Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2690
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det noen bra serier om rusmiljøet og/eller kriminelle miljøet? Er ute etter noe som f.eks. følger en person gjennom ran, salg og bruk av dop, drama i miljøet osv, osv.
Er du ute etter dokumentarer eller scripta serier?
Sitat av celtseus Vis innlegg
Casa de papel
Vis hele sitatet...
Jeg syntes den ble litt for romantisk. Ikke hard nok.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ztaale Vis innlegg
Er du ute etter dokumentarer eller scripta serier?
Vis hele sitatet...
Scripta serier, hvis du har sett den derre 16 serien på nrk så er den sesongen om Emrah lignende det jeg er ute etter, bare helst litt mere detaljert og langvarig
Gåsmamman er så sinnsykt bra!!!
Jeg likte veldig godt Snabba Cash, håper på ny sesong der snart
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Breaking Bad
Johan Falk på Svettflix. Jævla bra svensk shit om et tungt kriminelt miljø i Gøteborg for det meste. Der har du mange timer underholdning. Serien er basert i varierende grad på en sann historie. Det ligger forøvrig også en doku om mannen det er snakk om på nrk som heter Infiltratøren

Ellers hvis du vil le deg ihjel så er jo Trailer Park Boys også om en gjeng spesielle småkriminelle fra en, ja du gjettet riktig, en trailer park i Canada.
Sist endret av NodSquad; 17. januar 2022 kl. 04:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Anbefaler sterkt Breaking Bad og Papirhuset som allerede er nevnt.

Ellers er dette noen av favorittene med høy rangering:
- Sons of Anarchy (MC klubb)
- Peaky Blinders (Bande på 20-tallet)
- Power (Gangster som lever dobbeltliv)
- Ozark (En vanlig familie som jobber for narko-kartell)
- Exit (Norsk, mye dop)
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Johan Falk på Svettflix. Jævla bra svensk shit om et tungt kriminelt miljø i Gøteborg for det meste. Der har du mange timer underholdning. Serien er basert i varierende grad på en sann historie. Det ligger forøvrig også en doku om mannen det er snakk om på nrk som heter Infiltratøren

Ellers hvis du vil le deg ihjel så er jo Trailer Park Boys også om en gjeng spesielle småkriminelle fra en, ja du gjettet riktig, en trailer park i Canada.
Vis hele sitatet...

Dessverre fjerna fra Netflix ☹️
ZeroZeroZero
Ingen som skal nevne: The wire ?
Mr.inbetween (HBO)
Suburra
Gomaorrah
ZeroZero
Ozark
Snowfall
Mr Inbetween
Sitat av Stearinlys Vis innlegg
Ingen som skal nevne: The wire ?
Vis hele sitatet...
The Wire mener jeg er en så selvsagt serie å se når det kommer til sjangeren hen spør etter at det bør være unødvendig. The Wire og Breaking Bad er det beste som har blitt laget noensinne spørru meg. The Sopranos på en 3 plass.

Vil du gå litt dypere til verks med litt dårligere oppløsning og sånn så finner du The Corner på YouTube, som er forløperen og det som ble ideen The Wire ble laget etter. Flere av de samme skuespillerne og
top boy vedlig bra serie om miljø i england. anbefales men se summerhouse først.
Serien «undercover» og filmen «Ferry» dreier seg om en ecstasy-ring som kriger mot undercover-snut i Nederland.Både filmen og serien er i samme univers. Løst basert på en sann historie. Ligger på Netflix. Anbefales på det varmeste.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Dessverre fjerna fra Netflix ☹️
Vis hele sitatet...
Det er rett og slett kriminelt av dem. Faen jeg digga den serien. Seth Rydells sitat når de skal handle våpen med nordmannen: «Tagga ned lite nu Fleksnes», hahahaha. Om jeg hadde vært norsk kriminell i Sverige og noen hadde sagt det til meg hadde jeg begynt å le samme hvor anspent situasjonen var

Men snabba cash serien på svettflix er og bra, overraskende bra synes jeg
Sist endret av NodSquad; 19. januar 2022 kl. 02:19.
Eneste jeg vil anbefale er mr.inbetween

For sånn er det faktisk i det miljøet der. Ikke fancy overdramatisert netflix glamour
Sist endret av Sæd; 19. januar 2022 kl. 02:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.