Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 770
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Nå jeg er lei, og trenger hjelp her.
Ca hver gang datan min har stått i dvale kommer jeg meg ikke på nett.
Når jeg åoner skjermen igjenn, våkner datan, og begynner å koble seg på nett. Men så får jeg opp denne feilmeldingen:

Om jeg slår routeren av og på igjenn kommer jeg med på nett.

Har snakket med Telenor kundeservice og Telenoreksperten flere ganger uten hjelp. Har skiftet kanal på routeren 2-3 ganger uten att dette hjalp.

Vi har samme problemet med to stk MacBook Pro og en PC.
Tviler på att problemet er med noen av dataene, soden vi opplever det samme prøblemet alle 3.

Jeg mistenker att jeg må ha ny router, noe Telenor kundeservice ikke var enige i.

Noen som har peiling på ha dette kan vere???
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hvorfor var telenor så tilbakeholdne på og gi dere ny ruter? Fattern klarte og få det nesten uten og spørre...

Uansett, prøv å resett hele ruteren til fabrikkinnstillinger, om det ikke funker kan du jo prøve DD-WRT eller lignende.

Hva slags ruter er det forresten?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Har gjennopprettet til fabrikkinstillinger og, uten att det hjalp.
DD-WRT? hva er det?
Det er en Zyxel Multimoden P2602HWT (med to antenner)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Har gjennopprettet til fabrikkinstillinger og, uten att det hjalp.
DD-WRT? hva er det?
Det er en Zyxel Multimoden P2602HWT (med to antenner)
Vis hele sitatet...
DD-WRT er en custom firmware som legger til en del med fancy ting du kan gjøre med ruteren, jeg kan sjekke om jeg kan finne noe slikt for deg.

Du kan jo prøve og tildele enhetene statiske ipadresser


Glem det, Zyxel har tydeligvis sperret for slike ting.

Om du vil kan jeg ta en titt igjennom teamviewer, men da må du kunne stole på meg.
Sist endret av Freddy_fred5; 24. juli 2012 kl. 20:37.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Om telenordeksperten ikke klarte å fikse det, så bør vel kannskje ikke du klare det heller?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Om telenordeksperten ikke klarte å fikse det, så bør vel kannskje ikke du klare det heller?
Vis hele sitatet...
Haha, telenoreksperten er jo tilnærmet lik en dude som står der og masher på tastaturet, jeg tenkte og sjekke litt rundt, tildele statiske IPer og litt diverse for å prøve ut litt.

Men såklart, om du ikke vil så skal ikke jeg si noe

Prøv og kjøpe en ny ruter eller mas litt på telenor, ett kongetips er og ta ut ruterkabelen for å så skrike dem i øret om at du ikke har nett, selvom alt er koblet til, så bare jatter du med videre til dem sender deg en ny ruter.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
tja, trur vi får ha det til gode..
hahaha har tilgode og få god service hos Telenor enda så er ikke rart du er skeptisk.....

men det kan være så mangt som kan være galt,

det jeg ville startet med er strøm innstillingene på pcen.. slår de av nettverkskortet etter en tid med inaktivitet vet jeg at det er en del jalla kort som har problemer og koble seg opp igjen når de blir aktive igjen
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Jeg har en MacBookPro, og alt sånt ser bra ut...
Hvorfor gjør du ikke bare så enkelt å slår av den trådløse funksjonen i telenormultimodem for den er helt søppel også bruker du en annen fks linksys? enten det eller prøve å oppdatere modene men det har vært/er en god del problemer med de der multimodeme med ustabilitet og sånt forskjellige ting.. telenor hjelpen snakker du med førstelinje eller andrelinje?