Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  177 11337
Men da var det altså gjort.

http://go.vg.no/cgi-bin/front.cgi/0/...s?artid=305291

Jeg trodde faktisk ikke de kom til å gjøre det så fort
Video noen?
"State television said that it would air footage of the hanging." - Al Jazeera
...men videoen kommer nok ikke før Irak's regjering selv bestemmer å slippe det...

og:
"Video footage of the execution is expected to be released as final proof of Saddam Hussein's demise although it is expected to stop short of showing the actual death." - BBC
Den kommer antagligvis ut snart, men..
Hva mente de med
"Hussein's demise although it is expected to stop short of showing the actual death."
Ser vi ikke hele?
tror de skal vise alt bortsett fra de sekundene han dør.
Har søkt litt og lett litt. Husker ikke om det var CNN eller BBC. De stoppet den rett før. De kjørte den lengre en VGTV.
Snippe, den var fake...
http://www.liveleak.com/view?i=b3a00b5684

Bilder av liket.
http://www.liveleak.com/view?i=38e1076b19

Og her feirer noen Irakiske kvinnetelt:
http://www.liveleak.com/view?i=2e98b139a4
Sist endret av St.Vitus; 30. desember 2006 kl. 13:49.
En tulling ute av verden, mange igjenn..
han sko vært hengt me en flisate vaier
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Jaja. Det enste jeg tror vi får utav denne henrettelsen er mer terrorisme innenfor landet. Det er som å helle bensin på bålet.
Så man skal la være og henrette terrorister og lignende fordet?
Det henger ikke på grep!
Det henger veldig på greip skal jeg si deg, om man henretter "terrorister og lingnende" så skaper man bare martyr-roller, i dette tilfellet Saddam, og om du bruker hodet ditt så vil du forstå du hva det fører til.
I stedet for å få Saddam Hussein dømt for flere forbrytelser velger man å henrette ham og forspille eventuelle flere bevis han skulle sitte på. Idiotisk! Og skal hans egen død være hans bot for alle drapene han har begått (forårsaket)? Absurd! Er han virkelig verdt så mye? Nei!
Det blir for dumt og si at terrorister skal slippe ditt og datt, tenk litt over hva han har gjort da,syntes henging var en litt for lettvinn vri på han!
Jeg synes heller ikke at han skulle bli henretta. Det blir på en måte feil. Han skulle fått livstid Men nå er han borte, og vi er ferdig med han fra nå av
Nå følger Irak irakiske lover, og det må vi nesten respektere. Det er (som vanlig) nesten ingen som åpner kjeften dersom andre blir henrettet rundt omkring, så det er vel navnet Saddam Hussein som får folk til å gjøre det nå. Er av prinsippielle grunner mot henrettelser, men jeg har FULL FORSTÅELSE for at tyranner som dette blir henrettet. Det er faktisk ikke så veldig lenge siden Quisling ble henrettet heller, og jeg tror det er svært få som har noe i mot det. I stedet for å se på dette som en fortsettelse av elendigheten i Irak kan man heller se på det som slutten på et kapittel, og forhåpentligvis en ny start for de som i mange år har vært undertrykt av Saddams regime.
Jeg tror ikke volden vil øke, men holde seg på omtrent det samme nivået som nå. (Det er ille nok) I de delene av verden er dødsstraff akseptert i større grad enn her, og vestlige journalister og "forskere" ala NUPI har en tendens til å blåse opp betydningen av dette. Man kan gjerne argumentere mot dødsstraff, er i mot selv, men at han ikke skulle vært hengt pga. eventuelt eskalering av volden i Irak er jo helt latterlig. Da er det ikke lenger likhet for loven, og ingen skal slippe unna lover pga. navnet.
Det kanskje ikke alle tenker på er at Om Saddam hadde fått livstid, hadde terrorist vennene hans had god tid til å frigjøre han. Noe USA ikke ville finne seg i.
Det jeg er litt spent på nå er hvilken person USA utpeker til verdens skumleste hovedfiende, siden den gamle fienden nå er død. De tar neppe presidenten i Iran, siden de trenger Iran for å skape "stabilitet" i midt-østen, og Kim Jong-il er nok også uaktuell. Alle har jo glemt Osama Bin Laden, så det blir ikke han heller. Fidel kanskje?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Syns det er merkelig at dere bruker mye energi på å snakke om at Saddam ikke skulle blitt henrettet, det finnes jo utallige mengder folk som blir henrettet for langt mindre forbrytelser enn det Saddam har gjort, hvorfor ikke bruke energien på uskyldige dømte for eksempel?
Om man kan si at noen fortjener å miste livet sitt, så er hvertfall Saddam Hussein en god kandidat.
Ministry of Love
sptz's Avatar
tnt han er kjendis. Folk gir jo faen i alle som ikke opptrer ofte på TV! Ja selvsagt er jeg helt enig med deg.
Han fikk som fortjent
Fortjent? Han ville jo dø framfor å råtne i fengsel. De døde bryr seg ikke, og tilhengerne hans har fått seg en martyr. Jeg ser ikke helt hvordan dette kan betegnes som "hevn" eller "fortjent".
http://www.metacafe.com/watch/361499...nts_cnn_video/ <-Har ikke fått sett den med laggen min:P Så vet ikke om dere kan se henrettelsen...
EDIT: Nei, fikk ikke sett den... Men det er en ting jeg lurer på:P Etter denne filmen; http://www.metacafe.com/watch/361284...h_seyin_as_ld/ er det han som hyler og skriker:O?
Sist endret av mopplest; 30. desember 2006 kl. 23:14.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hehe, mopplest. Jeg tror nok ikke det. Om de gjør det rett så dør man momentant ved henging. Nekken blir brekt. Altså, den hylinga er ikke hans. Iallfall ikke i det de hang ham.

Det folk sier om at det blir mer terrorisme i landet pga. hans død, vil jeg tro er feil. Tilhengerne hans kommer nok til å protestere og stelle i stand et par attentater over døden hans, men det vil nok bli glemt litt etter litt.

Syns det er vel "fortjent" at Saddams død blir blåst opp siden han var en av de værste tyrannene i vår tid.
Hmm, jeg er imot henrettelsen av saddam egentlig, tenk, enn hvis dere skulle stått på den "pinebenken":P Såfall vil ikke jeg vite når jeg dør:P Som han fikk vite:O
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Jeg blir stadig vekk overrasket når dødsstraff dukker opp som tema for diskusjon her på forumet. Det virker på meg som om en stor andel av forumets medlemmer faktisk mener dødsstraff er helt ok i visse sammenhenger. Jeg håper virkelig ikke medlemmenes mening i denne saken er representativ for befolkningen forøvrig. Norge har i mange år vært en av de sterkeste motstanderne av dødsstraff, og har i likhet med FN under Kofi Annans ledelse vært soleklar overfor andre nasjoner på at dødsstraff ikke kan rettferdiggjøres under noen omstendigheter. Nå virker det dessverre som om FN i Ban Ki-Moon har fått en generalsekretær som ikke vil følge opp Annans sterke innsats i denne saken. Man bør kanskje ikke være overrasket, i og med at hans kandidatur har vært sterkt støttet av både Kina og USA. I likhet med utenriksministeren føler jeg et ubehag når generalsekretæren i FN forsvarer bruk av dødsstraff. Det samme ubehaget dukker opp når jeg leser postene til enkelte her på forumet.
skulle blitt skutt slik han ønsket...