Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2757
Som sikkert de fleste som henger litt på vg-nett\dagbladet har fått med seg, er det to vektere som er siktet for å ha stjålet fra sin egen verditransport ved å fingere et ran! Dette er for så vidt kanskje en plan, men er det ikke kanskje litt optimistisk når dem ikke har avtalt forklaring seg imellom?

"Politiet har opplyst at det er motstrid i forklaringene på vesentlige punkter"

Skjønner at mennesker kan finne på å gjøre noe sånt, jeg forsvarer det ikke, men da bør det kanskje være litt mer gjennomtenkt!

Hva tenker dere?

Artig å funnet facebooken til duden

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=523206
Genialt forsøk, ganske korttenkt at de faktisk ikke har samkjørt forklaringene.
De måtte da skjønne at de ville bli avhørt når de har "blitt" rana for 10 millioner!

Dumme smartinger
Nesten synd at de ikke kom unna med det, fordi det ville vært winrar.
Men skjønner liksom ikke helt at de gadd! De må jo skjønne at det ikke kom til å funke! Eneste er hvis ransutbytte ikke blir funnet, men tviler på at de liksom har gjemt dette på et "genialt" sted....
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
nidhogg: da ville du aldri hørt om det..
Skauen? (ti tegn)
Tja, vet ikke om jeg er helt enig i den.
At de gidder er jo ikke noe verre i utgangpunktet enn at munchranerne gadd å prøve det ranet som virket helt impulsivt, men som gikk ganske bra!

Dette virka jo som om de starta skikkelig planlegging, men gadd ikke fullføre planlegginga helt

Edit: wow! innlegg 200
Sist endret av Duckyuck; 3. april 2008 kl. 10:00.
Sitat av Butcher-Lou

Artig å funnet facebooken til duden

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=523206
Vis hele sitatet...
Ved å søke litt, fannt jeg en fyr som er 21år gammel fra Lier som jobber i VaktService.

Finner ikke det bilde som ligger på VG inne på profilen hans tho..
Sikkerhetsklarert
Det er nok samma karen, i Vg står det at han hadde søkt seg inn som fallskjermjeger under førstegangstjenesten, samt at han drev med airsoft på fritiden.. Dette samsvarer med den profilen du nettop linket til.
Duckyuck: Det virker jo litt mindre gjennomtenkt akkurat denne typen ran som skjedde!
Det som er spennende er å se hvem som står bak det. Er det bakmenn? Og i tilfelle hvor mange?

Si det er 5 stk som står sammen om det. 2 mill på hver.. Det er ikke akkurat mye penger i disse dager. Hadde aldri gjort meg kriminell for så lite penger.

Nei da er det noe annet med f.eks togrøveriet i England i 1963 hvor de kom unna med 120 sekker med penger, til sammen 2,6 millioner pund. Det er sum å bli kriminell for :P
Jeg tviler på en måte litt på at det er bakmenn...Selv om det ble observert en annen sivil person i nærheten, utenom vekterne kan jeg liksom ikke skjønne at for det første, hvis vekterne er med på det at de gidder å gå i fengsel for evt bakmenn, eller så er det jo og en teori om utpressing men vil da tro at en av vekterne ville kommet ut med dette i et avhør elns....
Bah...
Min plan: Ta ut en sekk(?) med 500.000 fra bilen, og gjemme denne et lurt sted, plante en bombe inni bilen sammen med resten av pengene, deretter drept medvakten min (dersom han ikke er med på det), og selvskada meg selv...
Så sprenger jeg bilen mens jeg står litt på avstand, deretter rusler jeg bort til bilen og henter medvakten min ut, og later som jeg forsøker å få ham i live når ambulansen kommer...
(Dersom jeg har en medvekter som er med på ranet, bruker vi heller tid på å gni oss inn med sot, og tenne fyr på hverandre alla jackass)

Eller enda enklere: starte en brann etter at man har gjemt bort 500.000?
Jeg kommer til å le HØYT om den andre vekteren er den vekteren jeg tidligere har fortalt om : http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=101173

Det hadde igrunn ikke overraska meg:P
Var jo samme sted og samme arbeidsgiver (VaktService)
Haha burn på han iallefall
Employer: VaktService
Position: Vekter

Employer: Hæren
Position: Dragon
Time Period: July 2006 - July 2007
Description: Fallskjermjeger Rekrutt (FSK)
HærensTaktiskeTreningsSenter (HTTS)
KampEskadronen (KESK)
The Norwegian Army Staff and Command Trainer (HSLT)


beinhard jævel da:P
Sitat av drmight
Ved å søke litt, fannt jeg en fyr som er 21år gammel fra Lier som jobber i VaktService.

Finner ikke det bilde som ligger på VG inne på profilen hans tho..
Vis hele sitatet...

WTF??? Jeg har en felles bekjent med han!!
Dette blir bare verre og verre! JEG VET IKKE HVEM JEG KAN STOLE PÅ HER!!!

Skål a
Sitat av atomet
WTF??? Jeg har en felles bekjent med han!!
Vis hele sitatet...
Var det ikke snakk om en sivilkledd mann som spaserte rundt der? Hva er det nå du har blandet deg opp i?
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=523246

Hmmm....

"Den ene av vekterne som er siktet for tyveriet av opptil 10 millioner kroner fra en verditransport hevder at han ble truet av kollegaen."

Spent på hvor dette ender til slutt!!
Sist endret av Butchern; 3. april 2008 kl. 13:01.
Hehe, tror nok ikke min bekjente (et par ledd ut i vennekretsen også egentlig - venn av venninne, veldig hyggelig fyr) er innblanda i det her, og sånn ut fra beskrivelsen av han andre der tror jeg nok ikke de er nære venner heller...

Han fyren dere har funnet her høres generelt ut som det totale motstykket til han jeg kjenner:
Jobber som danseinstruktør, og jeg har en liten magefølelse av han før eller siden kommer til å komme ut av skapet
Sist endret av atomet; 3. april 2008 kl. 13:49.
Nei høres ikke ut som den kommando-duden vi fikk beskrevet av Navlelo!!
Sitat av navlelo
Employer: VaktService
Position: Vekter

Employer: Hæren
Position: Dragon
Time Period: July 2006 - July 2007
Description: Fallskjermjeger Rekrutt (FSK)
HærensTaktiskeTreningsSenter (HTTS)
KampEskadronen (KESK)
The Norwegian Army Staff and Command Trainer (HSLT)


beinhard jævel da:P
Vis hele sitatet...
Beinhard fordi han ikke fullførte fallskjermjegeropptaket og ble sendt til enn støtteavdeling?
Snikskytter i kampeskadronen...
Stakkars kar. Han har nok ikke fått utlevert så veldig mye. Synest bare synd på han jeg.
Når en genial person som David Toska ikke klarer det, hva fikk disse vekterene til å tro de kunne få det til? Selv om ikke disse vekterene drap noen politimann.

MERK: det tok politiet bare noen timer å finne ut hvem som stod bak. Da kan det umulig ha vært noe annet enn en impulsiv handling.
Sist endret av hyys; 3. april 2008 kl. 15:43. Grunn: bedre formulering
Skjønner ikke helt hva du mener Hyys! Vekterne fikk det til?? Anyways

Det er jo egentlig litt vanskelig å se for seg et motiv for det de gjorde på den måten de gjorde det...Hadde made sense hvis det var snakk om utpressing eller noe i den duren!!

Og når alle han kjenner omtaler han som verdens snilleste (Til tross for sinnsyk våpen dilla), så er det enda merkeligere....
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=523265
Sist endret av Butchern; 3. april 2008 kl. 15:35.
Sitat av Butcher-Lou
Skjønner ikke helt hva du mener Hyys! Vekterne fikk det til?? Anyways

Det er jo egentlig litt vanskelig å se for seg et motiv for det de gjorde på den måten de gjorde det...Hadde made sense hvis det var snakk om utpressing eller noe i den duren!!

Og når alle han kjenner omtaler han som verdens snilleste (Til tross for sinnsyk våpen dilla), så er det enda merkeligere....
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=523265
Vis hele sitatet...
Eh. Han fikk det ikke til! Han sitter nå i polititets varetekt. Jeg regner med det ikke var hensikten og målet hans. Ergo: misslykket!
Beklager, jeg så feil:S
Ministry of Love
sptz's Avatar
den facebook profilen som det ble linket til har ikke det samme bilde som blir brukt på vgnett. Det er heller ikke så mange bilder i profilen hans som den som vg bruker.
Nei, men hva er oddsen for i det hele tatt...Fra Lier, 21 år, airsoft-fan og vekter!!
Det viser seg at verden er liten.
En av de to vekterne er visstnok en bekjent av meg, og er også søskenbarnet til en kollega av meg.

Sprøtt
Sist endret av RandomiZed; 3. april 2008 kl. 18:32.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Saken har visst tatt en ny vending!!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=519443
Sitat av TheButcher
Saken har visst tatt en ny vending!!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=519443
Vis hele sitatet...
Ja jeg så dette, men det virker jo lite plausibelt at de eller familien har blitt truet?

Greit nok hvis de har blitt truet, men det må jo finnes andre måter å komme seg ut av en slik knipe på? Hva med vekterselskapets støtteapparat? Politet?

Noen tanker om dette?
Det her lukter det mose av...
Jeg tror det at 23'åringen sier at han var tvunget opp i et hjørnet ved at familiene dems var truet, bare var et desperat forsøk på å sno seg ut av en big time mistake...

21 åringen er nok uskyldig som de sier, men tror mer at 23 åringen ikke er et "offer" i denne saken, men med på kuppet, sammen med den såkalte "raneren"....

Og hvis det hadde vært så at familien dems var truet, så selvfølgelig hadde dem ikke gjennomført det de gjorde, men kontaktet støtteapparat/politi! Jeg tror alle med de små grå ville gjort det....

Mine tanker da...
Sist endret av Butchern; 24. april 2008 kl. 10:58.
Sitat av TheButcher
Det her lukter det mose av...
Jeg tror det at 23'åringen sier at han var tvunget opp i et hjørnet ved at familiene dems var truet, bare var et desperat forsøk på å sno seg ut av en big time mistake...

21 åringen er nok uskyldig som de sier, men tror mer at 23 åringen ikke er et "offer" i denne saken, men med på kuppet, sammen med den såkalte "raneren"....

Og hvis det hadde vært så at familien dems var truet, så selvfølgelig hadde dem ikke gjennomført det de gjorde, men kontaktet støtteapparat/politi! Jeg tror alle med de små grå ville gjort det....

Mine tanker da...
Vis hele sitatet...
Ja jeg tror også nok 23 åringen har insett at han har driti seg ut, og forsøker nå å jobbe med sympatistempelet. Og en annen ting er at han 21 åringen, virker ikke som den barskingen som media har fremstilt han som. Var innom facebooken hans, og han ser ut som en tosk, også løper han og nerdevennene hans rundt i skogen med airsoft rifler Latterlig
Men blir spennende å se hva som skjer fremover...
Sitat av shickabang
Ja jeg tror også nok 23 åringen har insett at han har driti seg ut, og forsøker nå å jobbe med sympatistempelet. Og en annen ting er at han 21 åringen, virker ikke som den barskingen som media har fremstilt han som. Var innom facebooken hans, og han ser ut som en tosk, også løper han og nerdevennene hans rundt i skogen med airsoft rifler Latterlig
Men blir spennende å se hva som skjer fremover...
Vis hele sitatet...
Joda, riktig som du sier at media har fremstilt han litt feil! Men var det ikke noe med at denne duden hadde hatt en liten "militær" karriere, noe som ga grunnlag for en mistanke?
Ut i fra det jeg har lest og forstått, tror jeg ikke begge vekterne var med på det. Men jeg tror en av dem har arangerte, mens den andre ha vært ofre.
21 åring- offer
23 åring- medskyldig

Min teori...
Sitat av TheButcher
21 åring- offer
23 åring- medskyldig

Min teori...
Vis hele sitatet...
Jeg støtter den teorien... virker litt snuskete han 23 åringen
Sitat av shickabang
virker litt snuskete han 23 åringen
Vis hele sitatet...
Han hadde ikke akkurat no plettfritt rulleblad ble det sagt oxo!

Nå stod det i vg for noen uker siden at det var vel over 60% av
vekterne her i landet, hadde rulleblad! Dømmer ikke vektere,
men 60% er en meget høy andel!
Sist endret av Butchern; 24. april 2008 kl. 14:19.
Sitat av TheButcher
Han hadde ikke akkurat no plettfritt rulleblad ble det sagt oxo!

Nå stod det i vg for noen uker siden at det var vel over 60% av
vekterne her i landet, hadde rulleblad! Dømmer ikke vektere,
men 60% er en meget høy andel!
Vis hele sitatet...
Nei men hvis over halvparten har rulleblad så kan man jo generalisere litt, tviler ikke på at jeg er den eneste som misliker vektere?
Nei stemmer det men man kan fortsatt ikke gre alle under samme kam, uansett hvor stor andel det er! Men men...
Jeg har gått på samme skole som 23 åringen i 10-ish år.
Han er da året eldre enn meg, så vi har ikke gått i samme trinn.
Han virket aldri som en person som ville gjøre noe slikt,
men med så mange kroneriller mellom henda er det vel lett å la det gli.

Nuff said, den skyldige bør straffes.
Sant, penger får mennesker til å gjøre ufattelige dumme ting, og folk har drept for langt mindre enn noen millioner...

Men ja, alle feiler! Bare noen litt mer enn andre!
Sist endret av Butchern; 24. april 2008 kl. 23:45.
Sitat av TheButcher
Sant, penger får mennesker til å gjøre ufattelige dumme ting, og folk har drept for langt mindre enn noen millioner...

Men ja, alle feiler! Bare noen litt mer enn andre!
Vis hele sitatet...
Greit nok, alle feiler... men man må jo innrømme at en bil full av cash er rimelig fristende. Var det ikke rundt 10 mill som er borte?
Jo stemmer det! Og det er forresten det jeg mente, tror det er mange som hadde vurdert å gjøre noe spenstig med 10 mill i bilen, uansett for sannsynlig det er om de hadde kommet igjennom det uten å bli tatt...