Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 744
Hei,

jeg har tenkt til å kjøpe RAM til pc-en min. Det eneste problemet er å finne ut hva slags type RAM jeg skal kjøpe. Kunne sett i håndboka til hovedkortet, men den ifnner jeg ikke igjen.

Type hovedkort jeg har er MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939

'Hvis mer info trengs så er det bare å si i fra
'
på forhånd takk.
HEIo!

Vi har jo det samme hovedkortet, gitt.
Ram type: DDR SDRAM
Det som støttes: PC2100, PC2700, PC3200
Når du ser på ram brikken står det vanligvis hva den heter osv.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Okay, mange takk.

Lurte også på nytt skjermkort, noen som har erfaringer med XFX GeForce 8600 GTS 256MB eller lignende kort? Har et XFX Geforce 6800GS-kort nå og det funker helt fint, men skulle gjerne hatt et nytt ett med tanke på nye spill som kommer.
Sist endret av Zahremar; 14. mai 2007 kl. 08:36.
Merk at det et ram kapittel i manualen som er verdt å se på, for å se på oppsettet. Du har jo 4 slots i hovedkortet, og kortene skal sitte på en bestemt plass.
tittel
Zahremar's Avatar
Trådstarter
Ja, det er jeg klar over. Dte finnes sikkert en .pdf-utgave av manualen et sted :0

Takk for svar, dte var til stor hjelp.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Mulig du finner noe brukanes her; http://global.msi.com.tw/index.php?f...=1&prod_no=177
du kunne jo googlet deg frem til svaret. Jeg har også samme HK som deg, og som typisk nevner så kan du bruke sdram
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av max-mekka
du kunne jo googlet deg frem til svaret. Jeg har også samme HK som deg, og som typisk nevner så kan du bruke sdram
Vis hele sitatet...
Ikke bland SDRAM og DDR SDRAM