Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1324
Det jeg er ute etter er en "ny" internett leser, jeg har personlig utelukket Internet Explorer (grunnet en masse uforhindrede idiotiske pop-ups).
Akkurat nå har jeg FireFox, men det er litt "buggy", ofte så er tilbake knappen og flere knapper umulig å trykke på. Det opprettes ofte flere prosesser av FireFox på en gang, og setter ned hastigheten.

Har også prøvd safari, jeg antar at det funket rimelig bra, men det var å annerledes fra FireFox og IE, at jeg bare skiftet tilbake til FireFox.

Uansett - Er det noen som har et forslag til en god internett leser, som både: forhindrer pop-ups, har god hastighet og ikke minst er gratis !

Alle forslag blir godt mottatt

(Burde vært i Internett kategorien, beklager, er ny her og har ikke lest så godt igjennom forumet enda. Beklager igjen)
Sist endret av thecakeisalie; 28. november 2008 kl. 15:40. Grunn: Misplassering
De to store som du ikke har nevnt er Opera og Chrome. Prøv dem begge, i den rekkefølgen.
Vel, rare problemer du har hatt med firefox. jeg har brukt den i flere år og aldri hatt store problemer med den. Hvis du vil prøve en annen nettleser kan jeg anbefale Opera. Den er prima, norsk og gratis

opera.no
Sikkerhetsklarert
I fare for å starte en FF vs Opera diskusjon;
Opera er undervurdert. Den har alt. Skjønner ikke hvorfor folk bruker FF fremfor opera.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
De to store som du ikke har nevnt er Opera og Chrome. Prøv dem begge, i den rekkefølgen.
Vis hele sitatet...
Nevnte ikke Opera, men har prøvd den.
Og i likhet med safari var den meget "uvant".
Chrome derimot har jeg ikke prøvd. Setter igang umiddelbart med testing

Takk for forslaget
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Akkurat nå har jeg FireFox, men det er litt "buggy", ofte så er tilbake knappen og flere knapper umulig å trykke på.
Vis hele sitatet...
Ofte? Som andre sier, så var jo det litt rart. Er det bestemte sider der problemene oppstår eller random? Har du prøvd å reinstallere?
Sist endret av EmanOn; 28. november 2008 kl. 15:54.
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Nevnte ikke Opera, men har prøvd den.
Og i likhet med safari var den meget "uvant".
Chrome derimot har jeg ikke prøvd. Setter igang umiddelbart med testing

Takk for forslaget
Vis hele sitatet...

Spør firefox om de kan designe og lage en egen nettleser for deg.

Hva forventer du alle er sånn.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Sitat av EmanOn Vis innlegg
Ofte? Som andre sier, så var jo det litt rart. Er det bestemte sider der problemene oppstår eller random? Har du prøvd å reinstallere?
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt helt tilfeldige tidspunkter at dette skjer, men når det først skjer så må jeg restarte datamaskinen.

Har ikke prøvd å re-installert, nei.
Chrome er genial. Den og kan være litt uvant. Jeg synes det også etter å ha brukt FF i flere år. Men etter et par dager med Chrome likte jeg den MYE bedre enn jeg noen gang har gjort med FF eller Opera eller noen andre nettlesere....
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Spør firefox om de kan designe og lage en egen nettleser for deg.

Hva forventer du alle er sånn.
Vis hele sitatet...
Sant nok, det handler om å tilpasse seg, men det skader ikke å se etter en internett leser som kanskje passer deg bedre enn de fleste andre.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
I fare for å starte en FF vs Opera diskusjon;
Opera er undervurdert. Den har alt. Skjønner ikke hvorfor folk bruker FF fremfor opera.
Vis hele sitatet...
Vel , Opera er undervurdert , det er den perfekte nettleser for de fleste , men vil si at firefox har bedre støtte for plugins osv .

Personlig bruker jeg Epiphany / Firefox avhengig av hvilket OS jeg bruker.
Sitat av thecakeisalie Vis innlegg
Har ikke prøvd å re-installert, nei.
Vis hele sitatet...
Hm... hvis du ikke har nyeste versjon kan du se om oppdatering fikser det. Hvis det ikke løser problemene, er det mulig du burde prøve å reinstallere Firefox, bare huske å ta backup av bookmarks og lignende ting du vil ta vare på.

Litt mer ontopic: det handler om å finne den nettleseren som passer best for deg og det du vil bruke den til. Særlig hvis man kommer rett fra Internet Explorer, kan browsere som Opera og Safari virke veldig "annerledes". Hvis du får Firefox til å slutte å bugge, anbefaler jeg egentlig at du heller bruker den en stund. Så kan du eventuelt teste andre browsere igjen på et senere tidspunkt, særlig hvis du finner ut at du savner funksjonalitet i den browseren du bruker som du ser/vet/finner ut er i andre browsere.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
I fare for å starte en FF vs Opera diskusjon;
Opera er undervurdert. Den har alt. Skjønner ikke hvorfor folk bruker FF fremfor opera.
Vis hele sitatet...
Svoren Operafan selv. Problemet er at det er helt rævva i Windows Vista x64: Java nekter å fungere, mye henging og låsing. IE 64-bit funker faktisk veldig raskt, men det er surt å gå vekk fra Opera-funksjonene.
Jeg har brukt Firefox i 2 år nå og har ikke sett meg tilbake siden. Fantastisk nettleser med mange bra plugins. Anbefales.
Fordelen med firefox er at den har så mange bra plugins! Jeg har gått over til google chrome, den er utrolig rask, siden hver fane kjøres som egen prosess så vil du kunne lese i ene fanen problemfritt mens den andre fanen laster noe tregt. Du vil også sette pris på at du ikke må lukke alle faner om en side med java el. skulle crashe.
Sitat av deckOFcards Vis innlegg
denne er også bra: http://www.maxthon.com/
Vis hele sitatet...
Vel per default bruker den Trident, IE's rendering engine.. og det er IKKE bra. Men den kan nå bruke Gecko.

Til trådstarter: Du burde ikke sky bort fra noe bare fordi det er uvant. Da vil du ikke lære mye nytt, og neppe finne noe som passer deg bra.

Personlig bruker jeg Safari på Mac.. men nå har jeg ikke store krav til en nettleser utover at den er standard-compliant. På Windows bruker jeg stort sett Firefox eller Opera.

Opera er.. litt rotete i mine øyne. Ja, den har det meste, og det mens den fortsatt er rask og er mindre enn Firefox. Men jeg synes fortsatt de kunne laget en versjon av nettleseren uten Mail og IRC. Weben handler mer og mer om webapplikasjonene og mindre om funksjoner og plugins i nettleseren. Folka som jobber med Safari har skjønt det, og bruker heller tid på implementere nye HTML-, CSS-, SVG- og JS-standarder og tweake hastighet (ikke det at Opera eller Firefox er treige på det)
Sist endret av Skyfex; 28. november 2008 kl. 22:42.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Ja, nå endte det med at jeg sitter med Googles nye nettleser "[COLOR="MediumTurquoise"]Chrome[/COLOR]".
Hurtig, (hurtigere enn [COLOR="DarkOrange"]FF[/COLOR], ifølge meg selv) brukervennlig og grei look.

http://www.siliconrepublic.com/fs/img/news/200809/378x/chromecolour3.jpg

Likte ikke det at fanene som opprettes blir lagt øverst i vinduet.
Øverst på skjermen har alltid vært min "snarvei" tilbake til internettleseren, men nå må jeg passe på hvor jeg trykker litt mer, ikke store minuset, men det er jo noe.. (bare dør etter å finne noe galt her..).

Uansett, så er jeg fornøyd med denne internettleseren for øyeblikket, og om jeg noen gang skal gå lei, så har jeg mange flere gode forslag i denne tråden.

Tusen takk til alle, for mange gode forslag !
Sist endret av thecakeisalie; 29. november 2008 kl. 00:55.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
I fare for å starte en FF vs Opera diskusjon;
Opera er undervurdert. Den har alt. Skjønner ikke hvorfor folk bruker FF fremfor opera.
Vis hele sitatet...
er enig der, opera er bedre enn FF...MEN når jeg først har blitt vant til FF gidder jeg ikke å bytte til Opera, selvom det er bedre.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
Hva er det egentlig som er så stort med opera ? Aldri prøvd det, men hvordan er den så mye bedre enn alle andre lesere ? (Og nei, jeg er ikke FF fanboii, bare nysgjerrig)
Jeg synes Opera er den beste, kult utseende som det er lett å endre, du kan bruke knappene på muså for å gå tilbake(høyre+venstre og venstre + høyre) det er sikert ikke så nødviendig for mange siden nye muser ofte har en tilbakeknapp men det er kult.
og jeg elsker "hurtigvalg menyen som kommer opp når du åpner en ny fane. Det som gjorde opera best før var fanefunksjonen, men nå finnes den i alle nettlesere
Sitat av zerto Vis innlegg
Jeg synes Opera er den beste, kult utseende som det er lett å endre, du kan bruke knappene på muså for å gå tilbake(høyre+venstre og venstre + høyre) det er sikert ikke så nødviendig for mange siden nye muser ofte har en tilbakeknapp men det er kult.
og jeg elsker "hurtigvalg menyen som kommer opp når du åpner en ny fane. Det som gjorde opera best før var fanefunksjonen, men nå finnes den i alle nettlesere
Vis hele sitatet...
Jeg pleier som regel å holde meg unna diskusjoner/argumenter for og i mot dette temaet, meeeen..



En greie jeg skrev for leeenge siden, som jeg pleier å be folk lese om de bruker IE: http://william.loopback.no/opera/

Selvsagt, jeg foretrekker Opera, da det i tillegg og er arbeidsgiveren min. Personlig bruker jeg både firefox, opera og safari om hverandre. Så lenge det ikke er IE er det greit for min del..

Sånn jeg ser det har opera alt jeg trenger uten å måtte legge inn masse extensions osv. Dessuten er jeg glad i Opera Link (dvs, syncronize-funksjonen)

om du legger til nye søkesnarveier, eller om du legger til en speeddial eller et bokmerke, så har jeg det på laptopene mine, på maskina hjemme og på jobb ..og på mobilen! (Opera Mini)
Sist endret av willosof; 29. november 2008 kl. 15:45.
alternativ
thecakeisalie's Avatar
Trådstarter
[CENTER]Nå har det vært så mange anbefalninger til [COLOR="Red"]Opera[/COLOR] her, at jeg kan nesten ikke gjøre annet enn å laste det ned.

http://www.techshout.com/images/opera-logo-apr08.jpg

Håper denne nettleseren lever opp til mine forventninger, for tydeligvis har denne alt !



For andre som også plutselig fikk lyst på Opera. [/CENTER]