Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2584
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg orket ikke å gå ut i kulden i dag (pleier alltid å røyke ute), så jeg endte opp med å ha den ene morgensiggen inne på soverommet. Hvor lang tid tar det før lukten er forsvunnet? Dette var rundt 8 tiden i dag tidlig, nå er klokken 17 og det lukter enda sterkt. Trodde ikke at 1 liten røyk skulle lage så mye lukt
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vanligvis kunne jeg nok bare åpnet ytterdøren og luftet ut all lukten, men siden det er midt på vinteren er det nok stor fare for rotter osv kommer inn og søker ly i varmen, så er ikke akkurat en mulighet nå.
Anonym bruker
"Lystig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Stor fare for rotter osv kommer inn"
Bor du nedi kloakken?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"Stor fare for rotter osv kommer inn"
Bor du nedi kloakken?
Vis hele sitatet...
Kjellerleilighet, rotter er vanligere enn folk tror
Har du ikke vindu på soverommet?
Er nok ikke alle som skjønner hva det vil si å bo i en kjellerleilighet. Men brenn et duftlys eller spray noe godlukt da
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er leiligheten din helt luktfri fra før, så sitter røyklukten i en god stund. Prøv å brenne noen stearinlys / duftlys, har du eddikk så hell litt i noen glass og sett det i rommet. Det skal vistnok gjerne røyklukt.


Neste gang bør du heller røyke i døråpningen, da får du samtidig passet på at ingen rotter kommer inn og det er litt varmere enn ute =)
Anonym bruker
"Begeistret Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyklukt sitter veldig godt. Du må nesten lufte ut.
Antar du er av det mannlige kjønn, og selv er jeg ikke så fan av duftlys, men har finni et merke som er helt knall. Kalles Voluspa.

Har kjøpt to typer så anbefaler hvis min antakelse i starten stemmer, så holder du deg til de med svart glass. Det er ikke så kjerringlukt og litt mer…. Mandig lukt(?) går for det, men selvom de er relativt dyre så har de lang levetid. De ligger omtrent på 80 timer hvis du er forsiktig og ikke brenner de mer enn 3-4 timer sammenhengende
Du må nesten finne en måte å få lufta leiligheten helt på. Rengjør store overflater som gulv, vegger og tak for å få fjernet så mange luktpartikler som mulig, samt eventuelle spor etter tjære. Eventuelt benytt muligheten til å utføre en ordentlig dypvask.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Du må nesten finne en måte å få lufta leiligheten helt på. Rengjør store overflater som gulv, vegger og tak for å få fjernet så mange luktpartikler som mulig, samt eventuelle spor etter tjære. Eventuelt benytt muligheten til å utføre en ordentlig dypvask.
Vis hele sitatet...
TS har kun røyka en sigg inne, tror ikke storrengjøring trengs. All lukt forsvinner etter en dag eller to...

Kok en kjele med grønnsåpe, så lukter leiligheten nyvaska
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjellerleilighet, rotter er vanligere enn folk tror
Vis hele sitatet...
Har bodd i kjellerleilighet halve livet nærme skau og eneste rottene som kom inn der var åttebeinte edderkopper og stankelbein om sommeren men ja sigglukt sitter lenge og en som ikke sigger kan merke det flere dager etter
Sist endret av Mk1; 5. januar 2022 kl. 00:34.
Kjøp 2 rottefeller. De følger veggen så med en på hver side er du sikra og kan ha ytterdøra på vidt gap. Nå tror jeg ikke du kommer til å se noen rotter, men det er en annen sak..
Om du har røyka inne og noen som ikke røyker går inn i rommet så merker det de.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle tips folkens, har ikke vært logget inn på en stund, men kan fortelle at lukten var nesten ikke til å legge merke til neste dag, og nå 2 dager senere lukter jeg ingenting her. Duftlys kan være en god ide fremover, så takk til alle som anbefalte det