Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 616
Hei,

Hva heter den fonten som brukes i iCab-webbrowseren?

http://img148.imageshack.us/img148/9210/800pxicabzx1.png

Kansje litt dårlig formulert. Hva heter den fonten som "Welcome to Wikipedia etc. etc." er skrevet i?

På forhånd takk.
Det er arial. *tjuetegn*
Sist endret av atomet; 29. september 2006 kl. 19:20.
Sitat av atomet
Tror ikke du finner noe særlig nyttig i whatthefont, teksten er alt for liten, men en setter en tier på at det er arial.
Vis hele sitatet...
Det kan være omtrent hvilken som helst Grotesk skrift.
Arial kan det godt være. Vanskelig og si
Tja... hvilken som helst kan det ikke være, det stod mellom arial og helvetica, og jeg gikk ut fra at det var arial siden den er websafe (helvetica er ikke med på windows som standard), men jeg må korrigere meg selv litt, ser ut til at det ikke er definert i stilarket utover sans-serif, så jeg forstørra opp teksten, og ser nå at det er helvetica (se spes "c" "a" "e" og "t", ikke store forskjeller på arial og helvetica, arial er jo MS' helvetica-ripoff). Antar at det betyr at helvetica er standard-grotesken på mac (burde jeg vel egentlig gjetta).

Men hva det er på windows hadde vært interessant å finne ut... blir vel arial. Kan ikke noen kjøre opp skriftstørrelsen og legge ut et screenshot?
Sist endret av atomet; 29. september 2006 kl. 19:49.
De bruker sikkert noe som "font-family: Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif;"
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
I helvete da. Sjekk css-en til wikipedia og sjå kva som står der. Verre er det ikkje.
Det er det jeg gjorde. Det ser faktisk ikke ut til at de har definert noe mer enn "sans-serif" for det meste (og times n.r. til sitater var det vel), så da antar jeg at det går på hvilken s.s. som er default for browseren eller os'et.

Men jeg kan godt ta et veddemål; 100 spenn på at det er helvetica (ihvertfall på mac, og det er jo det han bruker, så da er det det som må gjelde)
Sist endret av atomet; 30. september 2006 kl. 02:13.