Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 960
Har tenkt å sette opp en server slik at jeg og mine venner har ett sted å ha bakup og muligheter til å hente dokumenter/programmer/streame filmer fra hvorsomhelst.

Har googlet litt smått, men trenger litt erfaringer.

Det jeg leter etter er ett program som er gratis, lett og sette opp brukere med tilgang til spesifike områder, og man må kunne stille inn rettigheter for hver enkelt mappe.

Noen ideer?
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
Sjekk ut dropbox.
Vis hele sitatet...
Likte den ikke.
Sitat av ProBook Vis innlegg
Likte den ikke.
Vis hele sitatet...
Fordi..?
[COLOR="White"]titegn[/COLOR]
Du burde kanskje nevne hvilken platform du er på? I tillegg så setter du ikke tilgangsrettigheter på mapper på en ftp server, du styrer det via grupper og brukere.

Streaming fra FTP er ikke særlig ideelt.

Er du på *nix-platform så er vil jeg anbefale glftpd. Utbredt og mye brukt FTPD som har et busslass med addons\extensions tilgjengelig og mange gode tutorialer.

På windows har jeg kun brukt "non-free" FTPD's (da i hovedsak RaidenFTPD). Men har lest en del innlegg hvor folk anbefaler http://filezilla-project.org/
Trådstarter
Sitat av Nenzo Vis innlegg
Du burde kanskje nevne hvilken platform du er på? I tillegg så setter du ikke tilgangsrettigheter på mapper på en ftp server, du styrer det via grupper og brukere.

Streaming fra FTP er ikke særlig ideelt.

Er du på *nix-platform så er vil jeg anbefale glftpd. Utbredt og mye brukt FTPD som har et busslass med addons\extensions tilgjengelig og mange gode tutorialer.

På windows har jeg kun brukt "non-free" FTPD's (da i hovedsak RaidenFTPD). Men har lest en del innlegg hvor folk anbefaler http://filezilla-project.org/
Vis hele sitatet...


Planen var å kjøre windows 2008 server, siden den har jeg liggende.

Burde jeg kjøre Standard, Enterprise eller datacenter? Maskinen skal brukes til FTP og fildeling over lokalt nettverk, muligens en nettside.
Trådstarter
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Fant ikke noe info om programmet på siden demmes..