Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2346
Hei, begynner å bli noen år siden jeg hørte på trance, men i det siste så har jeg begynt å få litt sansen for det igjen Er litt sjanger-forvirrret, men tror iallefall det er trance.

Uansett, jeg lurer på om det finnes noen tutorials på hvordan slik musikk lages? Vet at i gamle dager så snakket folk om FL Studio, men det begynner å bli noen år siden. Sist jeg sjekket FL Studio så klarte jeg forøvrig ikke å få til noenting, så hadde håpet at det kanskje fantes noen tutorials på dette

Her er et eksempel på en sang: http://www.youtube.com/watch?v=eWaANlb3q68
Fortsatt fult mulig å lage i FL. Du kan ikke forvente at du lager sånn musikk på 1 dag. Det her tar lang tid å lære!

Er ikke verre enn å søke på youtube:
http://www.youtube.com/results?searc...0tutorial&sm=3
Tror dette går i 128 bpm, og ligner mer på house en det gjør trance, i min mening.

FL studio er veldig kurant hvis man skal lære seg basics. Du kan også vurdere Logic (hvis du har en mac) eller Ableton Live, men det er som Anarkorken sier, dette er ting som tar tid. Du bør være forberedt på å investere ganske mye tid hvis du skal lage noe på nivå med sangen du linket.
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Tror dette går i 128 bpm, og ligner mer på house en det gjør trance, i min mening.

FL studio er veldig kurant hvis man skal lære seg basics. Du kan også vurdere Logic (hvis du har en mac) eller Ableton Live, men det er som Anarkorken sier, dette er ting som tar tid. Du bør være forberedt på å investere ganske mye tid hvis du skal lage noe på nivå med sangen du linket.
Vis hele sitatet...
wrong! Dette er trance, tendenser til techtrance. bpm er 132. Dash berlin lager ikke house. Et av di største navnene innen trance...

Fl studio brukes til mye mer en basic. Fl er et fulverdig musikkprog.
Sist endret av tøffel; 2. februar 2014 kl. 16:24.
Sitat av Lonely Robot Vis innlegg
Tror dette går i 128 bpm, og ligner mer på house en det gjør trance, i min mening.

FL studio er veldig kurant hvis man skal lære seg basics. Du kan også vurdere Logic (hvis du har en mac) eller Ableton Live, men det er som Anarkorken sier, dette er ting som tar tid. Du bør være forberedt på å investere ganske mye tid hvis du skal lage noe på nivå med sangen du linket.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at FL er kurant til basics? Du er klar over at FL kan brukes til nøyaktig det samme som Live, Logic, Cubase osv?
Fruity loops er en grei plass og starte for det er enkelt og bruke og nesten ingen limitasjon av VST'er og lyder.

Abelton er litt mere for viderekommende. Har ikke brukt det så mye selv men de innebygde synthene har kjempe bra lyd kvalitet.

Reason er et veldig enkelt program, Enkelt og lære seg. Men veldig lite du kan gjøre med mindre du vill sette deg dypt i det og lære deg og lage lyder fra scratch. Dette er min favoritt når det kommer til og sample musikk som f.eks hiphop.
Da bruker jeg rett og slett bare recycle og chopper låta og åpner det i reason.

Cubase er vell mest brukt til vokal biten. Men funker også til og lage musikk hvis man har synth osv. Det går vell også med tastatur men det vill jeg ikke anbefale.

Denne typen musikk er avansert. Glem alt du har hørt om att alle kan gjøre det. Og det på 10 minutter. Det kreves mye mestring for og få en fin flyt i låta og att lyder ikke skal drukne i hverandre. Det kan være deprimerende. Men bare prøv helt til du klarer det hvis du har tålmodighet til det
Sist endret av Ognims; 2. februar 2014 kl. 16:37.
Tusen takk for svar folkens! Da skal jeg prøve meg litt med FL studio i kombinasjon med youtube
cubase er min anbefaling. Hvorfor? Jo pga dette er i mine øyne det beste programmet. I cubase er det så si fantasien din som stopper deg. du trenger ikke noe synth for å bruke cubase. Et midi keyboard til 1000kr gjør susen masse vsti og plugins fikser biffen

Det er vanskelig å sette seg inn i men jo tidligere jo bedre. Di fleste som bruker fl studio går over til andre programmer etter en stund. i cubase kan du bruke fl studio som plugin til å arange beatsa osv så kommer det direkte inn i cubase. Søk på ørjan nilsen in studio på youtube så kan dere se hvordan.

Tips til bra tutts er å søke opp kew willow på youtube
Sist endret av tøffel; 7. februar 2014 kl. 17:40.
Man trenger ikke annet enn midi-keyboard til FL heller? Det fins ekstremt gode plug-ins i FL også. Som f.eks. Sytrus og Harmor. Og det fins folk som bytter fra Logic og Live også. FL er et kjempeprogram om du lærer deg det ordentlig! Spør Feed Me, Savant, Deadmau5 osv..
Savant sier at FL er det eneste programmet som klarer å holde følge med han, så hvis noen sier at FL er for amatører så tar dem feil!
Sitat av Anarkorken Vis innlegg
Hva mener du med at FL er kurant til basics? Du er klar over at FL kan brukes til nøyaktig det samme som Live, Logic, Cubase osv?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det er lettere å lære seg hvis man er helt ny til musikkproduksjon og skal lære seg basics. Jeg sier ingenting om at det ikke er et fullverdig musikkprogram. Jeg har brukt de fleste DAW's på markedet idag og jeg kimser ikke av FL.
Aldri Undervurder FL studio - Avicii fex, bruker bare dette Med de riktige pluginsa å filene er dette noe av det beste man får å har en veldig Rask og simpel work flow så di sier http://www.youtube.com/watch?v=-dIcuU58Oy8 Avicii har også en hel del toturials om hvordan han utnytter FL studio- Men keep in mind at han har ett mangfold Av plugins og 100000 vis av lyder/waves du aldri kommer til å faa tak i uten att du lager de selv.

Se og Laer, men ikke kopier stilen til en hvis artist, lag din egen, finn det som funker for deg-