Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 4252
Sitter på telefonen nå (en Samsung B2700) så har ikke fått googlet selv.

Har bare et spørsmål: Min gamle Z1 døde i går og jeg må ha meg ny telefon. Har vært veldig fornøyd med Z1en min og vil fortsatt ha Sony. Nå har jeg fire magnetiske ladere til Z1 (to hjemme, jobb og i bilen).. Passer de som hører til Z1 til Z3 og Z3 compact?
Z1 og Z2 er de samme, og det ser ut som Z3 også er det samme.
http://forum.xda-developers.com/z3-c...rging-t2879851

Dog jeg er usikker på om Compact er det samme, men det burde jo være det sett ut ifra produksjonskostnader.
Sist endret av Xernox; 30. september 2014 kl. 18:14.
Det er dock jeg bruker. Min funker på Z2 men ikke Z ultra (funker med adapter). Er 3 mil til nærmeste butikk som selger telefoner ellers skulle jeg tatt med laderen min dit og testa..Føler meg fullstendig hemma uten telefon + at laptopen min er stjælt så er uten nett... It's 1996 all over again :P
For å være helt sikker kan du jo sende mail til Sony?

Eller så kan du ta deg en kjøretur på 3 mil og sjekke

EDIT: Eller så kan du høre om noen du kjenner har en Z1 dock som kan teste den på en Z3.
Sist endret av Xernox; 30. september 2014 kl. 18:19.
Jeg har fire docker selv, så det er ikke noe problem. Men kjenner ingen som har fått Z3 enda, derfor spør jeg. Sendte mail til Sony på torsdag uten respons enda, og jeg skulle ha bestilt meg telefon. Funker ikke Z3 med Z1-dock kommer jeg til å bestille meg en Z1.
Dette står i hvert fall om en Z3 lade dock mot andre Z modeller:

And for those of you who are wondering, I am sure there are a few; the dock does not really work with other Sony Xperia Z handsets. Depending on your Xperia and which adapter you use, you may get the connector to align, but the phone will unlikely hold steady and the connection may be lost. We have tried a Sony Xperia Z1 Compact and Z Ultra in the dock with the varying connectors and can confirm that whilst possible, for the hassle and possible DIY fixes you may need to do, best to opt for the dock designed for that particular handset.
Vis hele sitatet...

Regner med at det blir det samme om du har en Z1 dock og skal lade en Z3.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Nå har jeg fire magnetiske ladere til Z1 (to hjemme, jobb og i bilen).. Passer de som hører til Z1 til Z3 og Z3 compact?
Vis hele sitatet...
Har en Z1 compact selv og ser du har skrevet at du har i bilen også, er det en egen bilholder av noe slag eller vanlig standard magnetladeren?
Har ikke funnet noen spesielle bilholdere med magnet i seg (har ikke leta alt for godt heller da) men mulig du kan tipse om en?

( Top to bottom: Z3 Compact, Z1 Compact, Z3, Z2.)
http://www.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/styles/large_wm_brw/public/article_images/2014/09/z-9.jpg?itok=awkX7bgo

"Ladehullet" ser jo ganske likt ut, men ser ut som det andre freakere har kommet frem til viser det motsatte dessverre.. Tror du må vente til svar fra sony.
(Muligens de svarer fortere på facebook, der var de ikke veldig sjappe, men helt greie til å svare en gang jeg lurte på noe :-) )

Kilde og bilde lånt fra følgende artikkel: http://www.androidcentral.com/pictur...-z2-z1-compact
Takker for svar

Curver: Jeg kjøpte en dock på Elkjøp med avtagbar USB-kabel og satt den fast i midtkonsollen med dobbeltsidig teip. Har 12V-uttak i armlenet jeg kobler til USB-kabelen i med et adapter.
Du løste det sånn ja, takk for ideen! Mulig det blir noe sånt på meg også :-)
Er lei av å plugge inn og ut vanlig usb kabelen i bilen...
Gjerne gi en tilbakemelding når du har fått svar fra Sony itilfelle flere lurer på det :-)
Fikk svar for en halvtime siden, kontakten er den samme, men ikke selve docken. Det finnes adaptere å få kjøpt, men de koster nesten like mye som selve docken, så da lønner ikke akkurat det seg.


Så da vurderer jeg å få tak i en ny Z1/brukt Z1 eller gå for Z3 og kjøpe docker på ebay. Fikk lånt meg en netbook i dag så da skal jeg klare å søke og finne ut hva jeg skal gå for
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
har flere av disse, og de er helt geniale.
Passer majoriteten av sony tlf'er nå.

http://www.amazon.com/Magnetic-Cable.../dp/B00MLTF800
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men kan bare si at jeg fint lader min z3 compact i en docking ment for standard z1 (fullsize).
Funker fint det..

Gammel tråd, men kan bare si at jeg fint lader min z3 compact i en docking ment for standard z1 (fullsize).
Funker fint det..
Sist endret av badacid; 7. desember 2014 kl. 17:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg endte opp med Z3, passer ikke i dockene jeg hadde til Z1 i det hele tatt. Kjøpte nye docker. Prøvde også den magnetiske laderen CHillZoNE linket til, men alle tre jeg fikk hadde såpass dårlig magnet at de datt ut bare jeg kikka på de. Endte opp med en magnetisk lader på Ebay, funker knall og sitter mye bedre fast på telefonen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Hobby Vis innlegg
Jeg endte opp med Z3, passer ikke i dockene jeg hadde til Z1 i det hele tatt. Kjøpte nye docker. Prøvde også den magnetiske laderen CHillZoNE linket til, men alle tre jeg fikk hadde såpass dårlig magnet at de datt ut bare jeg kikka på de. Endte opp med en magnetisk lader på Ebay, funker knall og sitter mye bedre fast på telefonen
Vis hele sitatet...
Er på vei til å kjøpe magnetisk ladekabel, og gjerne 3-4stk. Hadde vært knall å ikke endt opp med å kjøpe disse som faller enkelt av, lurer derfor på hvilke du kjøpte som du var fornøyd med?
Hobby's Avatar
Trådstarter
Den

Du får billigere ladere, men om du så kjøper ti stykk blir det ikke akkurat dyrt uansett Av de fire forskjellige modellene jeg kjøpte var det den her som var definitivt best og satt best på telefonen.
Sist endret av Hobby; 15. januar 2015 kl. 18:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Den

Du får billigere ladere, men om du så kjøper ti stykk blir det ikke akkurat dyrt uansett Av de fire forskjellige modellene jeg kjøpte var det den her som var definitivt best og satt best på telefonen.
Vis hele sitatet...
Hehe, 30kr er vel ikke akkurat "for dyrt" =P Men den ser ut til å være lik Denne som jeg bl.a så på (jenter å det å kunne velge farger =P haha), så det var litt forskjellige "endestykker" men disse burde være de samme, da prøver jeg meg på den Tusen takk!!
Hobby's Avatar
Trådstarter
Hehe, er ikke dyrt. Men det er endel som kun handler de til 6 kroner, resten blir for dyrt :P

Jeg har brukt de både i bil og på jobb.. Funker knall selv med litt inspirert bilkjøring
Sist endret av Hobby; 15. januar 2015 kl. 21:32.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Hehe, er ikke dyrt. Men det er endel som kun handler de til 6 kroner, resten blir for dyrt :P

Jeg har brukt de både i bil og på jobb.. Funker knall selv med litt inspirert bilkjøring
Vis hele sitatet...
Haha det er bra =P Her skal en på jobb, en på soverommet, en på stua, og en i bilen også Bestilte en som var litt dyrere for å få den kjappere, og 3stk hos en annen med gratis shipping og halveprisen, haha. ebay <3 Ja, 6kr kan man jo gjerne foretrekke, men klager ikke på 30kr heller.

(Nå håper jeg virkelig å slippe å ha telefonen på service i 1måned pga dekselet som faller av sånn som på min Z1. (og foråsivdt ikke fuktskade som den fikk etterpå. Ooooog selvsprukken sprekk som kom på omleveringsobjektet. Så nå håper jeg at jeg endelig har fått en av de som fungerer smertefritt. *bank i bordet* ).