Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1060
Hei.

Søkte stipend og lån hos lånekassen den 16. Juli, denne ble ferdigbehandlet sent i august, men siden jeg hadde krysset av for at jeg hadde en søknad til behandling hos NAV fikk jeg kun innvilget studielån, men ikke bostipend eller grunnstipend. Når jeg da fikk avslag på søknaden min hos NAV, sendte jeg inn nødvendig dokumentasjon til lånekassen 23. september.

Da fikk jeg beskjed om at søknaden måtte behandles helt på nytt, og at dette kom til å ta opp til 8 uker. Hver gang jeg har ringt for å purre på de har jeg fått til svar at søknader behandles i den rekkefølge de kommer inn, og det er ikke noe de kan gjøre for å få fortgang i prosessen.

Nå har det gått over 8 uker, og de er enda ikke ferdig med søknaden min. Jeg ringte dem og fikk til svar at på grunn av at de hadde så mye å gjøre så var behandlingstiden satt opp til 10 uker, og at jeg bare måtte belage meg på å vente. Har de lov til dette?

Jeg har snakket med personer som går på skolen min, og der er flere som har søkt stipend etter 23. september og fått det innvilget etter 1-4 uker, så at de behandler søknader i rekkefølge er jo bare bullshit. Så nå har jeg snart gått et halvt år på skole uten å fått utbetalt en krone av dem.

Hvilke rettigheter har jeg her? Vil det være lurt av meg å kontakte advokat? I så tilfelle, kan noen anbefale en?

Takk for alle svar,
Dimergon
Det er snakk om gratis penger, du har dessverre ikke særlig mange rettigheter. De som har fått pengene etter 1-4 uker har nok en normal søknad. Du må nok bare vente. En advokat vil ikke kunne hjelpe deg, i tillegg det vil koste deg tid og penger.
Sist endret av Bekks; 28. november 2013 kl. 21:25.