Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 881
[COLOR="Silver"](Jeg vet det er tråder som ligner, men ingen angår dette eksakte problemet.)[/COLOR]

For ikke så lenge siden, fant jeg ut at det var mulig å installere et nytt operativ system til PS3, noe som hette Yellow Dog Linux.
Det får PS3 til å oppføre seg som en helt vanlig datamaskin, bare at den kan refereres til som en super computer, siden innmaten er ufattelig bra.

http://img3.nettby.no/users/c/a/n/candyskull/files/ydl.jpg

Uansett, jeg satte igang og fulgte en "How To" film, på youtube som forklarte step-by-step hvordan jeg skulle installere det på en Standard Definition TV (SDTV).

Jeg lastet ned programvaren og la den innpå en DvD-R disc. Alt gikk som smurt.
Jeg satte den i PS'en, tok backup, formaterte og trykte på "Install Other OS".
Etter at den restartet, kom det opp en masse tekst og linux pingvinene akkurat som forventet. I den første "Kboot'en", trykte jeg TAB helt til jeg kom frem til den installasjons måten jeg ville ha (install_ps3_480i (noe i den duren)).

Jeg fulgte installasjons prosedyren akkurat som det var gjort i tutorialen fra youtube, og ting kunne ikke gått bedre.
Etter at jeg var helt ferdig med installeringen, kom jeg tilbake til all den teksten og linux pingvinene (akkurat som forventet) og da satte jeg meg bare til å vente, til den andre Kboot'en skulle komme, og alt skulle gå automatisk herfra.

Det endte med at kboot'en kom, men intet annet.
Den gikk slettes ikke automatisk, og ingen command jeg prøvde fikk den til å rikke på seg.
Jeg trykte TAB, som på den første kboot'en, og endte opp med å installere alt på nytt.

Etter den andre installasjonen, kom jeg tilbake til samme sted for den andre Kboot'en fortsatt ikke vill gå automatisk.

Etter å ha lest manualer og flere tutorials, kom jeg meg iallefall vekk fra all den teksten og tilbake til standard OS (PS3), ved å skrive i kboot: game.

Men jeg har fortsatt lyst å installere programvaren !
Så det jeg lurer på er: Kan noen si meg hva jeg skal gjøre på den andre kboot'en ? Er det noen som har greid å installert YDL [COLOR="Orange"]problemfritt[/COLOR] på en STDV, så vær så snill å fortell meg hva jeg skal gjøre !

Problemet er [COLOR="Blue"]fikset[/COLOR], Yellow Dog Linux 6.0 er installert og fungerer !

Etter å ha gått gjennom installasjonsveiviseren (for 480i brukere (SDTV)), og kom til den andre kboot'en, skrev jeg inn "exit" og trykte enter.
Istedenfor at alt ble svart eller det kom opp en feilmelding som det alltid gjør, kom det opp en tredje kboot !

I den trykte jeg "ENTER" (uten å skrive noe), og da begynte ting å skje !

Derfra tok det ikke mer enn 5 minutter før programmet var oppe og kjørte !


[COLOR="Blue"]Yellow Dog Linux 6.0[/COLOR] anbefales på det varmeste, men når det gjelder standard definition tv'er, så er oppløsningen dårlig, og teksten vanskelig å lese.
Men har du en HDTV, så er det ikke noenting som sier meg at du ikke burde installere YDL !

http://www.ehomeupgrade.com/media/yellow_dog_linux_ps3_graphic.jpg


hh

Nå som jeg har installert [COLOR="Blue"]YDL[/COLOR] på [COLOR="Sienna"]SDTV[/COLOR], er oppløsningen og kvaliteten i seg selv, dårlig.

Er det noen som vet om en måte jeg kan stille opp kvaliteten ?
Sist endret av thecakeisalie; 30. november 2008 kl. 13:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.