Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 914
Hei,

noen ganger så holder jeg et lite lokalt nettverk hvor det er omtrent 10 av oss.
Uansett, når vi alle sitter der samlet så er det hovedsaklig CS:S, HL2DM og DOD vi spiller - men ofte så bytter de andre til noen fullstendig irrelevante spill og det ender opp med at alle spiller forskjellige spill, som jeg føler ødelegger LAN-ånden

Det jeg vil gjøre da, er å skaffe ett eller annet program som kan blokkere forskjellige spill fra å få kontakt med internett, slik at det bokstavelig talt blir tvunget til å spille sammen !

Så er det noen som vet om et slikt program ?


Vennligst ikke skriv noe annet enn svar på spørsmålet mitt..
installer en firewall og sperr ALT borsett fra det spille dere spiller, normalt så har vært spill egen port range dem bruker.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Kan jeg bruke brannmuren som kommer med Norton Antivirus ?

Eller har du en link eller et navn på en som er bedre ?
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Kan jeg bruke brannmuren som kommer med Norton Antivirus ?

Eller har du en link eller et navn på en som er bedre ?
Vis hele sitatet...
den box'en eller pc'en som gir ut inet til alle dem andre kan det ja. Norton Antivirus er en firewall for DIN pc ikke alle andre sin pc. sjekk ut m0n0wall eller andre som kjøre på egen pc med 2 lan kort.
det kuleste å mest lærerike er å sette opp en dedikert server på lanet, vil annbefale windows server 2008 bruker dere en switch på lanet eller router?
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Bruker switch.

Hva er det som er så lærerikt med en dedikert server ? Hva kan man skal med den i det hele tatt ?

Spør av nysgjerrighet.
den kan gjøre ganske mye kult, hvis du liker sånt da :P Active directory har du kanskje hørt om? Filserver, dhcp-server, webserver, firewall mye rart, annbefaler hvis du vill lære å få tak i opplæringsvideoer fra CBT Nuggets eller Trainsignal. ellers finnes det sikkert mye gode tutorials, bare å google