Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1233
Hei!
PC'en min har en tendens til å fryse "ikoner"/alternativer til skjermen min noen ganger, og eneste måten jeg blir kvitt er å restarte pc'en. Men vil gjerne vite om det andre måter å bli kvitt det på, da det gjerne tar 10-15 min før pc'en min er klar til bruk etter den er skrudd av.

Til høyre i bildet: "Vis skrivebordsikoner"
http://oi42.tinypic.com/5v97yp.jpg
Sist endret av Anarkorken; 16. august 2013 kl. 15:50.
Gå inn på systemsiden og trykk på advanced system settings, under fanen advanced trykker du på settings i boksen merket med preformance og i den menyen som kommer opp der skrur du av fade out menu items after clicking.

Å skru av den har fikset samme problem for meg tidligere.
Heltids dust
Anarkorken's Avatar
Trådstarter
Det funket ikke. Det er så grusomt irriterende, og jeg gidder ikke sitte å glo i veggen i 15 min heller.. haha
Nå som jeg hadde gleda meg til en fridag, ved å sitte foran pc'en og dasse hele dagen uten problemer..
Okay, prøv å skru av alt som har med fading å gjøre i den menyen og se om det hjelper.
Har akkurat samme problemet, hvor finner du denne menyen, nerga ?
da det gjerne tar 10-15 min før pc'en min er klar til bruk etter den er skrudd av.
Vis hele sitatet...
Det hva??? Hvis det vanligvis tar 10-15 minutter å skru på pcen er den så full av snusk at det enkleste er å reinstallere alt. Det forbauser meg ikke at den henger seg opp.
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det hva??? Hvis det vanligvis tar 10-15 minutter å skru på pcen er den så full av snusk at det enkleste er å reinstallere alt. Det forbauser meg ikke at den henger seg opp.
Vis hele sitatet...
Jeg har en maskin som tar under 30 sekunder på oppstart og til den er klar for bruk. Jeg får også slike menydeler som henger seg opp (hvis du hadde sett på bildet skikkelig ville du ha skjønt at det er grafiske problemer, ikke at selveste maskinen henger seg opp.), så det er bullshit.

Hos meg forsvinner de som regel etter 5 minutter, men det kunne vært nyttig å vite litt mer om de.

Sitat av freeaak Vis innlegg
Har akkurat samme problemet, hvor finner du denne menyen, nerga ?
Vis hele sitatet...
Trykk Windows-tast og tasten Pause/Break, velg avanserte systeminnstillinger, så trykk på innstillinger under Ytelse.
Har du prøvd å re-installere skjermkort driverene?
Sitat av steffena92 Vis innlegg
Har du prøvd å re-installere skjermkort driverene?
Vis hele sitatet...
Det har faktisk ikke noe med drivere å gjøre. Dette er noe som har vært siden Windows 2000 og er periodisk feil i Windows/Explorer og har sammenheng med hvordan menysystemet virker grafisk. Mistenker at det har noe med DirectX å gjøre også.

Litt googling så fant jeg masse nyttig (søket som traff var: part of explorer menu stuck on screen).

Denne tråden så mest fornuftig ut:
http://social.technet.microsoft.com/...isible-forever

Løsningen de kommer med der var å drepe dwm.exe via oppgavebehandling (den restarter med en gang). Det skulle løse problemet der og da.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Jeg har en maskin som tar under 30 sekunder på oppstart og til den er klar for bruk. Jeg får også slike menydeler som henger seg opp (hvis du hadde sett på bildet skikkelig ville du ha skjønt at det er grafiske problemer, ikke at selveste maskinen henger seg opp.), så det er bullshit.

Hos meg forsvinner de som regel etter 5 minutter, men det kunne vært nyttig å vite litt mer om de.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder hva som er årsaken til problemet så tar jeg ditt ord for god fisk, men en PC som bruker opp til 15 minutter på å starte opp å bli klar til bruk kan da umulig være helt "frisk"?
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Når det gjelder hva som er årsaken til problemet så tar jeg ditt ord for god fisk, men en PC som bruker opp til 15 minutter på å starte opp å bli klar til bruk kan da umulig være helt "frisk"?
Vis hele sitatet...
Det kommer selvfølgelig an på hva man definerer som klar til bruk. Jeg har brukt maskiner som hadde så lang oppstartstid, men de hadde også lite minne og svak prosessor. Hvis man kombinerer det med mange programmer som starter opp. (i mitt tilfelle var Photoshop ett av programmene og maskinen en Celeron med 1GB minne.) Den kunne bruke fra 10 til 20 minutter til den var helt klar til bruk. Når først alt var lastet var den helt grei å bruke.

Optimalt er det ikke, men det er tidsmessig flere bakdeler med en reinstallasjon kontra en aktiv rydderunde.