Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 935
hallo, har kobla tv-en til pcen med s-video. jeg har en sånn her , så jeg kobla den grønne ledningen i den i den røde inngangen på tv'en, og det blir bare svart hvit. skal det kunne gå å få farger med de ledningene jeg har brukt? eller trenger jeg flere ledninger??
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Søk og du skal finne:

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=120667

Her er det en del ting du kan prøve.
Mathiasbk's Avatar
Trådstarter
det kommer jo svart og hvit, så det er joe noe riktig. eller må jeg ha noe lignende det her? http://i17.ebayimg.com/01/i/001/11/73/e135_1_sbol.JPG
Mathiasbk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Søk og du skal finne:

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=120667

Her er det en del ting du kan prøve.
Vis hele sitatet...
hjalp ikke noe det der
Det skal være mulig å få flere farger med de. Har du flere utganger på skjermkortet ditt, BRUK dem. Fargen på kablene spiller ingen rolle, bare at fargen på pluggen på skjermkortet og fargen på tv-en er koblet sammen med en kabel.

Eksempel: Rød plugg på skjermkort, rød plugg på TV.
Mathiasbk's Avatar
Trådstarter
jeg har 2x ATi Radeon HD 4850 skjermkort, begge skjermkortene har 2 DVI utganger, og en s-video utgang.
Åja. Dette skal du koble på den gule i tven tror jeg
Mathiasbk's Avatar
Trådstarter
Sitat av VLK Vis innlegg
Åja. Dette skal du koble på den gule i tven tror jeg
Vis hele sitatet...
ja, det har jeg gjort

siden det står "video" under den, og på rød og hvit står det "Audio l/R"

men fikk det til

vet ikke helt hva jeg gjorde men har plundra med det her sykt lenge før uten å få det til å funke

men har en veldig gammel tv så det er veldig dårlige farger da, men bedre en ingen ting
siden du få svart hvit så er pc'en din sender ut NTSC og tv'en motar på PAL. sette begge 2 til samme og du vil få farger.
så lenge du får bilde så er det ikke noe feil med kabel.

hvis du bruker den gule pluggen er det feil pal/ntsc
hvis du bruke plugg med 4 pinner inni så får du og svart hvit hvis en av ledern manger.
den kabelen du viser til er ikke en S-video kabel, men en adapter slik at du kan få ut komponentvideo fra kortet ditt.

hvis du har komponent inn på TV-en din, må du koble til alle ledningene der, på riktig farge
Så du har farger nå?

EDIT: Selvfølgelig!
Jeg har jo hatt samme problem før, har ikke lest postene dine ordentlig, det VivaLatrina sier, gjorde jeg også. Det fungerte da også Gjør det han sier.

EDIT2: Eller altså, hvis du også har en S-video inngang på tven, må du ha en S-video kabel, og da kobler du på s-video på begge ender.
Sist endret av VLK; 26. juni 2009 kl. 20:40.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av ranvik Vis innlegg
siden du få svart hvit så er pc'en din sender ut NTSC og tv'en motar på PAL. sette begge 2 til samme og du vil få farger.
så lenge du får bilde så er det ikke noe feil med kabel.
Vis hele sitatet...
Er ikke alle tver som støtter feks komponent og s-video over scart, og vil i mange tilfeller kun produsere sort/hvitt-bilde.