Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1179
Har kun kablet nettverk i huset mitt og ønsker dele internett fra pc over til min Android tlf. Ønsker å dele internett fra laptop over WiFI til min tlf, men dette er litt vanskelig.

Henviser til tidligere tråd om dette:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=225432

Etter mye googling viser det seg at jeg må kjøre nettverkskortet i infrastruktur modus for å kunne koble til tlf. Har prøvd mye rart, men får det fortsatt ikke til. Får koblet til med padden, men ikke tlf (Samsung S3). Dette er visstnok et vanlig problem.

Spørsmålet er om det er mulig? Hvis svaret er nei, så ønsker jeg å vite om jeg kan kjøpe en ekstern USB wifi dongle for å løse dette problemet.
oPRE's Avatar
Trådstarter
Fant Reverse Tethering som det kalles. Kort fortalt må jeg roote mobilen, koble til med USB kabel hver gang jeg skal på internett og lage en tunnel mellom pc og android med programmet Android Reverse Tethering 3.19

En massiv forbedring i forhold til å ikke ha internett på mobilen i hele tatt, men er fortsatt ikke helt fornøyd med at jeg blir låst opp imot pcen med en USB kabel. Er fortsatt på utkikk etter en bedre (trådløs) løsning, type WiFi. Kanskje til nøds Bluetooth
Last ned Connectify. Den burde gjøre jobben helt greit.
Drit i å kjøpe USB dongle, drit i å roote telefonen og ta så lange omveier at du glemmer hva målet var.. Kjøp deg et skitbillig trådløst aksesspunkt og få deg trådløst nett hjemme selv om laptopen ikke er påslått..

Dette AP-et er for eksempel på størrelse med en mobillader (og har USB-port som kan lade mobilen hvis du skulle trenge det) og koster en slikk og ingenting..
Sist endret av bashfoo; 24. januar 2014 kl. 05:45.
oPRE's Avatar
Trådstarter
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Drit i å kjøpe USB dongle, drit i å roote telefonen og ta så lange omveier at du glemmer hva målet var.. Kjøp deg et skitbillig trådløst aksesspunkt og få deg trådløst nett hjemme selv om laptopen ikke er påslått..
Vis hele sitatet...
Dette er som sagt ikke mulig, kan si så mye som at det ikke er mitt hjem og at det er ett fjellanlegg.

Sitat av Picard Vis innlegg
Last ned Connectify. Den burde gjøre jobben helt greit.
Vis hele sitatet...
Connectify har blitt prøvd, det fungerer kjempebra på pad, men får ikke koblet til med tlf. Hverken iPhone, Android eller windows phone.
Er det ikke bare å sette opp internet connection sharing i windows og koble sammen maskinen og mobilen i et ad-hoc nettverk? Tror det skal fungere.
Ad hoc fungerer ok til dette, pc dele til andre enheter. Ikke mange enheter, da blir det enda mer ræva enn ad hoc egentlig er5.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Ad hoc fungerer ok til dette, pc dele til andre enheter. Ikke mange enheter, da blir det enda mer ræva enn ad hoc egentlig er5.
Vis hele sitatet...
Ad hoc skal da fungere bra selv om det er flere enheter. Kom på et annet alternativ, det er å bruke Internett Connection Sharing, sette inn et ekstra ethernet kort og koble dette til en AP eller en router. Har aldri prøvd dette, men ser ikke noen grunn til at det ikke skal fungere. Om du ikke har mulighet til å sette inn et ekstra ethernet kort kan du jo bruke et USB nettverkskort.
Så lenge det er få enheter så er ad hoc ok, hvis han ikke kan koble til noe er det en løsning.
Jeg bruker dette: http://virtualrouter.codeplex.com/

Enkelt program som gjør akkurat det du spør etter.

Jeg har prøvd det med trådløst og kablet via laptopen.
Eneste bug'en jeg har funnet er at programmet stopper med en feilmelding når pc'en går i hvilemodus og viritual ruter må startes på nytt.