Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  89 19021
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Neida, kjører bare på.
er veldig fan av slike typer spill, så...
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Det er veldig morsomt altså, men så fort jeg "mestret" det mistet jeg litt interessen. Fikk riktignok aldri til et ordentlig stort fengsel med maximum-security-prisoners though.
▼ ... noen uker senere ... ▼
et lite spørsmål.. i alpha 11, på grunn av fog of war ser jeg ikke hva fangene gjør i cellene sine.. har satt opp patrol utenfor cellene, men det hjelper ikke.. prøvde å starte et game uten fog of war, men det kom uansett:/

noen tips`? Sette inn kamera i hver eneste celle??
Sist endret av Effage; 13. juli 2013 kl. 17:45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Nå er tiden inne for å kjøpe prison architect!
http://store.steampowered.com/app/233450/

34% avslag!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå har jeg da kommet igang jeg også!
spiller alpha 12 og sliter med at fangene ikke får mat!
har to cooks, 15 cookers (vet det er unødvendig, ble litt desp når alle sultet og startet riot) og en grei kantine.
Noen tips? alle er jo drit pissed heletiden fordi de ikke får mat..
Når det er eating time varierer det sterkt hvor mye mat som blir servert også.
Kjøkken
Kantine
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Nå har jeg da kommet igang jeg også!
spiller alpha 12 og sliter med at fangene ikke får mat!
har to cooks, 15 cookers (vet det er unødvendig, ble litt desp når alle sultet og startet riot) og en grei kantine.
Noen tips? alle er jo drit pissed heletiden fordi de ikke får mat..
Når det er eating time varierer det sterkt hvor mye mat som blir servert også.
Kjøkken
Kantine
Vis hele sitatet...
Vill tro du må ha et kjøleskap pr komfyr, og så ser det ut som du ikke har gitt fangene mulighet til å sitte ned for å spise..
Sitat av Bodegaman Vis innlegg
Vill tro du må ha et kjøleskap pr komfyr, og så ser det ut som du ikke har gitt fangene mulighet til å sitte ned for å spise..
Vis hele sitatet...
Er da tre benker og 3 stoler i kantinen, har atm under 10 fanger så det burde holde
Skal demontere endel av komfyrene da de er unødvendige
Monter et par bord for at de skal kunne sitte ved?
Sist endret av Vod0; 27. august 2013 kl. 18:27.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Monter et par bord for at de skal kunne sitte ved?
Vis hele sitatet...
Problemet er nå mer at de ikke får nok mat! er bare noen få som får spist
Siden ting gikk bra en stund oppgraderte jeg litt og tok imot 35 medium fanger. Endte med riot i yarden. 2 døde vakter og 15 fanger med alvorlige skader...
Sånn her ser forresten hele fengslet ut. Bare å pirke på ting som burde forandres
http://gyazo.com/c37de1e52886464221421ee4c0b85105.png
Sist endret av KjemikalieX; 27. august 2013 kl. 18:48.
Du må beise sjarken!
Noen som vet om dette vil kjøre på en standard skolepc? Har bare laptopen på hybelen
Ville satt kantina og kjøkken vegg i vegg, på den måten kommer kokkene seg fort inn og ut.
Kanskje satt storage nærmere veien
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Noen som vet om dette vil kjøre på en standard skolepc? Har bare laptopen på hybelen
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på det, med mindre du har 50+ "ansatte" og stort fengsel. Da kan det bli litt mye bevegelser.

Det burde gå helt fint. Spilte det på min skolepc ogspå. HP Probook 6475b

Sitat av Settoz Vis innlegg
Ville satt kantina og kjøkken vegg i vegg, på den måten kommer kokkene seg fort inn og ut.
Kanskje satt storage nærmere veien
Vis hele sitatet...
Bygger om litt nå

^Begynner snart å gråte. Foundation buggene. Har prøvd å bygge, bygge annerledes, fjerne og prøve på nytt. Mange ganger!

Noen tips?
Nå funker det ikke bygge foundation noen steder...

der!
Tok litt tid men fikk løst alt tilslutt!
Nå får alle mat også, la til flere kokker, ovner og benches. flyttet kantinen nærmere
http://gyazo.com/3b3d4ae1f9102214024c8fcda91dc2d6.png

Da kan jeg vell spørre etter hjelp til neste problem!
Nesten alle fangene er misfornøyde med.. alt!
http://gyazo.com/c1f8ee84c1c51bb2d2afc0e8be24f96e.png
http://gyazo.com/e91e6f5140c556c5ef7c785257137795.png
Høres ut som et morsomt spill å spille på i fritiden. men er det noen her som vet om versonen fra TPB er noe bra? og er det noe multiplayer opplegg?
Sitat av aarlien Vis innlegg
Høres ut som et morsomt spill å spille på i fritiden. men er det noen her som vet om versonen fra TPB er noe bra? og er det noe multiplayer opplegg?
Vis hele sitatet...
Jeg spiller på den atm, ikke noen problemer utenom bugs som er i spillet uansett
Ikke noe multiplayer da spillet er i Alpha, kanskje senere?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av aarlien Vis innlegg
Høres ut som et morsomt spill å spille på i fritiden. men er det noen her som vet om versonen fra TPB er noe bra? og er det noe multiplayer opplegg?
Vis hele sitatet...
Alpha 12 releasen som ligger i bukta er identisk med den fra steam. Ingen multiplayer, men dritartig spill!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Fytti katta. Der gikk det 1 time med. Feila på å bygge 3 ganger. Gadd ikke tutorialen... Kanskje jeg skal prøve på nytt en vakker dag.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Alpha 12 releasen som ligger i bukta er identisk med den fra steam. Ingen multiplayer, men dritartig spill!
Vis hele sitatet...
ok flotters, da tar jeg å prøver det ut jeg men det vil ikke bli noe multiplayer i senere tid heller (når spillet har kommet ut?)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Jeg ser ikke helt hvordan en eventuell multiplayer skulle fungert, nei.
ja må si meg enig med deg FatMan , bare lurte på om det faktisk ville komme. ser for meg at det ville endt veldig dårlig jeg og. Men har fått starta litt med spillet jeg å, men må nesten se litt tutorials først. var litt vanskelig i starten men det gikk greit
Du må beise sjarken!
Noen andre som sliter med at fog of war er der selv om man har skrudd det av?
Eller noen som vet hvordan man får vakter til å patruljere?
Sitat av BMWe39 Vis innlegg
Noen andre som sliter med at fog of war er der selv om man har skrudd det av?
Eller noen som vet hvordan man får vakter til å patruljere?
Vis hele sitatet...
Sliter med det samme selv. Visst du setter Patrol point står de bare akuratt der jeg setter det..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Ta og dra mange patrol points bortover i en linje, da patruljerer de etter linja.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Ta og dra mange patrol points bortover i en linje, da patruljerer de etter linja.
Vis hele sitatet...
Prøvde det, men de ble totalt ignorert..
En og en funket bare visst jeg assigna en guard i rommet der patrol pointe var...
Dette spillet er nå weekend deal på Steam og er satt ned med 40%, til 12€.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Helt sykt fengsel jeg har bygget nå. Dette er jo knalle gøy. Too bad 6 stk. rømte i sta når jeg var opptatt med utilities.

Fa.... Får 8 prisoners hver 24de time (skrudde det jo av..) Ingen av de som er "released" forlater fengselet....... Har 57/46 atm. Tom for cash. 2 døde janitors. -450k ....
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Sånn her ser forresten hele fengslet ut. Bare å pirke på ting som burde forandres
http://gyazo.com/c37de1e52886464221421ee4c0b85105.png
Vis hele sitatet...
Jeg ville satt opp metalldektorer foran hovedinngangen, innganger til cellene, besøksrommet og arbeidsplasser for de innsatte. Slik at du fanger opp våpen og andre gjenstander relativt fort. Og muligens et gjerd rundt hele fengslet for sikkerhets skyld.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Fant ut at man kan edite (fengsle ditt).prison fila for å få mere cash. Søk på "balance", fila kan endres med notepad.
Sist endret av uaexed; 31. august 2013 kl. 01:04.
Sitat av Turrist Vis innlegg
Jeg ville satt opp metalldektorer foran hovedinngangen, innganger til cellene, besøksrommet og arbeidsplasser for de innsatte. Slik at du fanger opp våpen og andre gjenstander relativt fort. Og muligens et gjerd rundt hele fengslet for sikkerhets skyld.
Vis hele sitatet...
Kan nevne at jeg har satt opp foran alle arbeidsplasser, og at det allerede er foran cellene
Alpha 13
Dig Dig Dig! This one's all about tunnelling. Given a spoon or any other tool-esque item and they'll start from their toilets and keep on digging until they're outside the perimeter. You can find them by searching the prisoner or cell, but it may be worth moving those maxsec blocks a little further from the edge of your prisons.....

We've also produced a punishment policy table where you can decide the appropriate reaction to an infraction. 2 weeks in the slammer for moaning about the chow? Tough, but don't let us stop you…


= Escape tunnels
Prisoners can now dig escape tunnels when they are supposed to be sleeping
They will dig from the toilet in their cell outwards, avoiding buildings and walls as best they can
They will tend to dig along water pipes, especially large pipes, because these make the job much quicker
They require a digging tool stolen from somewhere in the prison, and will stash this in their cell
Searching a prisoner or his cell whilst he is tunnelling will reveal the tunnel
Prisoners are motivated to dig escape tunnels if they fear for their lives (dangerous prison AND non-violent inmate),
or if they have a very high Freedom need, meaning they've been locked up in their cell for days

- New material: Perimeter wall
This is an EXPENSIVE new wall type designed to prevent escape tunnels - a very high and very deep wall.
Tunnellers will do their best to dig around it. It can be tunnelled through, but it will take much longer than a normal wall.
Note: You cannot build utilies through a perimeter wall, and building one will sever any existing utilities in those squares.

- You can remove tunnels you have uncovered by using the new material "Remove Tunnels"

= Policy report
You can now control the punishments handed out to prisoners when they fight, escape, destroy things etc.
This is unlocked from Bureaucracy by the Chief, and gives you a new "Policy" report.
You can also request automatic searching of the prisoner and/or his cell when misconduct occurs.
Eg a prisoner caught with a tool may be digging escape tunnels, so you can auto-search his cell

- Needs system continued
- Prisoners now have an Environment need, representing the cleanliness of their surroundings. Hire Janitors!
- Prisoners now have a Privacy need. This can only be discharged by them spending time alone in their own cell.
- The previous "Defense" need is now called Safety. It charges up when they feel in danger.
As a result of these changes, all Prisoner Biographies will be re-generated when you load an alpha-12 or earlier save game.

- Cells, holding cells and solitary cells must now be "Enclosed", which means surrounded by walls and doors.
There will be no more building tons of open cells in a giant indoor area without any walls seperating them.

- You can now perform several different types of search on any object or prisoner:
- Search Prisoner/Object : Simply searches the prisoner/object and nothing else
- Search Cell : Searches the prisoner and his cell
- Search Cell Block : Searches all prisoners and hiding places within the current cell block

- Patrol system update
We are changing the patrol system to work differently and better.
Previously Guards would auto-follow any patrol within their own sector, but wouldn't go outside the sector
In this new system, you must assign guards to a patrol manually by clicking on an existing patrol square
The immediate advantage is that you can specify exactly which patrols are walked, and by how many guards
Patrols can now go through multiple sectors as they are no longer connected.

- Popup Markers have been disabled for Alpha 13, because we broke them really bad

- It now takes 50% longer to serve one year of a prison sentence

- Nav system changes: There should be a lot less failed routing, and entities should now perform better when cut off from the rest of the world.

- The deployment screen now highlights innaccessable areas of your prison in a flashing yellow colour. Build doors!

- The Steam Workshop window now produces the list of subscribed prisons much faster than before. Great for those of us with 50 odd subscriptions!

- Fixed: The starting Deliveries and Garbage zones were being defined wrongly (each square added several times to the room)


http://www.youtube.com/watch?feature...&v=s3gwuarc4c4
Hjelp!
Som dere ser på bildet så har jeg et lite problem.
Der "stopp" tegnet er, er det Rubble, en fange,drain, uniformer og en jaildoor på en "rute".
alt som ligger der har de fått beskjed om å bli flyttet, men spillet har bugget det og ingenting blir gjort. Det har vært der veldig lenge nå.
Alt skal egentlig bli dumpet, men det skjer ikke, og alt som havner der står fast. Dette gjelder også vakter og fanger, som som regler kommer seg løs etter en stund.

http://i.imgur.com/hipnUkR.png
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Hjelp!
Som dere ser på bildet så har jeg et lite problem.
Der "stopp" tegnet er, er det Rubble, en fange,drain, uniformer og en jaildoor på en "rute".
alt som ligger der har de fått beskjed om å bli flyttet, men spillet har bugget det og ingenting blir gjort. Det har vært der veldig lenge nå.
Alt skal egentlig bli dumpet, men det skjer ikke, og alt som havner der står fast. Dette gjelder også vakter og fanger, som som regler kommer seg løs etter en stund.
Vis hele sitatet...
Det er bare bugs du må leve med.

Før disken min tok kvelden hadde jeg to bugs på fengslet mitt.

Et lik ble jeg aldri kvitt, for når det var kasta på likbilen datt det bare av når den kjørte. Så du kan si at jeg hadde en vakt ansatt bare for å bære liket...
Den andre bugger var fangen som sto fast i dusjen. Han skulle egentlig kastes i solitary cell fordi han vare en drittsekk. I steden skjedde ingenting med han.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva tenker dere om å kjøpe dette spillet til sin femten år gamle sønn?
May: dette er jo en gylden sjanse til å vise sønnen din at fengsel ikke lønner seg.
Nei nå klikker det for meg di jævla insatte dreper bare kokkene mine
May: anbefales sterkt, er selv 16 år og elsker spillet.
Sitat av May Vis innlegg
Hva tenker dere om å kjøpe dette spillet til sin femten år gamle sønn?
Vis hele sitatet...
Er selv femten og har veldig lyst på prison arcitecht og det vil kjøpes snart, men tror dette kommer veldig ann fra person til person
Sist endret av iColdman; 30. november 2013 kl. 01:24.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Alpha 18 ute idag!

Ser det har kommet endel nye updates siden jeg sist spilte på Alpha 17. Armory, tazers, body armor og mye annet fett!
Full liste med alt nytt på reddit
http://www.reddit.com/r/prisonarchit...pha_18_is_out/
Crimea River
Alec's Avatar
Her er mitt fengsel.
http://bildr.no/thumb/eUd2ek1W.jpeg

Legg spesielt merke til overvåkningsrommet. Det er laget for maks effektivitet slik at jeg alltid har alle kameraene aktivert. Det er alltid minst 4 vakter i begge rommene.

Problemer som jeg har er:
* Fanger som ikke bruker common room
* Storage rommet blir ikke brukt

Jeg har også nettopp doblet antall celler (Alt på venstre side), og før det blir tatt i bruk skal jeg også gjøre kantine og kjøkken dobbelt så stort.

Jeg har jukset og gir meg selv penger når det trengs samt at jeg har tatt bort behov for strøm og vann.
Før noen sier at det er dumt, så spiller jeg spillet kun for å bygge og gjøre det mest mulig effektivt.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Alec Vis innlegg
Før noen sier at det er dumt, så spiller jeg spillet kun for å bygge og gjøre det mest mulig effektivt.
Vis hele sitatet...
Sist jeg visste kunne man ikke klare å spille uten å jukse siden det er lagt opp ganske teit.
Sitat av Alec Vis innlegg
Her er mitt fengsel.
http://bildr.no/thumb/eUd2ek1W.jpeg

Legg spesielt merke til overvåkningsrommet. Det er laget for maks effektivitet slik at jeg alltid har alle kameraene aktivert. Det er alltid minst 4 vakter i begge rommene.

Problemer som jeg har er:
* Fanger som ikke bruker common room
* Storage rommet blir ikke brukt
Vis hele sitatet...
Visst du skal ha maks effektivitet på overrvåkningsrommet går den ann og overlappe skjermene
http://i.imgur.com/Rm7hVf8.png

Sliter selv med begge bugsa du nevner, samt at jeg ikke har muligheten til å ansette folk til kjøkkenet. Og tenker da ikke på det med at de må ha kurs/skole greiene først. Rommet kommer ikke opp i det heletatt som en arbeidsmulighet når jeg er på deployment menyen, Workshop kommer opp, med teksten om at de må være kvalifiserte.

Sitat av uaexed Vis innlegg
Sist jeg visste kunne man ikke klare å spille uten å jukse siden det er lagt opp ganske teit.
Vis hele sitatet...
Og hva mener du egentlig med det?
Hva legger du i å jukse?

overvåkningsrommet mitt har nå dekning av 24 kameraer på 1 vakt
sliter med at jeg finner 40 skjeer hver gang jeg tar shakedown, pluss at uten shakedown får jeg 20ish stykker som blir tatt i metall detektor hver dag. alle kommer fra kantinen. What to do, irriterende med så mye "varsler"..

http://i.imgur.com/36O8e6b.png
Sist endret av KjemikalieX; 1. mars 2014 kl. 17:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.