Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 10393
Jeg skal fortelle ganske kort om min mildt sagt skremmende opplevelse og budskapet er; Vær forsiktig med hva dere utsetter hjernen deres for!

ca. 1,5 g blandet i smør, deretter i smeltet sjokolade med litt kokosfestt. Lagde søte små sjokolader i former og spiste 5 dagen etterpå. 5= ca 0,5 g. Og det er ikke spesielt stor dose, så jeg skjønner ikke hva som skjedde.

Det tok ca en halvtime før jeg kjente at noe var på gang. Den neste timen var det behagelig og gøy. De neste 5 timene var et helvete.

Effekten vokste fra behagelig og interessant til en graut av dødsangst, paranoia, spying og tankespinn fra en annen verden. Jeg kunne ikke legge meg, angsten dreiv meg rastløs rundt i leiligheten. Jeg prøvde å spise kjeks for å få i meg noe søtt, men jeg klarte ikke få det ned fordi jeg var helt uttørka og bare det å hente noe å drikke var en for stor oppgave.

Min venn var her og han er en veldig erfaren bruker. Tidligere, når jeg har fått noia har han alltid fått meg på bedre tanker. Denne gangen var han like ødelagt. Det hjalp ikke akkurat på min paranoia...

Som regel dreier det seg om døden, livet, verdier, valg jeg bør ta hvis jeg noier ut. Denne gangen var det først døden, så klarte jeg å overbevise meg selv om at ingen dør av dette. Men da gikk fokuset til psyken. Jeg trodde jeg hadde ødelagt meg selv, jeg kom aldri til å bli normal. Jeg måtte klamre meg fast i "meg selv". Virkelig. Det var helt jævlig.

Jeg følte jeg var i kontakt med noe ondt. Pirket borti min egen psyke og lekte med livet mitt. Jeg måtte lete etter en medisin som straff. Jeg fant den og det var at jeg aldri skal ta noe som helst dop mere. Denne tanken holdt jeg meg fast i helt til jeg begynte å normaliseres. Jeg kjenner på angsten enda, jeg er ok i hodet men det kjennes ut som jeg har vært på ei skikkelig fyllekule.

Vær forsiktig. Sålenge man modererer og tar gode forhåndsregler går det nok bra. Det er bare så fort gjort å gjøre noe dumt eller la det skli ut...Jeg fikk stor respekt i går.

Og dette var bare 0,5 g hasj i en sjokolade...
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Dette skjer med meg ca. hver gang jeg røyker. Det oppsto plutselig etter 5/6 år med røyking. Har hørt om flere med samme problem, så jeg vil si at sjansne for at det skjer med deg igjen nå er ganske stor. De angstanfallene er ikke noe koselig, pulsen min lå på 140 i godt over en halv time (jeg målte).
Du grønna ganske bad mao?

Grønna hardcore en gang jeg óg. Ble hengende ut av et hytte-vindu i vel 30 minutter, blanding av spying, hosting og latter.

Wouldn't recommend it.
tror ikke dette kan kalles grønning. Jeg spydde en gang og det var gift som kom ut!...Men ja, hjertet holdt på å komme ut og brystet brant. Sørgelig syn vil jeg tro.

Sitat av Olympic Vis innlegg
Dette skjer med meg ca. hver gang jeg røyker. Det oppsto plutselig etter 5/6 år med røyking. Har hørt om flere med samme problem, så jeg vil si at sjansne for at det skjer med deg igjen nå er ganske stor. De angstanfallene er ikke noe koselig, pulsen min lå på 140 i godt over en halv time (jeg målte).
Vis hele sitatet...
Jeg føler at hvis jeg gjør det igjen vil det gå veldig galt. Ihvertfall før eller senere. Vil aldri utsette meg for dette igjen!
Sist endret av moratiltantadi; 1. mai 2014 kl. 16:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har fått liknende angst når jeg røyker i flere år De første 2-3 årene med nesten daglig røyking gitt fint og så begynnte noiahelvete nesten helt plutselig. Jeg tror mulig d kan være en ettervrikning av alle de andte substansene jeg har eksprimitert med, men er ikke 100% sikker. Den dag i dag vill jeg si at jeg får ukontrolerbare noia og hjerteklapp ca 8/10 ganger jeg røyker. Så som regel må jeg knaske noen benzo bare for å få nytt den gode gamle røykingsen, noe som er meget irriterende. Men det går greit så lenge jeg holder meg alene inne, da klarer jeg og nyte rusen men er jeg med folk så ender det nesten alltid med panikkanfall..

Husker ene gangen jeg grønnet etter en pr mnd pause.(dette var rundt den tiden alt ubehaget av trekk begynnte.) Etter et par spliff, et shobtrekk og et bøttetrekk så ende jeg med å ligge i gangen til en kompis etter mye spying. Der lå jeg og halvdrømte at jeg lå inni ei kule som en helsig gammel man snurret på. Husker ennå det onskapsfulle fliret hans imens han snurret meg rundt noe av d verste jeg har opplevd på trekk
Lignende paranoia dritt skjer med meg omtrent hver gang jeg røyker grønt. Chiller godt i kanskje 10 - 15 minutter, før et jævlig til tankekjør og noia setter inn. Skrev faktisk en liten tekst om det en gang jeg satt å noia drithardt hjemme hos en kompis:

"Det er som rusen er en slags pervers smerte som slår vrang tankene og kroppen min. Jeg både elsker og hater at det skjer; det fysiske stresset den gir ifra seg er så jævlig digg, samtidig som stresset den legger på hodet mitt gjør at jeg dør, gang på gang. Først sovner synet mitt, så bare sanser jeg rundt meg, samtidig som disse stemmene dukker opp i hodet, de som kritiserer meg, nagler alle deler av megtil en vegg. Stresset det legger på hodet mitt, det er liksom et utfordrene tankerush, som må takles ett skritt av gangen, og det i kjapt tempo. Så fort et scenario er "vunnet", enten ved at jeg "dør" eller overlever, er det igang med neste scenario.."
Vis hele sitatet...
Mulig det kan høres ut som det er visse ting som forstyrrer meg, men det er ikke det Dette skjer stort sett når jeg røyker ganske god weed. Har aldri skjedd på brunt/hasj. Varer vanligvis ikke lenger enn en halvtime heller. Dette dukka opp i fjor høst, og har ført til at jeg røyker mindre, kanskje 2 - 3 ganger i måneden, imot 3 - 4 ganger i uka før.
Sitat av T.J Vis innlegg
Lignende paranoia dritt skjer med meg omtrent hver gang jeg røyker grønt. Chiller godt i kanskje 10 - 15 minutter, før et jævlig til tankekjør og noia setter inn.
Vis hele sitatet...
Nøyaktig d samme som skjer med meg. Har lagt merke til at d skjer mer intenst og hyppigere på sinnsyk shit, både brunt og grønt her. Er ganske sikker på at røykings med for lite cbd er det jeg reager på. Da forholdet mellom thc og cannabinoider er viktig, men trolig bryr ikke produsentene seg om dette, da fortjeneste står i fokus.
Sist endret av bewaah; 1. mai 2014 kl. 19:57.
Sitat av T.J Vis innlegg
Lignende paranoia dritt skjer med meg omtrent hver gang jeg røyker grønt. Chiller godt i kanskje 10 - 15 minutter, før et jævlig til tankekjør og noia setter inn. Skrev faktisk en liten tekst om det en gang jeg satt å noia drithardt hjemme hos en kompis:



Mulig det kan høres ut som det er visse ting som forstyrrer meg, men det er ikke det Dette skjer stort sett når jeg røyker ganske god weed. Har aldri skjedd på brunt/hasj. Varer vanligvis ikke lenger enn en halvtime heller. Dette dukka opp i fjor høst, og har ført til at jeg røyker mindre, kanskje 2 - 3 ganger i måneden, imot 3 - 4 ganger i uka før.
Vis hele sitatet...
..og likevel fortsetter man...det får meg på tanker om at det er undervurdert å si at cannabis ikke er spesielt avhengighetsskapende..
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg trodde en stund det var sativa som ga meg den verste angsten, men god indica gjør det også, bare sånn til dere som snakker om grønt/brunt (som egentlig er en litt verdiløs sammenligning)
Vær forsiktig, indeed.

Sitat av moratiltantadi Vis innlegg
Og dette var bare 0,5 g hasj i en sjokolade...
Vis hele sitatet...
Her ville jeg ha endret "bare" til "faen meg". 0,5 er grisemye med denne inntaksmetoden, med mindre du er svært høy og/eller har meget kraftig kroppsbygning. 0,1 per pers er en grei tommelfingerregel for spising, inntil du er kjent med hva du putter i deg.
Sitat av immolo Vis innlegg
Vær forsiktig, indeed.



Her ville jeg ha endret "bare" til "faen meg". 0,5 er grisemye med denne inntaksmetoden, med mindre du er svært høy og/eller har meget kraftig kroppsbygning. 0,1 per pers er en grei tommelfingerregel for spising, inntil du er kjent med hva du putter i deg.
Vis hele sitatet...
Ok. Trodde 0.5 var grei mengde for å spise. Er hverken høy eller kraftig...veier ca 55 kg. Så det var for mye rett og slett? Går helt fint å røyke samme mengde, men har jo bedre kontroll på inntaket da.
haha, tror jeg har hatt jævlig flaks. lagde brownies av 5g en gang, og spiste 1/3. etter 20 min var jeg i dyp søvn og våknet 14t senere.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg trodde en stund det var sativa som ga meg den verste angsten, men god indica gjør det også, bare sånn til dere som snakker om grønt/brunt (som egentlig er en litt verdiløs sammenligning)
Vis hele sitatet...
God indica vil jo ha en balanse hvor CBD og CBN motvirker noiaen. Så om du noier på indica så er det vel per def. ikke en god indica. Det kan være en sterk indica, men det er en annen sak.
De gangene jeg har hatt kloa i gode indica strains har jeg selv med mitt hode knapt fått antydning til noia uansett hvor høy jeg har vært eller hvor lenge jeg har holdt på. Det er som om det ligger en naturlig jording der. Nervene mine har vært langt mer frynsete på typisk seig, klissete marokk... Man burde være forsiktig med noe særlig mye mer enn 0.2 i sjokoladen etter min erfaring.
Sitat av moratiltantadi Vis innlegg
..og likevel fortsetter man...det får meg på tanker om at det er undervurdert å si at cannabis ikke er spesielt avhengighetsskapende..
Vis hele sitatet...
Ja etter hverdagsbruk i flere år er det et slitsomt å slutte, men det har vært vanskeligere og slutte med nikotin i mitt tilfelle. Kanskje fordi nikotinen har blitt et supliment for røykingsen. Selvfølgelig er det psykisk avhengighetskapende. Men for min del så gir røykingsen meg en god følelse som fjerner soppass mange andre problemer jeg sliter med, Slik at den lille noiabiten gjør det verdt det til tider vil jeg si. Jeg hater ubehaget jeg får av æ røyke, da jeg elsker godfølelsen. Hvorfor jeg fortsetter husker jeg hver gang jeg tar en heftig mornigs og forsvinner inn i mitt eget fantastiske univers
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Dere må forstå at det ikke er "noia", men angstanfall. Noia fikk jeg da jeg begynte å røyke i tenårene, men det ga seg temmelig fort. Angstanfallene er noe helt annet.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
God indica vil jo ha en balanse hvor CBD og CBN motvirker noiaen. Så om du noier på indica så er det vel per def. ikke en god indica. Det kan være en sterk indica, men det er en annen sak.
Vis hele sitatet...
Om det var god indica eller ei vet jeg ikke, men det ble kjøpt på en seriøs cannabisklubb i Barcelona. Som nevnt ovenfor er det ikke noia jeg snakker om.
Sist endret av Olympic; 2. mai 2014 kl. 18:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bestemte meg for å bruke ordet noia da det er en del av problemet, angstanfall har jeg til vanlig også, men de to kombinert blir et paranoid angstanfall som kan bli et reint helvete. Men jeg sier meg enig i deg Olympic, det er angstanfallet som er problemet. Er litt bedugget på xanor for første gang på lenge så sliter litt med å få ordlagt meg rett til tider
ArbeidsledigProletar
Sitat av Olympic Vis innlegg
Dere må forstå at det ikke er "noia", men angstanfall. Noia fikk jeg da jeg begynte å røyke i tenårene, men det ga seg temmelig fort. Angstanfallene er noe helt annet.


Om det var god indica eller ei vet jeg ikke, men det ble kjøpt på en seriøs cannabisklubb i Barcelona. Som nevnt ovenfor er det ikke noia jeg snakker om.
Vis hele sitatet...
Angst og noia går vel rimelig hånd i hånd og overlapper hverandre i stor grad mtp. cannabruk. CBN motvirker jo også angst, ikke bare paranoide tankemønster.
▼ ... noen uker senere ... ▼
0.5 er jævlig mye, det er ikke merkelig at du fikk angst.

Har hatt lignende opplevelser selv, derfor er jeg ikke veldig glad i å røyke.
første gangen jeg røyka var u skolen 10 klasse
Jeg husker tiden jeg var ung og kunne røyke å gå skole og har aldri vært så flink som tiden
men desverre fikk jeg snasen i andre ting å gidde faen i alt og røkte i noen år og nå sitter jeg her med para/psykose/chizo vet egentlig ikke tørr ikke å gå til legen

ikke misbruk sier jeg bare så skal det gå bra
Sist endret av paragg; 31. mai 2014 kl. 07:57.
Har samme erfaring som flere i tråden her. De første åra man røyker er bare kos. Men etter 5+ år traff jeg veggen og fikk dødsangst og full pakke. Begynte å drikke i steden noe som ikke er å anbefale, men tar man noen øl før man røyker så får man ikke den klassiske hjertebankingen,angsten for å dø, "tenke på hvordan man puster/ikke få pustet ordentlig" følelsen. Men i dag er jeg blitt såppass "herdet" og er ikke redd for å dø lenger. Så det er noe som går over med åra.
Har hatt lignende opplevelser mange ganger,vær gang det har skjedd har vært etter jeg har hatt pause fra fyringa en stund.Skjer aldri når jeg har toleranse.Nå tar jeg alltid benzo eller ett par øl før jeg røyker viss det er lenge siden jeg har røyket,det hjelper som faen.
Sist endret av JayHova; 1. juni 2014 kl. 04:14.