Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1003
Hei!
Som du ser så er jeg på jakt etter en ny telefon.

Designet på HTC sin Wildfire S er noe som fanget blikket mitt med en gang. Telefonen er liten og skjermen står til størrelsen. Jeg forelsket meg i designet og den hvite fargen som kommer med. Hvorfor jeg nøler med å kjøpe den er grunnet den svake prosessoren. Jeg er ingen stor multitasker, men jeg digger kule apps og gadgets. Spesielt i flertall! Det krever en god del av prosessoren.
Og bare så du vet det, Apple er uaktuelt.

Hva jeg ser etter i en mobil:

● En tredjegenerasjons telefon som er kraftig, liten og handy. Ikke stor.
● Customization er en viktig del, jeg elsker fancy ting.
● Prisklassen 1500-3000 NOK.
● Et bra kamera innebygget, uansett forhold (natt/dag/vær).
● Et virtuelt tastatur som er behagelig å skrive på, gjerne i lengden. Ikke noe fysisk som henger på telefonen.
● En telefon som også egner seg til å ringe og sende meldinger med, ikke bare morro.

Hvis jeg søker rundt på forumet/nettet så finner jeg nok masse bra info og tips, men har lyst til å høre din mening. Dette er jo tross alt et diskusjonsforum!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
● En telefon som også egner seg til å ringe og sende meldinger med, ikke bare morro.
Vis hele sitatet...
Ikke det at jeg er veldig aktiv innen mobiltelefonverdenen, men nå tror jeg at det punktet der er ganske obligatorisk uansett hvilken telefon og prisklasse du ender opp med..

Unasett: Hva med Samsung Galaxy s2?
http://www.samsung.com/global/micros...l/feature.html
Sist endret av Bombasa; 15. mars 2012 kl. 16:56.
Personlig ville jeg tro HTC Wildfire S passer best til den beskrivelsen. I forhold til de andre "mini"-android telefonene er det den jeg syns oppfører seg raskest under bruk, og du ikke opplever at den hakker grunnet at den er litt svakere enn toppmodellene.
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ikke det at jeg er veldig aktiv innen mobiltelefonverdenen, men nå tror jeg at det punktet der er ganske obligatorisk, uansett hvilken telefon og prisklasse du ender opp med..

Unasett: Hva med Samsung Galaxy s2?
http://www.samsung.com/global/micros...l/feature.html
Vis hele sitatet...
Kraftig, tynn og fancy er den. Det skal du ha, men for mye iPhone i den, og litt for svær.
Kjøp deg HTC Sensation eller Samsung Galaxy s2 :P
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Kraftig, tynn og fancy er den. Det skal du ha, men for mye iPhone i den, og litt for svær.
Vis hele sitatet...
''For mye Iphone i den''?

Greit nok at du ikke liker apple, men du drar den vel litt langt når du tilogmed missliker telefoner som kan minne om apple sine produkter?
Sist endret av Bombasa; 15. mars 2012 kl. 17:13.
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
''For mye Iphone i den''?

Greit nok at du ikke liker apple, men du drar den vel litt langt når du tilogmed missliker telefoner som kan minne om apple sine produkter?
Vis hele sitatet...
Beklager, bare min mening. Det er bare noe ved utseendet som gjør meg kvalm rett og slett.
Hater, kjøp deg iPhone og kos deg
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Sitat av pearL1337 Vis innlegg

Og bare så du vet det, Apple er [COLOR="Lime"]uaktuelt.[/COLOR]

Hva jeg ser etter i en mobil:

● En tredjegenerasjons telefon som er kraftig, liten og handy. Ikke stor.
● Customization er en viktig del, jeg elsker fancy ting.
● Prisklassen 1500-3000 NOK.
● Et bra kamera innebygget, uansett forhold (natt/dag/vær).
● Et virtuelt tastatur som er behagelig å skrive på, gjerne i lengden. Ikke noe fysisk som henger på telefonen.
● En telefon som også egner seg til å ringe og sende meldinger med, ikke bare morro.

Hvis jeg søker rundt på forumet/nettet så finner jeg nok masse bra info og tips, men har lyst til å høre din mening. Dette er jo tross alt et diskusjonsforum!
Vis hele sitatet...

Telefonen som egner seg for deg er jo nettopp en IPhone 4. Uansett hvor mye du er imot Apple, så gi det et forsøk. Etter 4 uker kommer du til å elske den.
libra
pearL1337's Avatar
Trådstarter
Har en iPhone 3GS, den er bare dritt. Egentlig ikke min, skulle fixe den, men blir bare flere og flere problemer. Drittmobil. Må tilogmed bruke iTunes.
Sist endret av pearL1337; 15. mars 2012 kl. 17:46.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Har en iPhone 3GS, den er bare dritt. Egentlig ikke min, skulle fixe den, men blir bare flere og flere problemer. Drittmobil. Må tilogmed bruke iTunes.
Vis hele sitatet...
Ikke rart du ikke liker den når den er delvis ødelagt og du ikke gidder å fikse den..
En ny Iphone fungerer ganske bra. Det gjør forsåvidt det meste som er nytt og ikke delvis ødelagt fra før av.

Min 2g har vært ibruk siden lanseringsdatoen og fungerer enda helt topp.


Uansett, siden du absolutt ikke vil ha Iphone, så er vel Samsung Galaxy s2 eller Wildfire S de to telefonene som passer deg best.
Les litt om specs og velg en av dem.
Sist endret av Bombasa; 15. mars 2012 kl. 18:32.
Støtter Bombasa der.

For min del er Iphone uaktuelt her og. Sitter med en Desire HD nå, og har holdt en del på med Galaxy S2. At du klarer å sammenligne en Galaxy S2 med en Iphone er for meg uforståelig. Det eneste som ligner litt er vel skallet på utsiden, selv om selv det ikke er helt sammenlignbart.

Forøvring siden du ikke liker Galaxy S2, så kanskje du vil like en av Sony Ericssons Androidtelefoner? Kan i såfall anbefale Arc.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Anbefaler HTC Sensation eller Galaxy S II av erfaring. Knallbra telefoner. iPhone er også dritbra, burde vurderes på det sterkeste.
De aller fleste mobilene som blir nevnt her inne ligger på salg hos komplett nu. Timesalg der, så jeg anbefaler at de som skal ha ny mobil ta en sjekk nu. Timesalget er fra 19:00-20:00(mobil, gps osv)
Sist endret av Gulingen; 15. mars 2012 kl. 19:05.
Vet ingenting
Nokia Lumia 800?
HTC Incredible S?