Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 973
Bestevenninnen min er nettopp ferdig med VGS, og har søkt til høyere utdanning, men hun klarer ikke bestemme seg. Hva tror dere gir flest jobbmuligheter/utvalg av sosionom/barnevernspedagogikk? Begge utdanninger er bachelor, 3 år på høyskole/universitet. Noen med erfaringer/kunnskap innen jobbmarkedet? Har hørt hos mange at man som regel ender opp på et NAV kontor, hvis man utdanner seg til sosionom.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sosionom uten tvil. Det er mye bredere bruksområde. F. Eks innenfor barnevern. Barnevernspedagog låser en til å jobbe så og si kun innenfor barnevernet. Det er og slik at veldig mange som starteri barnevernet slutter i løpet av to år da de finner jobben meget psykisk belastende og da kan det være greit å ha alternativer
Ville gått for sosionom, selv går jeg til sosionom 2 ganger i månden, og vi har svært trivelige samtaler sammens. Virker som en fin jobb, litt blanding av psykolog og "mamma".
Sosionom så absolutt, kjempe spennende yrke med store muligheter overalt egentlig.
http://www.ssb.no/magasinet/analyse/...-08-26-01.html

I følge SSB kommer det til å bli alt for mange av disse to yrkesgruppene, og dermed blir det store problemer med å få seg jobb de neste årene da, jeg stiller meg skeptisk til disse yrkene, men takk for alle innspill.