Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 792
Hepp.

har seg sånn at dem som bor over meg i 2 etg låner mitt trådløsnett (siden jeg er en snill fyr)

Har 20\5 ADSL

Er det noen mulighet og sette opp at trådløsnettet får en gitt del av linja?
har en dum Linksys router.
Kort fortalt ... Nei

Til dette må du sette opp en server med td. pfSense.
Kjøp en routern med muligheter for og sette opp hastighetsbegrensninger
Sett opp en box med pfsense og en managed core switch som støtter traffic shaping

så setter du de til og gi den hastigheten du vill på den porten som går ut til dem sin router

tada nå klarer ikke dem sin router og gi dem mere linje en det du sier dem skal ha
Jeg kjøpte meg en TP-Link router i går (TL-MR3220). Denne har mulighet for å begrense hastigheten til diverse maskiner på nettet ditt. Har ikke testet så mye enda, men det ser ut til å fungere bra til nå. Er sikkert mange andre TP-Link routere som støtter det også. Her får du mye for pengene for TP-Link er BILLIG! Så å sette opp en egen server til dette er ikke nødvndig i dag.
Linksys WRT54GL? med DD-WRT? billig ikke så veldig komplisert og funker helt konge
Sitat av haavardb Vis innlegg
Linksys WRT54GL? med DD-WRT? billig ikke så veldig komplisert og funker helt konge
Vis hele sitatet...
Er fortsatt en så gammel og utdatert router fortsatt i bruk?
Sist endret av rolvs; 26. juli 2012 kl. 15:04.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av rolvs Vis innlegg
Er fortsatt en så gammel og utdatert router fortsatt i bruk?
Vis hele sitatet...

En solid ruter som holder lenge, er lett og modde og rimelig kraftig til relativt lite.

Hvorfor skulle denne ikke lenger fungere?
Sist endret av Freddy_fred5; 26. juli 2012 kl. 15:41.
just a speck of dust
Linksys WRT54GL må jeg si har vært den beste trådløse ruteren jeg har hatt, og ja jeg bruker den hjemme enda men da til gjestenettverket.