Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1889
Jeg las en artikkel på VG for litt siden der diverse hackere sa at de LETT kunne hacke både en iPad og en iphone. Skummelt. Ja, jeg er litt paranoid.

Viss man skrur av Wifi på iphone og Ipad, sant det går ikke an at de blir hacket da? Eller må man skru av mobildata/3G på iphone for å være helt sikker?
For å være heeeelt sikker, er det tryggest at du har den avslått, gjemt nederst i skuffen under håndklærne. Eller noe sånt. :-)
PARANOIA, faen er det mulig. Da kan du like så godt slutte å bruke mobil og internett. Selg bilen din i samme slengen, den kan bli stjålet!
Så vidt jeg vet må de være på samme wifi som deg og kontrollere alle "pakkene" du sender med iPhone osv. så jeg tviler på at du blir hacket dersom det er snakk om hjemmenettet Jeg stiller meg også kritisk til at de kan hacke deg dersom du har på mobildata/3g, men jeg er ingen ekspert så jeg vil ikke si noe konkret her. Hadde man kunnet hacke folk som befinner seg hvor som helst på satelitt-nett, ville nok mange fler blitt hacket^^
Hadde Apple gitt ut en belønning på si 10 mill til den første i verden som klarer å hacke en Iphone og Ipad, så hadde det ikke gått lange tiden før folk hadde klart det.

Men igjen, det meste elektroniske kan idag tukles med av folk som har virkelig peiling. Hvorfor noen derimot skulle tukle med din telefon, en random ung person er jo bare bingo.

Og kom deg av pcen gutt. Det er jo det enkleste å hacke av alt.
husk å sjekk stikkontaktene, det kan være skulte mikrofoner der..
Sitat av Spirituell Vis innlegg
PARANOIA, faen er det mulig. Da kan du like så godt slutte å bruke mobil og internett. Selg bilen din i samme slengen, den kan bli stjålet!
Vis hele sitatet...
Flott. Samtidig kan du gi en god faen i å poste slike unødvendige innlegg. Takk for alle andre svar!
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Jeg las en artikkel på VG for litt siden der diverse hackere sa at de LETT kunne hacke både en iPad og en iphone. Skummelt. Ja, jeg er litt paranoid.

Viss man skrur av Wifi på iphone og Ipad, sant det går ikke an at de blir hacket da? Eller må man skru av mobildata/3G på iphone for å være helt sikker?
Vis hele sitatet...
Cluet er vel at de færreste endrer root passordet?
Sitat av nudo Vis innlegg
Cluet er vel at de færreste endrer root passordet?
Vis hele sitatet...
Cluet er vell strengt tatt at det har lite å si, da det er nettverket som blir avlyttet, ikke iPaden osv. Nå skal det nevnes at dette ikke er spesielt for Apple-produkter, men gjelder også PC/Android telefon-nettbrett.
Frem med sølvpapirhatten
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Flott. Samtidig kan du gi en god faen i å poste slike unødvendige innlegg. Takk for alle andre svar!
Vis hele sitatet...
Jeg postet innlegget mitt for å få deg til å skjønne at ingen er etter deg, og ingen vil hacke deg. Du er enormt paranoid hvis du virkelig tror folk sitter på macern og prøver å finne ut hva du søker på telefonen din.

Kan forsikre deg at facebook og generelt alle kjente tjenester bruker kryptert dataoverføring, så du er trygg for folk som vil plukke opp packets.

Så da ber jeg deg om å seriøst gi en god faen i å poste slik unødvendig tråd.

Btw, enter funker bedre enn 50 mellomrom.
Vel, facebook er ikke spesielt safe hvis du ikke bruker https. Har sniffet litt rundt på åpne trådløse nett i byen den siste uka, og hver gang fått opp facebook, twitter og google-kontoer (mellom 5 og 15 hver gang). Droidsheep er skumle greier, så å si at "facebook er safe" blir feil, fordi det kun er "safe" om du bevisst bruker sikker tilkobling.
Sitat av krJo Vis innlegg
Vel, facebook er ikke spesielt safe hvis du ikke bruker https. Har sniffet litt rundt på åpne trådløse nett i byen den siste uka, og hver gang fått opp facebook, twitter og google-kontoer (mellom 5 og 15 hver gang). Droidsheep er skumle greier, så å si at "facebook er safe" blir feil, fordi det kun er "safe" om du bevisst bruker sikker tilkobling.
Vis hele sitatet...
Det er veldig sant. Tror ikke det er så mange som tenker over https-bruk i nettleseren Det gjorde ihvertfall ikke jeg før jeg meldte meg inn i freak!
#Offisielt Trønder
Unødvendige svar fra mange her syns jeg.

Alle er forskjellige og kanskje han ikke er helt verdensmester på IT? Mennesket er laget slik at vi skal ikke vite alt. Det er derfor vi lærer.
Sist endret av simonpro; 22. desember 2011 kl. 00:14.