Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1472
Hei. Skal kjøpe litt mer RAM nå. Til nå har jeg bare dette. Tenker å få meg 4GB til. Er det noen som klarer å finne RAM til meg?

Hovedkortet mitt er: MSI 770-C45, Socket-AM3, DDR3 ATX, AMD770+SB710,4DDRIII,1PCI-E*16,2PCI-E*1,3PCI,6SATAII,GbLAN

Håper at noen kan hjelpe meg her
Takk for kjapt svar.

Men det er IKKE sånn at man ikke kan bruke RAM med forskjellige merker sammen? Men denne da?
I min bærbare PC har jeg RAM av typen Kingston og Corsair så jo du kan bruke ram fra forskjellige produsenter
Hmm, okey
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Takk for kjapt svar.

Men det er IKKE sånn at man ikke kan bruke RAM med forskjellige merker sammen? Men denne da?
Vis hele sitatet...
For optimal ytelse er det vel sagt at man skal bruke like RAMbrikker, men dette vil nok ikke ha noe særlig å si.

Det du burde vite er at det ikke er noe vits å kjøpe bedre (raskere) brikker enn det du har i pcen orginalt, fordi RAM'en vil uansett klokkes ned til samme hastighet som de treigeste brikkene
Skjønner. Men er det noe forskjell på å kjøpe 2gb-x-2gb og 4gb brikke? Untatt at det tar mer plass med 2x2..
Desto større density du har på brikkene jo bedre. (Mao hvor store de er).
Dette gir muligheter for mer senere, istedet for å stocke opp flere mindre brikker.

Kan også være penalties på noen systemer dersom du ikke installerer brikker med høyest kapasitet først f.eks.
Gikk for denne jeg

Har en lik bare 2GB, men den er 1333 MHz (PC3-10600), mens 4GB er PC3-10666. Noe stor forskjell eller?
Ikke stor forskjell, men hvis hovedkortet ditt er kresent nok kan du få problemer.

Derfor kjøper man alltid like brikker og/eller par og/eller tri-kits med brikker.
"DDR3"
Der listet du opp ram-typen selv : )