Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 21531
Noen som har erfaring med leveringer fra Fedex? Har en liten (men veldig dyr og uerstattelig) pakke på vei fra Sverige. Men dette er infoen når jeg sporer den:
8/02/2014 - Saturday
1:05 am
Departed FedEx location

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
-
8/01/2014 - Friday
11:34 pm
In transit

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
9:52 pm
Departed FedEx location

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
6:14 pm
In transit

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
6:14 pm
Arrived at FedEx location

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
-
7/31/2014 - Thursday
11:30 pm
Arrived at FedEx location

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
9:02 pm
In transit

STOCKHOLM-ARLANDA SE
5:46 pm
Left FedEx origin facility

STOCKHOLM-ARLANDA SE
5:46 pm
At local FedEx facility

ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
5:51 am
Shipment information sent to FedEx
Vis hele sitatet...
Flere oppdateringer fra en fransk flyplass? Skjønner ikke så mye. Leveres pakkene på døren?
CDG er Fedex sin hovedhub for Europa, virker som pakken din tungvindt nok blir fraktet dit før den blir slengt på fly til Norge. Så lenge du bor nogenlunde sentralt vil du nok få pakken på døra ja.
Fedex leverer vell utelukkende kun på døren, gjerne i en tid på døgnet du er på arbeid.
Da mottar du normalt en lapp på døren din om at de har vært der. Dette gjentar seg 2-3 ganger før de "gir opp".
Den vil bli sendt fra Frankrike til Kastrup og deretter til Gardermoen. Pakken klareres i tollen, noe som går veldig kjapt. Og pakken blir deretter satt ut til posten for levering. Den blir forsøkt levert to ganger hjemme hos deg. Om du ikke tar imot pakken da så vil den bli satt på postkontoret. Der vil den stå i to uker, etter dette blir den sendt i retur. Hvordan fedex håndterer det videre vet jeg ikke. Om du bor i Oslo så kan de hende at de kjører den ut selv. Etter ca en uke etter levering får du regning med utlegelsesgebyr på 25 kr og et behandlings gebyr på 83 kr. Dette er om pakkens verdi og fraktkostnader overstiger 200 kr. Da må du også betale mva og eventuelt toll

Jeg er veldig fornøyd med fedex, de har lave gebyrer og leverer raskt. Dumt at de ikke har utkjøring i hele Norge men det er jo ikke lønnsomt for de. FedEx har også veldig god forsikring på pakkene sine, så om den er ødelagt/blir borte så skal ikke erstatning være noe problem.
Sist endret av Pozid; 4. august 2014 kl. 00:48.
Papa
Mr. Flash's Avatar
Trådstarter
Er visst kommet til Norge nå, og skal leveres i morgen mellom 8 og 16 fikk jeg melding om gjennom sporingsappen til Posten. Var dog ikke innom Kastrup.

Fedex bruker omtrent like lang tid på å sende en pakke Sverige-Frankrike-Norge og levering på døren, som Posten gjør på 2-3timers reisestrekning.

Pleier de å ringe før de kommer?
Sist endret av Mr. Flash; 4. august 2014 kl. 15:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bestillte fangere og skjørter fra canada til bimmeren back in the day, 3 dager tok leveringen, de kom på døren, og ringte en halvtime før de var der for å høre om jeg var hjemme. På oppfordring fra meg, så satt de pakken utenfor. Regning på fortolling kom på separat faktura 2-3 uker etterpå. Bare positivt å si om fedex
Jeg fikk min 900D levert med FedEx, da jeg var på skolen måtte min far ta imot pakken (han arbeidet hjemme den dagen), selvom far viste frem legitimasjon som beviste at han delte etternavn med meg måtte FedEx-mannen fortsatt ringe meg og dobbeltsjekke at det var ok å legge pakken der.

Jeg setter meg litt på samme stol som Mr. Roundtree, bare positive erfaringer med FedEx.

(Fikk også en RPi levert på døren en gang, den ba jeg dem legge i postkassa.)

EDIT: Jeg ble forøvrig ikke ringt opp før de kom, så det vil jeg ikke tro.
Sist endret av Freddy_fred5; 4. august 2014 kl. 16:20.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
EDIT: Jeg ble forøvrig ikke ringt opp før de kom, så det vil jeg ikke tro.
Vis hele sitatet...
Det er Bring/Posten som leverer for FedEx i Norge, så det kommer an på om de har fått beskjed om å gjøre det. Jeg ringte FedEx i forkant og ba dem gi beskjed til Bring/Posten om å ringe meg før levering, og da gjorde de det.
Sitat av Assios Vis innlegg
Det er Bring/Posten som leverer for FedEx i Norge, så det kommer an på om de har fått beskjed om å gjøre det. Jeg ringte FedEx i forkant og ba dem gi beskjed til Bring/Posten om å ringe meg før levering, og da gjorde de det.
Vis hele sitatet...
Daså, da kan man vel sikkert gjøre det slik
Sitat av Assios Vis innlegg
Det er Bring/Posten som leverer for FedEx i Norge, så det kommer an på om de har fått beskjed om å gjøre det. Jeg ringte FedEx i forkant og ba dem gi beskjed til Bring/Posten om å ringe meg før levering, og da gjorde de det.
Vis hele sitatet...
Det er i beste fall en sannhet med modifikasjoner. I f.eks Oslo tar de av seg leveringen selv.
i Bergen så er det også fedex selv som leverer. Iallefall etter min erfaring Godt mulig dette bare gjelder storbyer
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
i Bergen så er det også fedex selv som leverer. Iallefall etter min erfaring Godt mulig dette bare gjelder storbyer
Vis hele sitatet...
Oi, greit. I mitt tilfelle var det i Trondheim... Men man kan vel uansett ringe FedEx og be de ringe før de leverer, da.
Papa
Mr. Flash's Avatar
Trådstarter
Ble levert av den lokale postbilen her, sammen med den vanlige posten.

Fikk en sms kl. 10 om at pakken var lastet opp for levering på mitt hjemsted og skulle bli levert før kl. 16. Rundt en time senere var postmannen her.