Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 768
Har en del mp3 filer nå, og har enda ikke funnet en god måte å organisere sangene i spillelister før overføring til iPod (savner mappebasert spiller *sukk*).

Skulle gjerne hatt et lite program (så lite at jeg heller vil kalle det script), som lager en m3u for hver mappe under en valgt rotmappe automatisk (mange undermapper lager mange lister f.eks folder1/folder2/folder3/nytt --> nytt.m3u). Kan skrive dette selv, men er sikker på at en eller annen der ute har laget noe sånt før. Ikke noe fancy, bare lage spillelister for alle filer uten noe dilldall.

Skulle ønske Apple tok vett til seg og laget en alternativ firmware som gjør ipoden mappebasert.


edit: typo
Sist endret av vell; 9. februar 2004 kl. 22:30.
iTunes kan du jo lage greie spillelister på.. Men det er ikke noe lite program da!

Hvis du finner noe, må du gi meg beskjed! skulle gjerne hatt noe slikt selv!
Lage en .bat ut av scriptet under, denne kjører kun på NT plattform.

Kode

FOR /r %%D IN (.) DO (
    pushd %%D 
    dir /b /o:n *.mp3 >liste.m3u
)
Laget på bakgrunn av denne.

Dette scripet looper gjennom alle mappene i mappen du kjører scriptet i. For hver mappe den finner, sorterer den mp3`ene etter navn og skriver de til en .m3u.
Sist endret av Eriken; 9. februar 2004 kl. 23:47.
vell's Avatar
Trådstarter
Takker. Faktisk mindre enn det jeg hadde planlagt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men jeg er også på jakt etter et slikt program siden jeg har fått med Ipod nå. Bruker XP og scriptet til Eriken sorterer etter navn og ikke etter tracknummer. Jeg har 12000 låter og veldig få spillelister. Alle albumma mine ligger fint organisert i egne mapper så det burde være en smal sak hvis programmet finnes. Noen som vet?
Er det noen som har noe lignende til riõ nitrus?
Har prøvd playlist funksjonen der, men nitrus'n har et så jævla rotete system.
Opprinnelig postet av DonTomaso
Gammel tråd, men jeg er også på jakt etter et slikt program siden jeg har fått med Ipod nå. Bruker XP og scriptet til Eriken sorterer etter navn og ikke etter tracknummer. Jeg har 12000 låter og veldig få spillelister. Alle albumma mine ligger fint organisert i egne mapper så det burde være en smal sak hvis programmet finnes. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Prøv å foreklar den der en gang til du..
Opprinnelig postet av Eriken
Prøv å foreklar den der en gang til du..
Vis hele sitatet...
OK

Jeg prøvde ikke scriptet ditt siden jeg kjører XP og siden scriptet tydeligvis genererte playlists alfabetisert og ikke etter tracknummer, slik som jeg vil at det skal gjøre.

Jeg har vel omtrent tusen album alle med perfekte tags, og kan selvsagt lage spillelister for hvert album, men det tar tid. Jeg skulle derfor gjerne hatt tak i et program som genererer spillelister automatisk på bakgrunn av albumnavnet og tracknummeret. Jeg vil altså ha spillelister slik som albummet skal høres, fra sang 1 og utover. Jeg har kune komplette album i samlinga og har ikke behov for andre spillelister.

Siden jeg kun spiller hele album på Ipoden kan jeg selvsagt åpne albumma på andre måter, men med spillelister går det litt raskere.

Det var det.