Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1906
VG Nett er på utkikk etter den neste gode nett-idéen, og håper at akkurat du har den.

Konkurranseregler

* Ideen må være nettbasert og dreie seg om en nett-tjeneste. Andre ideer vil ikke bli vurdert.

* Vinner vil bli kåret av en jury utpekt av VG Multimedia.

* VG Nett forbeholder seg retten til å ikke velge en vinner om de innkomne ideene ikke vurderes som gode nok. Det kan bli kåret mer enn en vinner, og beløpet vil da bli fordelt mellom vinnerne.

* Premiepotten er opp til kr. 3.008.215. Premien vil bli utbetalt i form av investering i virksomheten, og vil gi VG Nett en eierandel. Hvordan dette skal konverteres til eierandeler vil være gjenstand for forhandlinger mellom VG Nett og vinneren.

* Både privatpersoner og bedrifter kan delta i konkurransen.

* Bidraget sendes til på epost . Beskrivelsen bør være maks to A4-sider. Fortell oss også hvorfor du er den rette personen til å få ideen til å lykkes. Den må være hos oss innen onsdag 23 april 2008.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=523139

Heftig konkurranse.. Jeg jobber med min idé nå.. håper flere blir med i konkurransen og at beste mann/kvinne vinner
Blir ikke det stort sett som å finne en idè lignende facebook, selge den for _kun_ 3 mill til VG så de kan tjene hundrevis av mill på det? (hvis det er en god ide da).

Hørtes ut som en veldig dum ide.
Trådstarter
Premiepotten er opp til kr. 3.008.215. Premien vil bli utbetalt i form av investering i virksomheten, og vil gi VG Nett en eierandel. Hvordan dette skal konverteres til eierandeler vil være gjenstand for forhandlinger mellom VG Nett og vinneren.
Vis hele sitatet...
Dvs hvis ikke du allerede sitter med investorer som er villige til å bla opp 3 mill for å utvikle din idé. Og hvis du f.eks ikke allerede har VG nett i lomma, som den best besøkte nettsiden i Norge pr dags dato til å få trafikk på siden din..

Han som utviklet nettby er idag god for 60 mill.. Uff a mei.. småpenger a gitt

Alle har gode idéer, ingen har investorer som er villige til å bla opp. Og er får du vg.no som samarbeidspartnere.. kan ikke annet enn si at det er gullkantet.
Han som utvilket nettby fikk vel godt og vel 40 millioner for å gå fra Dagbladet over til VG på en veldig sketchy måte. Dagbladet har vel regnet at de taper rett rundt 400 millioner i omsetning pga. tapet av blink. Var mye skitne triks rundt der, hvor kisen jobbet for Blink samtidig som han forhandlet kontrakt med VG, sier seg selv at utfallet av Blink ikke blir fult så godt.

Jeg syntes 3 millioner delt ut over sikkert en drøss av ideèr er mer som et hån til de som sitter på en knall idè.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg synes det er en veldig god idé... for VG
Enig med Deezire. Vinneren her rissikerer å tape stort.
Trådstarter
Altså det blir ikke betalt 3 millioner for ideen. Det blir stilt til rådighet 3 mill mot at de får andeler i ideen. Vanskelig å forstå forskjellen? Hehe ok.. Jeg har kjempet for å få investorer tidligere på ideer som er kjempebra. Det er en hard kamp og lang prosess. Jeg syntes at dette var ett kjempetilbud.

Men jeg skal ikke argumentere for å få dere til å forstå dette. Hvis dere ikke ser muligheten så er jo det synd for dere. Det var ett forsøk på å opplyse dere om muligheten
Greit nok, vinnern risikerer og tape stort.
Det er veldig mange som klarer og finne opp gode ideèr, tenke kreativt - samtidig som de ikke har en sjangs til å gjennomføre et slikt prosjekt. For dem er dette en kjempesjangse til å tjene endel ekstra kroner. Husk at alle ikke er like flinke med gjennomføring, raklamering og markedsføring som Stormen og co
Du tjener 3 millioner, men Stormen er et godt eksempel på at disse tingene stiger i verdi!

Vinneren taper ikke. Vinneren tjener 3 millioner (noe jeg tipper at _ingen_ på dette forumet hadde sagt nei til), men vinneren risikerer også at vg tjener fett på dette.
Det er gambling. Enten starter du med din egen idé og får alt eller ingen ting, ellers selger du idéen og tjener 3 millioner.

Jeg hadde nok valgt 3 kjappe millioner. Heller det enn å slite i mange år med noe man kanskje kan tjene stort på, men det er meg.
Sist endret av pmeT; 4. april 2008 kl. 18:39.
3 millioner i investeringer, ikke rett på konto.
Har du en god idè, og kjenner noen som kan hjelpe deg med å få idèn til å bli et produkt, så tvihold på den å gjør alt selv, for så å selge produktet. Det vg tilbyr er så og si ingenting i forhold til hva du kan tjene hvis du kommer opp med noe bra... Her kan du ende opp med å selge noe bra på billigsalg...
si at jeg har en jævlig god idè til denne konkurransen, men ikke vet en dritt om hvordan jeg skal gjennomføre dette. Da må jo VG være rette vei å gå? eller?
Sitat av gummiand
si at jeg har en jævlig god idè til denne konkurransen, men ikke vet en dritt om hvordan jeg skal gjennomføre dette. Da må jo VG være rette vei å gå? eller?
Vis hele sitatet...
Nei, VG er ikke veien å gå hvis man har en jævlig god idè som du sier..

Man må presentere idèen for investorer. Man må vel kjenne litt folk og ha kontakter for å få møter med investorer.
Tror ikke alle ser på det som en gigantisk investering...mange ser heller bare summen 3.000.000, og at alt de trenger og gjøre for og få pengene er og tenke ut en liten sak ala nettby. Hvis man er 18år og ser at man kan tjene 3.000.000 på "en, to, tre", så tror jeg faktisk man driter i hva VG kan tjene på ideen i fremtiden.
Men hva med alle ideene som blir "forkastet" vg kan da bruke ideer som de har fått tilsendt og dermed kansje få masse geniale inspill som de sier at de ikke vil bruke for så senere å tørke støv av "idèbunken" og bruke disse selv.
Hold ideene for dere selv! (det ville jeg gjort iallefall)
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av ^ProXo^
Tror ikke alle ser på det som en gigantisk investering...mange ser heller bare summen 3.000.000, og at alt de trenger og gjøre for og få pengene er og tenke ut en liten sak ala nettby. Hvis man er 18år og ser at man kan tjene 3.000.000 på "en, to, tre", så tror jeg faktisk man driter i hva VG kan tjene på ideen i fremtiden.
Vis hele sitatet...
Men slik vider det seg ikke å være i denne konkurransen. Tips: les kilden!
Etter det jeg har sett i denne tråden er det ikke penger, men investeringer i "foretaket" tilsvarende 3 mill?
Ikke vær dum nå, hold ideen for deg selv og få det 8dobbelte hver time når du engang klarer å gjøre ideen din til virkelighet. Billig penger, for DEN IDEEN!
Sist endret av ...|...; 5. april 2008 kl. 13:12.
Trådstarter
Sitat av pmeT
Etter det jeg har sett i denne tråden er det ikke penger, men investeringer i "foretaket" tilsvarende 3 mill?
Vis hele sitatet...
Det stemmer.. selv om det er vanskelig for mange å forstå forskjellen :P

Men poenget er jo at, sitter du på en millionidé og ikke har investorer eller muligheten til å markedsføre den, så er dette en mulighet.

Husk at man skal i forhandliger med VG om hvilken eierandel de skal ha og hvordan de skal være involvert.

Når man presenterer en idé så røper man aldri i detalj hvordan idéen utføres, men akkurat nok til at de blir interessert. På denne måten beholder du hemmeligheten. Investorene sier seg villig til å legge X antall kr på bordet for f.eks 10% eierandel i firmaet.

I de tilfellene hvor jeg har vært på jakt etter investorerer, har de i tillegg signert en tausetserklæring om idéen, utformet av en advokat for å sikre at den er etter boka. Da sikrer du at de også ikke går videre med idéen og sier "at de fant den opp". Du har altså ett signert dokument på at de har sett idéen.

Har man en idé trenger man uansett penger for å gjennomføre den. Om investoren er VG eller Ola Normann AS spiller ingen rolle. Fordelen med at den er VG er at du har en inngangsport til effektiv markedsføring av idéen.