bestille de på postordre heller. Lab14-messa var nå i begynnelsen av måneden, og det var synd du gikk glipp av den, for der hadde de masse lekre saker på utstilling. Anyhoo - du vet ikke hva du trenger og du vet ikke hvordan du skaffer det. Men pytt, la oss anta at du faktisk skaffer deg utstyr og kolonner.

Neste problem er bruk. Vet du hvordan man pakker en hplc-kolonne? Gjør du det feil kan du ødelegge hele maskina, og resultatene dine blir uansett ubrukelige. Og hvordam bruker du egentlig en slik sak? Vet du hvordan injeksjonsløkka fungerer? Hva med vedlikehold? Relatert til bruk har vi også problemer med å skaffe egnede stoffer å benytte som referanse; disse må være av analysekvalitet og denslags selges kun til laboratorier. Sure, du kan sikkert bestille noe på nettet, men a) markedet er noe mer begrenset for dette enn sterieder og b) du vet ikke hva du faktisk får - det er jo derfor du vil iverksette dette prosjektet.

Så har vi detektor, da. Hva vil du gå for? Massespektrometer? Flammefotometer? Og hva med software for å analysere resultatene? Og koble ihop jäkelskapen? Dette er noe man normalt overlater til en ingeniør.
Men igjen - vi antar du får alt på stell. Så var det bare å analysere resultatene da. Du får ut en graf med masse rare peaks på. Uten å kunne noe om emnet, hvordan skal du kunne tolke noe vettugt ut av dette?

Ved universitetet i Oslo møter du på hplc, gc og en del andre analyseteknikker først på fjerde semesteret i bachelorgraden (KJM2400 - analytisk kjemi I). Selvstendig oppsett og bruk av disse kommer senere. Dersom du skal kunne jobbe med dette på egenhånd vil du trenge kunnskap som tilsvarer omtrent 60 studiepoeng i kjemi som et absolutt minimum og flere timer med laberfaring enn du gidder å telle.

Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Når jeg tenker meg om, tror jeg nesten det er lettere å starte på et relevant studie enn å starte opp selv
Vis hele sitatet...
Definitivt.
Begynn å studere kjemi! Da vil TS kankskje også innse at det finnes viktigere ting her i livet en steroider...
Sist endret av Myoxocephalus; 10. november 2014 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
5-7000 dollar for ei maskin med opplæring, får se om det er umulig eller ei! Kanskje livet ikke er viktigere....
Hva fremgangsmåter er det man bruker for å måle styrkegrad i pulver f.eks? Om det kan gjørest med samme maskinene hadde jo det vært kanon!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Her har du et sted å starte i det minste, innføringskurs i prinsippet bak HPLC analyse: http://www.hitachi-hitec.com/global/...c_basic_1.html
Vet ikke hvor presis den er, eller hvilke begrensninger den har, men den ser ihvertfall svært interessant ut. Jeg har forhåndsbestilt et eksemplar.

http://www.consumerphysics.com/myscio/
Du bør bruke ei analysevekt for å måle ut eks. 1,000 gram og deretter løse det i ionebyttet vann i en målekolbe. Så når du har kjørt prøven gjennom maskina for du ut diverse peaks der du kan bruke enten topphøyde eller areal under kurven til å beregne konsentrasjon av det stoffet du skal måle. Den verdien du får ut må du enten multiplisere med en faktor eller en sette inn for x i formelen for kalibreringskurva... Du bør nok ha litt kursing før du begynner
Starter å merke at guides på fagspråket er like vanskelig som å henge med i svingene på det der periodesystemet bak i naturfagboken...

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vet ikke hvor presis den er, eller hvilke begrensninger den har, men den ser ihvertfall svært interessant ut. Jeg har forhåndsbestilt et eksemplar.

http://www.consumerphysics.com/myscio/
Vis hele sitatet...

Rimelig wicked det greiene der. Ifølge dem selv er den vel 99% presis(?). En begrensning er vel selv om den kan identifisere hva noe er så kan det ikke si noe om styrke på medisin etc(?) Deffently rimelig fancy though

Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Du bør bruke ei analysevekt for å måle ut eks. 1,000 gram og deretter løse det i ionebyttet vann i en målekolbe. Så når du har kjørt prøven gjennom maskina for du ut diverse peaks der du kan bruke enten topphøyde eller areal under kurven til å beregne konsentrasjon av det stoffet du skal måle. Den verdien du får ut må du enten multiplisere med en faktor eller en sette inn for x i formelen for kalibreringskurva... Du bør nok ha litt kursing før du begynner
Vis hele sitatet...
Jeg ser jo det at jeg må få deg inn i stua på no skype webcam prosjekt når jeg skal gjøre det her. Konge!
Sist endret av et eller annet; 18. november 2014 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.