Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 1319
jeg har problemer... jeg satt og spilte, plutselig frøys alt seg, nå vil datamaskinen min bare komme til starter windows... skjermen blir svart, også restarter den og alt skjer på nytt. noen forslag??
på forhånd, takk
High Magus
10100's Avatar
Prøv å starte windows i sikkerhets modus
Trådstarter
14 0
dette går heller ikke.. den fryser seg helt. har formatert og innstalert win 7 på nytt også, men funker fortsatt ikke.. har også tatt med hdd til en venn, der funket den helt fint..
High Magus
10100's Avatar
Noen av komponentene som har tatt kvelden? Ram brikker kan ha løsnet?
Høres nesten ut som kjølinga i maskinen din er gåen.
Trådstarter
14 0
hvordan får jeg eventuelt sjekket om det er kjølinga som har gått til dundas uten og punge ut med spenn?
Gå inn i bios og se på temperaturene eller skru opp maskinen. Stasjonær maskin?
Trådstarter
14 0
ja, dette er en stasjonær maskin hva skal jeg se etter evt?
Sjekk bios først du, og hvor kjøpte du maskinen?
Trådstarter
14 0
hva skal jeg skjekke på biosen?? denne datamaskinen er kjøpt hos komplett i 2007, men har bare oppgradert med skjermkort igjennom tiden. Den kostet 25 tusen, så du kan tenke deg..
«Hvordan feilsøker jeg PCen min?» er det spørsmålet du skal stille deg.

Vel. Forskjellige problem har forskjellige løsninger. Heldigvis for deg, mange tidligere, og flere i fremtiden, har forumet allerede mange innlegg som kan peke deg i riktig retning for å finne en løsning på problemet. Bruk søkemotoren, så finner du nok noe.

Spørsmål: Får du skjermbilde etter oppstart (POST)?
Sist endret av waf; 11. juli 2012 kl. 19:34.
Trådstarter
14 0
den kommer bare til : starter windows, så kommer ''flagget'' også restarter pcen på nytt og går igjennom akkurat det samma -.-'
Hvis den kommer like langt hver gang er det lite trolig temperaturen som er problemet.

Du kan sjekke temperaturrer ved å gå inn i BIOS* - mer spesifikt kommer an på BIOS versjonen.
* BIOS åpner du ved å trykk F2, F10, Del, eller annet valg som skal stå nederst på skjermen under POST

Fyi: Idle temperaturer over 40-50 grader er kritiske.

Anyways, før Windows-flagget vises kan du trykke F8 og få opp andre alternativer.
Gjør dette og velg "bruk sist fungerende innstillinger/konfigurasjon".
Sist endret av waf; 11. juli 2012 kl. 19:45.
Trådstarter
14 0
det som er problemet er at jeg har formatert HDD jeg bruker, også installert win7 på nytt med en annen stasjonær fordi jeg ikke kommer noe lenger en windows flagget... aldri vært borti dette før....
Du gjentar problemet uten å prøve løsningen du er blitt forespeilet?

Da vil anbefaler at du åpner pengeboken og gir maskinen til noen som vet hva de gjør.

PS! Det siste du forklarer gir ingen mening. Det har ikke mye å si om du formaterer en disk om du installerer operativsystemet på en annen datamaskin. Får du uansett opp Windows-flagget (windows loading screen) er operativsystemet installert/ikke operativsystemet slettet.
Sist endret av waf; 11. juli 2012 kl. 19:56.
Trådstarter
14 0
jeg skrev det med tanke på bruk sist fungerende innstillinger/konfigurasjon.. har jeg da noe og ''hoppe'' tilbake til da?
Om du ikke prøver ser jeg ikke noe poeng i at noen skal hjelpe deg mer her...
Trådstarter
14 0
jeg har nå prøvd, men dette funket desverre ikke. jeg har også en video utenom at jeg prøver det

her er linken : http://www.youtube.com/watch?v=ITKgbmXvaNQ&feature=plcp

PS: ikke bry deg om blå skjerm, det er bare tven som sier ifra at den ikke har kontakt med noe.
"Recent hardware changes"

Du har vel ikke tilfeldigvis flyttet en harddisk med operativsystemet fra en annen maskin?
Trådstarter
14 0
er det problemet? jeg får ikke installert noe med den jeg har...
Om du har gjort det, så ja.

Windows installeres med drivere til- og konfigureres mot hardware du bruker, om du flytter disken loker du til alt.

Du får trykke F12 for å starte opp platen/minnepinnen du skal installere fra under POST.

Start forfra, men på riktig datamaskin.
Sist endret av waf; 11. juli 2012 kl. 20:22.
Trådstarter
14 0
fungerte ikke dette heller...
Når i 2007 kjøpte du maskinen? Om det er under fem år siden har du loven på din side.
Datamaskinen starter opp, og da uhren har tuklet med maskinen på egenhånd frafaller lov om reklamasjon ganske mye.

Hva har du gjort til nå, uhren?
Tror du burde lese deg opp på forbrukerkjøpsloven, waf.
Trådstarter
14 0
Når i 07 den er kjøpt er jeg ikke 100% sikker på... jeg fikk den i gave av min bror til konf..
Det er noe du burde prøve å finne ut.
Trådstarter
14 0
hva får jeg gjort med dette?

er det ingen som har vært borte i dette problemet som bare kan si meg hva det er? (A)
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Tror du burde lese deg opp på forbrukerkjøpsloven, waf.
Vis hele sitatet...
§ 34. Produktskader

Selgerens erstatningsansvar for tap som følge av en mangel omfatter, foruten skade på salgstingen selv, også skade på gjenstander som salgstingen brukes til fremstilling av, eller som har nær og direkte sammenheng med salgstingens forutsatte bruk.

For andre produktskader enn dem som er nevnt i første ledd, kan forbrukeren kreve erstatning med mindre selgeren godtgjør at tapet ikke skyldes feil eller forsømmelse på selgerens side.
Vis hele sitatet...
Her har kjøper selv åpnet maskinen og flyttet på hardware. Selv om at det er mange her på forumet som vet hva de holder på med når de arbeider med hardware kommer det klart frem at trådstarter ikke har denne kunnskapen, selv om han har fått halvveis til. Da dette er en ferdigbygd maskin ser jeg for meg at forseglingen er revet av slik at garantien nå er opphørt.
Hadde det vært en bærbar maskin som det var tuklet inni, så hadde det vært en annen sak. Men siden en maskin er noe som så og si _alle_ bytter ut deler på etterhvert, tviler jeg utrolig sterkt på at reklamasjon brytes om man åpner den, man kan jo bytte harddisk og RAM på de fleste bærbare uten at det bryter noe som helst. Du har jo kjøpt komponentene av komplett, og betalt de for at de skal sette sammen maskinen for deg. Så lenge man ikke har godtatt under kjøpet av maskinen, at garantier og reklamasjon brytes så fort man åpner den, så har nok TS fortsatt loven på sin side med hver enkelt komponent. Så lenge det ikke har gått fem år siden kjøpet.
Det der problemet hadde jeg også! jeg lastet ned windows 7 på en annen data brente den ut og kjørte den rett fra cden og da var problemet vekke!
Trådstarter
14 0
waf, min bror bygde denne del for del før han ga den videre til meg. eneste jeg har tukklet med er nytt kainett og skjermkort som ble satt inn for 1 års tid siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
last ned ubcd så sjekker du hdd for feil og etter ram feil så prøver du å boote opp i fks linux og se om det er problemer da også vis ikke så kan du bare laste ned windows erd og se om du ikke kan enten sette den opp til fabrikkinstillinger med d disken eller ta og gjenopprette den til senere tidspunkt.