Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 822
Hallo! Har nettopp fått meg ny pc og har installert Windows XP Professional Black Edition på den, fordi jeg liker det OSet veldig godt!
Men har vært innpå tanken på å kjøpe W7. Hvordan er W7 mtp gaming vs XP? Er det så store forskjeller at jeg bør skaffe meg W7?

Takker for gode innspill!
Windows 7 all the way. Du blir fort vant til det etter å ha brukt XP, og det OS'et er utdatert som pokker.. Crappy 64-bit, altså veldig lite RAM du kan ha + ingen DX10 eller 11..
Okey. Tror jeg bare får skaffe meg det asap da. Men hvis jeg har 2GB ram at the moment(skal oppgradere til 4 snart), bør jeg da bare installere x64 med engang?
Bare installer x64 med en gang. Da slipper du jo reinstallere senere.

Uansett ingen prisverdige negativer med x64 kontra 32bit, selv om du ikke skulle ha mer enn 4gb med minneadresser.
Sist endret av Kinseek; 29. april 2010 kl. 20:59.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Okey. Tror jeg bare får skaffe meg det asap da. Men hvis jeg har 2GB ram at the moment(skal oppgradere til 4 snart), bør jeg da bare installere x64 med engang?
Vis hele sitatet...
Ja, det anbefales.
Sitat av Grix Vis innlegg
Crappy 64-bit, altså veldig lite RAM du kan ha
Vis hele sitatet...
Kan du utdype litt?
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Kan du utdype litt?
Vis hele sitatet...
Tipper han mener XP sin 64-bit

Men takk for svar, skal kjøpes og installeres!
Fikk min windows 7 i posten i dag og er superfornøyd
Liker gui'n bare mer og mer, første gang for meg at alt bare smatt rett inn av drivere.
Hei, tenkte jeg kunne komme med ett lite spørsmål her istedefor å lage ny tråd..
Jeg har en ca. 7år gammel pc som jeg vurderer å instalere windows 7 på.. har Xp home edition (v2002) nå..
Det jeg lurer på er om dette vil være en fordel med tanke på hastighet o.l.

Slik ser pc'en min ut:

RAM: 512MB
Prosessor: Intel pentium 4 CPU 2.80GHz
Skjermkort: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400, 64MB
Harddisk: 120GB

Trenger dere mer info, bare spør :P

Veit at den er crappy, men trenger ikke å ta den diskusjonen her!

Ønsker ikke å ta over tråden, eller skape noen debatt, så helst korte konkrete svar

Takk på forhånd
Sist endret av Znerk; 5. mai 2010 kl. 20:50.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Znerk Vis innlegg
Hei, tenkte jeg kunne komme med ett lite spørsmål her istedefor å lage ny tråd..
Jeg har en ca. 7år gammel pc som jeg vurderer å instalere windows 7 på.. har Xp home edition (v2002) nå..
Det jeg lurer på er om dette vil være en fordel med tanke på hastighet o.l.

Slik ser pc'en min ut:

RAM: 512MB
Prosessor: Intel pentium 4 CPU 2.80GHz
Skjermkort: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400, 64MB
Harddisk: 120GB

Trenger dere mer info, bare spør :P

Veit at den er crappy, men trenger ikke å ta den diskusjonen her!

Ønsker ikke å ta over tråden, eller skape noen debatt, så helst korte konkrete svar

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Mitt første instinkt er at noe nyere enn XP på den der er noe du kan glemme...
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du burde evt prøve noe XPLite greier på den der
Ifølge minimumskrava til Windows 7 vil ikke dette fungere så bra, men en kammerat av meg som har bra greie på detta sa at det ville fungere, kanskje til og med bli rasker enn med XP.. Hva vil dere si til dette?

igjen, takk for svar