Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 409
Heisann. Ber gjerne om at kun de som virkelig vet dette svarer, siden jeg ikke har råd til å svi av laptoppen på tull.

Har en Acer Travelmate 8003, med 2x256mb brikker installert fra fabrikken. Vil gjerne oppgradere til minimum 1024mb totalt. Brukte minnekonfiguratoren til Kingston (finnes mange plasser, men eksempelvis på mamoz.no) og fant M12864C250.
I butikken til mamoz, sier de ansatte bak disken at denne minnebrikken er den eneste på 1gb som de garanterer at virker med maskinen.

1. Kan jeg ta ut en 256mb brikke og sette i denne brikken, og dermed få 1280mb ram, eller er det som jeg tror, uheldig å ha to størrelser av gjerne ulike minnebrikker? Det krøller kanskje med den doble minnekanalen eller noe sånt?

2. Er andre minnebrikker kompatible, som f.eks. http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=23068, eller bør jeg, som de sier i butikken til mamoz, gå for den mye dyrere brikken? Om den billigere er kompatibel, setter jeg i to slike, til nesten samme prisen.

3. Er det noe annet jeg bør tenke på?

Mvh vell. Takker for all hjelp.