Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1521
Hei. Jeg fant igjen en gammel t-skjorte i bunnen av skuffen, den er helt fabelaktig; Rød med masse sorte seilbåter. Problemet er bare at vi har vokst i forskjellige rettninger, t-skjorten og jeg. Nå er den er nok mer passende til en type i sin tidlige pubertet.
Da jeg er en ganske kjip type, vil jeg ikke gi den bort til en passende bruker, men heller strekke den i passende størrelse på ettellerannet vis.
Er det noen av dere som har noen erfaring med forstørring av klær?
Eneste erfaringen jeg har med å strekke tskjorter er at de blir utrolig stygge i kantene nede, vil se ut som du har på deg en liten kjole med svipp helt nederst.

Dessverre.

du kan jo henge den på veggen eller noe?
Spør din mor/bestemor om kjærringråd, de vet best!
Ja, det er sant. Også har ryggen en tendens til å bli rar. Men det må da finnes en måte?
Jeg har også et par t-shirts jeg har vokst fra litt som jeg ikke klarer å gi slipp på.
Jeg bruker enkelt og greit å stille meg til med nederste del av t-skjorta under føttene, så drar jeg oppover.
Det kommer an på hvor mye mindre den er enn deg, eller hvor tykk(sterk) den er, og som nevnt tidligere kan noen bli litt videre nederst og mister fasongen en del, men det blir litt mindre om man setter føttene kun på midten av kanten, å strekker etter kantene til slutt hvis de blir for korte og midten henger lenger ned, for det ser ikke bra ut.
Hvis den er for trang er det bare å dra den litt i sidene når du har tatt den på deg, så du slipper at det stikker ut små punk frampå skjorta hvor du tar tak å drar.

Hvis den er for kort bak, sett den på kanten og bøy deg fremover.

Kjenner du en stor person som ikke tar seg selv så høytydelig kan du også be han bruke den en stund før deg!

Edit: Sett deg på kanten**
Sist endret av Teddybe4r; 23. desember 2011 kl. 20:11.
Er hvertfall lurt å strekke klærne når de er våte, det fungerer bedre og det blir mindre skade på fibre og mikrogranuler.
Men passformen forringes jo vesentlig av strekkingen som nevnt. Har jeg noen t-skjorter som er for små bruker jeg de bare under en jumper med glidelås foran sånn at man ikke kan se at den egentlig stopper 10cm over buksekanten.
Takk for tipsene! Skal prøve å fukte den. Kaldt vann er vel foretrukket, da det er varmt som krymper ting? Angående å gå med den inkognito under en hoodie e.l. ser det veldig klysete ut, da alt blir så tettsittende.
Kopier tskjorta og bestill en størrelse større koster par hundre..
hvis du har en butikk i nærheten som trykker skjorter så kan du kjøpe deg en skjorte på H&M til 75 kr eller noe, helt vanlig basic grå, hvit eller svart, å ta den med til trykking. Koster kanskje bare et par hundre
Om jeg ødela eller vokste ut av mine favoritt t-skjorter tidligere klippet jeg ut de delene jeg likte(som regel printen/broderingen) og sydde det inn i andre plagg. Kanskje en idè?
har et helt supert triks ass. når mine T-shirts blir for små pleier jeg å gi dem bort til fretex åsså kjøper jeg nye! det funker hvergang!

stop being a cheap ass!
Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre, men jeg vet om en metode hvis du har for små sko, da fyller man bare skoene med vann, gjerne i plastpose oppi skoene, og setter deretter skoene rett i fryseren. vannet vil fryse og bli til is, som tar mere plass enn vann, og derfor vil skoene bli litt større.

men jeg tror ikke denne metoden vil funke på t-skjorten din desverre
Sitat av luiigii Vis innlegg
har et helt supert triks ass. når mine T-shirts blir for små pleier jeg å gi dem bort til fretex åsså kjøper jeg nye! det funker hvergang!

stop being a cheap ass!
Vis hele sitatet...
Hvorfor tror du dette handler om penger?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hva ellers?!
vis enn digger akuratt den t-skjorta såå mye kan man finne ut hva merke den er å kjøpe en ny HELT lik! litt kjedelig spør du meg, men vett om masse folk som har gjort d!^^