Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 889
Jeg har nettopp kjøpt meg ny iPhone, og har like mye datakunnskaper som besteforeldrene deres.

Jeg har lagt inn mye musikk fra Macbooken min på iPhonen min. Når jeg kobler iPhonen min til min gamle datamaskin, så får jeg ikke til å legge til sanger fra datamaskinen min til iPhonen min, uten at alle de gamle sangene mine på iPhonen blir slettet.

Hva gjør jeg feil?
Tingen med Apple produkter(iPod/iPhone) er at de "binder" seg til 1 stk iTunes. Altså, nå som du har brukt iTunes på din Macbook så er den bundet til Macbooken´s iTunes, hvis du skjønner. For å binde til en ny iTunes så må alt slettes og overføres pånytt fra den nye.
Anbefaler bare å kopiere/flytte musikken på datamaskinen din over til Macbooken, for å så synkronisere dem over til iPhone.

PS: Gratulerer med ny telefon, har ganske ny iPhone 4s selv, storfornøyd!
Sist endret av xcitu; 28. november 2011 kl. 19:12.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Tingen med Apple produkter(iPod/iPhone) er at de "binder" seg til 1 stk iTunes. Altså, nå som du har brukt iTunes på din Macbook så er den bundet til Macbooken´s iTunes, hvis du skjønner. For å binde til en ny iTunes så må alt slettes og overføres pånytt fra den nye.
Anbefaler bare å kopiere/flytte musikken på datamaskinen din over til Macbooken, for å så synkronisere dem over til iPhone.

PS: Gratulerer med ny telefon, har ganske ny iPhone 4s selv, storfornøyd!
Vis hele sitatet...
Riv ruskende galt. Gå på itunes > Butikk > Autoriser denne maskinen. Du kan ha et stk Apple device synca mot opp til 5 maskiner.
Sist endret av mo3; 28. november 2011 kl. 19:17.
Sitat av xcitu Vis innlegg
Tingen med Apple produkter(iPod/iPhone) er at de "binder" seg til 1 stk iTunes. Altså, nå som du har brukt iTunes på din Macbook så er den bundet til Macbooken´s iTunes, hvis du skjønner.
Vis hele sitatet...
Du kan sette på at du organiserer musikken manuelt, da kan du legge innpå musikk fra så mange datamaskiner du vil.

Det som nok er problemet, er at man kan ikke legge sanger til fra en PC hvis ipod er formatert for Mac.
Men hvis den er formatert for PC kan man legge til både fra PC og Mac.


Så det enkleste er nok som xcitu sier å bare overføre musikken til macen, slik at du kan la den synkronisere alt annet(apps, bilder og videoer).
Tusentakk.

nFF = norges mest datakyndige folk i mine øyner.
Sist endret av ClaesGreve; 28. november 2011 kl. 19:18.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Riv ruskende galt. Gå på itunes > Butikk > Autoriser denne maskinen. Du kan ha et stk Apple device synca mot opp til 5 maskiner.
Vis hele sitatet...
Det visste jeg ikke, takk for at du opplyste om det.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Tusentakk.

nFF = norges mest datakyndige folk i mine øyner.
Vis hele sitatet...
Håper ikke du siktet til meg også nå, jeg brukte en uke på å finne ut at jeg kunne høyreklikke på macen min ved å bruke to fingre.
Brukte ctrl-tasten til å høyreklikke hver gang, og det var ikke før jeg klaget over den ubrukelige macen min til en kompis, og han forklarte meg mellom latterhikstene, at jeg fant det ut.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
Håper ikke du siktet til meg også nå, jeg brukte en uke på å finne ut at jeg kunne høyreklikke på macen min ved å bruke to fingre.
Brukte ctrl-tasten til å høyreklikke hver gang, og det var ikke før jeg klaget over den ubrukelige macen min til en kompis, og han forklarte meg mellom latterhikstene, at jeg fant det ut.
Vis hele sitatet...
Sikter til dere alle. Er det snakk om dataproblemer, er som oftest svaret her på nFF å finne. Jeg har nok erfaring med flere dager venting på dårlig kundeservice.
Google er også en fin ting

Jeg blir stadig overraska over folk som har brukt forskjellige maskiner (både mac og windows) i årevis, har irritert seg over en ting, men ikke har prøvd f.ex. å trekke bilder over fra et vindu til en mail, eller bare å google et spørsmål...