Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3351
Heisann

Jeg har tenkt meg en tur til sentral/øst-Europa etter sommerferien, i september regner jeg med. Valget faller på enten Praha, Beograd eller Budapest, og om det er noen som har vært i disse byene og kan fortelle om det er verdt å ta turen, og hvorfor, så hadde det vært strålende. Jeg tenkte i første omgang å ta en langhelg, og få skviset inn en natt med en smak på utelivet, noe jeg hører er bra i alle tre byene.

Hvordan er shoppingmulighetene i disse byene, spisesteder, og hosteller?

All hjelp mottas med takk
Praha :
En fantastisk by. vi var der hovedsaklig for og feste , så jeg begynner med utelivet og spisestedene.
Utelivet er supert , det er et stort universitet i praha , så det er drøssevis med studenter. ikke forvent deg for mange lokale ute på byn i turiststrøkene.
Til dere vil jeg anbefale "Prague pub crawl" , en begivenhet som ledes stort sett av lokalkjente studenter. Her betaler man ca 100 nok , som gir deg 2 timer gratis drikke på "pubcrawl bar". Man går så videre ifølge med en guide , som tar deg til de hotteste stedene. VIP inngang. Siste stoppested er europa's største nattklubb.
Ølpriser varierer fra 15-40kr alt etter øltype og stedet. Drinker ca 30 nok.

Bespisning : Det finnes mange bra restauranter i Praha. Den store favoritten er en søramerikansk biffrestaurant , som ligger på venstrehånd i på torget rett ved siden av den astronomiske klokken. 600g biff for 100nok , fantastisk sted.

Hoteller : Vi bodde på hotell , så hostel er jeg ikke kjendt med. vi betalte 300kr natta for 4man's room.

Severdigheter : Den astronomiske klokke , karlsbroen , slottet , sexmuseumet , torturmuseumet , john lennon muren , og masse annet.
Kan og nevne byen har en Arkitektur som tar pusten fra en.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Hei, takk for godt svar! Det blir nok Praha, en venninne ville være med dit så
Budapest er den fineste byen i Europa jeg har vært i men har bare hørt gode ting om Praha, så hadde valgt det selv.